Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 15381 til 15400 af 321608
-
Rehsus blodtype
ForumindlægHej. Jeg kan slet ikke forstå rehsus sblodtype-systemet... nogen som kan hjælpe? :( -
budskab
Forumindlægjeg har ikke helt styr på hva' budskabet er med denne tekst. nogen der kan hjælpe.?? They paved paradise And put up a parking lot With a pink hotel, a boutique And a swinging hot spot Dont it always seem to go That you dont know what youve got Till its gone They paved paradise And put up a... -
SRP undersøgelse tuberkulose
ForumindlægHey Studieportal lærer. Jeg har en SRP om Tuberkulose jeg skal aflevere snart, og kan ikke finde en biologisk artikel, med både data, tal og et forsøg jeg kan snakke om. Er der nogen der kan sende links, der hjælper eller måske give nogle råd? Det akut, så, enhver hjælp hjælper, må jeg sige. -
Brøker
ForumindlægHvordan er det nu lige at man regner denne brøk ud? 3 - 11/7 Altså, at subtrahere en brøk med et helt tal. -
Betydning af ligevægtskonstanten
ForumindlægHej alle, Jeg har beregnet en opgave og er kommet frem til ligevægtkonstanten K = 9,7 * 10-5 Hvordan ved jeg om denne ligevægt er forskudt mod højre eller venstre? Jeg kan simpelthen ikke se hvad der såvel er en lille K eller stor K. Håber nogen kan hjælpe, -
Et par spørgsmål til
ForumindlægHvad siger I til følgende? 1. Det er vigtigere, at folk selv kan råde over de penge, de har tjent, end at der er økonomisk lighed i samfundet 2. Det skal kunne betale sig at arbejde, derfor skal alle offentlige overførselsindkomster til arbejdsdygtige danskere være lavere end, hvad man kan tjen... -
FSA - matematik
ForumindlægSynes I, det var svært:)? Synes selv, den var utrolig nem! -
Hjælp MatematikS:
ForumindlægHejsa, jeg har problemer med denne opgave. Håber I kan hjælpe mig:S a) Angiv for hver af funktionerne h(x) nedenfor to funktioner f(x) og g(x), således, at h(x) = (f º g)(x) : h(x) = √(x4 - x2) h(x) = ln(x-1) h(x) = 1/(x4 - x... -
Det forsømte forår.
ForumindlægHej alle sammen! Nogle, som har læst Det forsømte forår? Jeg håber nogle af jer kan svare på mine spørgsmål. 1. Hvorfor benytter Hans Scherfig sig af gentagelser? 2. Hvilken symbolsk betydning har lindetræet i Det forsømte forår? 3. Hvilken funktion har de kriminelle elementer i romanen? På forhå... -
Sætninger
ForumindlægHej. Jeg har to spørgsmål. - Hvordan kan man se at en sætning er en bi sætning? - Og når man oversætte fra dansk til tysk, er det så udsagnsordet der altid skal til sidst hvis det er en bi sætning der er tale om eller hvad? Tak. -
Forskellen mellem ET og EN og min og mit
ForumindlægHej folkens! Jeg har et problem som lyder at jeg ikke kan finde ud af hvad skal komme først altså en eller et Og min og mit. Jeg har brug for lidt hjælp til dansk hvis nogen har ideer har svært ved at snakke udtale tingene -
HJÆLP analyse "Gennem byen sidste gang" Dan Turéll
ForumindlægHar nogen analyseret dette digt før og fået en god karakter?? -For så kunne jeg virkelig godt bruge jeres hjælp til min eksamen, da dansk ikke er mit bedste fag.... Måske jeg kunne låne jeres opgave eller andet.. Håber i vil hjælpe, tak... :) "igennem byen en sidste gang" af Dan Turél... -
Juleopgaver! (Til imorgen!)
ForumindlægSTK.1 : Find det tocifrede tal hvis tværsum ernetop 1/5 (en femtedel) af tallet. STK.2 : I en stor årgang på skolenvar alle elever lige gamle – ikke på dato, men i år – og de var i alt 407 år. Hvor mange elever gik på årgangen? STK.3 : D... -
Ligning
ForumindlægJeg skal løse følgende ligning: (x+7)^(1/4)+11=9 Så gør jeg følgende: (x+7)^(1/4)=9-11 <=> (x+7)^(1/4)=-2 <=> x+7=(-2)^4=16 x=9 Men når jeg løser den på lommeregneren siger den, at den er falsk. Hvordan kan det være? Må man ikke løfte (-2) i fjerde potens? -
karakterer
ForumindlægHej :) Hvis man søger videre på en videregående uddannelse inden for 2 år, så må man gange sit gennemsnit med et tal, jeg kan bare ikke huske hvad det er? Og hvis man har et ekstra A fag, så må man også gange med noget, men hvad er det? Håber I kan svare mig :) Hilsen en HTX studerende -
Talteori...kryptologi
ForumindlægHvis p tilhører N(naturlige tal) er et primtal kan det ikke lade sig gøre at to ikke-nul restklasser i Zp ganger sammen til [0]. Hvorfor ikke? Håber nogle kan foreklare mig det, da jeg ikke har nogle ideer? -
Stivelse og cellulose
ForumindlægHar lige et par spørgsmål, som jeg håber en eller flere kan hjælpe mig med. 1. Hvad er forskellen på stivelse og cellulose? 2. Hvorfor er det lettere at nedbryde stivelse end cellulose? På forhånd tak -
Ideer til oplæsningsstykke
ForumindlægHej Min veninde og jeg er i gang med at analysere et pressefoto. Vi skal finde et oplæsningsstykke men vi har ingen ide, håber at der er nogle som kan hjælpe. Billedet er taget i en lufthavn under coronakrisen hvor der er to mennesker der er på vej hen for at tjekke kufferter ind og to menneske... -
udregning af frekvens
ForumindlægKan ikke huske hvordan man udregner frekvensen . vi er 21 personer i klassen. jeg skal udregne frekvensen for hver af tallene 2 3 6 8 -
So4^2- forklaring?
ForumindlægHej, har fået det at vide tusind gange, men glemmer det hele tiden :-) Nogle der kan forklare mig helt præcist hvad alle tegn i SO42- betyder? Hvad står 4 og 2 tallet for? Tak!!
