Søgning på: srp historie musik. Resultater: 15361 til 15380 af 24890
-
Primær/sekundær kilde
ForumindlægHej Hvis jeg anvender en kilde fra en bog, som refererer til en dagbog, er det så korrekt, at kilden i bogen er en primær førstehåndskilde, og at kilden bliver til en sekundær førstehåndskilde, når jeg refererer til kilden i bogen? -
Ondskab novelle! HJÆLP!
ForumindlægJeg har til i morgen at lave en synopsis op en novelle om ondskab! Nogle der kan hjælpe mig med at finde en kendt novelle? Den må maks være på 8 sider, men helst på 3-5 sider! På forhånd tak!! -
Engelsk
ForumindlægHej :) jeg har forsøgt at finde flere forskellige råd omkring forberedelse til mundtlig engelsk men enten har opslaget været for gammelt eller på for lavt niveau. Derfor vil jeg spørge om i har nogle råd til hvordan man får en nogenlunde karakter i engelsk? Jeg er begyndt at læse teksterne... -
Kan man starte en novelle sådan?
Forumindlæger det mugligt at starte en novelle såden her: Alle byen kender til "natten." Den nat to unge var ude at fiske. Kender du den ikke? Lad mig fortælle. -
3. personsfortæller
ForumindlægHej. Kan nogen sige mig, hvad der ligger i, at der er benyttet 3. personsfortæller? På forhånd tak! /martinrv -
Apartheid - Er dette redegørende eller analyserende?
ForumindlægHejsa. Lige et enkelt spørgsmål. Sidder og taster løs på min DHO med apartheid som hovedemne. Først har jeg tænkt mig at redegøre for indførelsen af apartheid, modstandsbevægelserne og faldet af apartheid til sidst. Dernæst vil jeg analysere årsagerne til apartheid og komme ind på nogle af ... -
hvad er bedst?
ForumindlægHej :) Jeg vil gerne spørge om det er bedst at man holder analysedelen adskilt fra metodedelen til AT-eksamen. Dvs. først fortælle om de analyser man har foretaget i ca. 3 min, og derefter snakke om metoderne man har anvendt i ca. 5? eller er det bedst at blande det hele sammen, på en måd... -
SRO - hvad er det?
ForumindlægHejsa. Skal snart til at skrive en studieretningsopgave i 2g ... eller SRO, som jeg har hørt det hedder. Men hvad er det egentlig? Har søgt lidt rundt på google, men har brug for et reelt eksempel og forklaring. Og hvad i alverden er et abstract!!!? De største smil Marie. -
Fysik - Energi og energiomdannelse
ForumindlægSkal til mundligt fysik b, eksamen og har fået et spørgsmål om energi og energiomdannelse. Er der en der ligger inde med en disposition til netop det emne "energi og energiomdannelse" som jeg kan få lidt inspiration af? For ved simpelthen ikke hvad jeg skal komme ind på. -
Miljøet i Kill Bill 2
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at lave en miljøanalyse til Kill Bill 2. Hvordan skal det forstås? Skal jeg bare beskrive det fysiske miljø? "Det foregår i et amerikansk ørkenmiljø", eller hvordan skal miljøanalyse forstås? -
Dramaturgisk tekstanalyse - Liv og død på cafe olfert fisher
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med at lave en dramaturgisk tekstanalyse af dramaet "Liv og død på cafe olfert fisher".. Jeg har dog ikke rigtig nogen erfaring med dramaturgiske tekstanalyser - og vil høre om nogle har?? Der skulle vel ikke væren nogen der har en liggende på et hvilket... -
Videnskab
ForumindlægHej det er fordi jeg har fået en opgave på videnskab, og jeg vil høre jer om i vil være søde og prøve at svare på min spørgsmål 1. Passer der hvad videnskaben siger 2. Og om tro og videnskab er sammen Tak for de -
Realisme modernisme - minimalisme?
ForumindlægHej Er der nogen, der ved - og kan begrunde deres svar - hvorvidt minimalisme og kortprosa hører under realisme eller modernisme? -
Judas
ForumindlægDa Judas havde forrådt Jesus, indså han at det han havde gjort var forkert. Og han "afleverede" også de 30 sølvpenge han havde fået som belønning, og hængte sig. I Matthæusevangeliet står der skrevet: Da Judas, som forrådte ham, så, at han var blevet dømt, angrede han og bragte de tred... -
American identity
ForumindlægHvis man trækker dette emne, er jeg ikke sikker på at jeg helt forstår hvordan jeg kan drage paralleller. Min lærer var ikke særlig omhyggelig med at gennemgå dette emne, da det var det sidste emne vi havde om i år, så ville lige høre nogle forslag på, om i har nogle hovedtræk fra emnet der ka... -
Til folk der har været til eksamen..
ForumindlægHej, jeg er her i ferien gået igang med at forberede mig på tysk re-eksamen... sidst jeg var oppe lavede jeg ikke dispositioner til teksterne, hvilket jeg så vil gøre nu...men inden jeg går igang vil jeg bare lige høre fra andre som har lavet dispositioner, hvor detaljeret skal den være? Min dis... -
Den Dialektiske Metode??
ForumindlægHejsa, jeg skal op i old imorgen og er ved at få styr på de sidste ting. Jeg kan stadig ikke helt finde ud af hvad den "dialektiske metode" er/går ud på? Jeg ved det var den metode Sokrates anvende når han gik rundt og udspurgte folk i Athens gader, men er der ikke en, som kan forkla... -
Differentialregning
ForumindlægHej alle ! ;) Jeg har en mat rapport, hvor jeg bl.a. skal besvarer følgende sp. 1. Hvilken sammenhæng er der mellem kontinuitet i x0 og differentiabilitet i x0 ? 2. Giv eksempler på løsning af praktiske problemer, som kan løses vha. differentialregning. 3. Hvordan defineres differentialkv... -
Har jeg bestået HF, 1 år?
ForumindlægHej, jeg går på HF og er igang med mit 1 år, har lige været til nogle af de første eksamener hvor jeg fik henholdsvis 7 i billedkunst (c niveau) 4 i matematik mundtlig (c niveau), og har to eksamener tilbage. Min matematik skriftlig er jeg meget i tvivl om hvordan er gået, da matematik og and... -
Studietur til Rom
ForumindlægHejsa.. Jeg skal til Rom i næste uge med min klasse... Glæder mig utrolig meget. Jeg har læst et par steder at stemningen ved "Den spanske trappe" skulle være utrolig. Er dette rigtigt?? Er der evt. nogen som gad give en lille beskrivelse af stemningen??
