Søgning på: kemi b isis. Resultater: 15421 til 15440 af 96602
-
Astronomi forum?
ForumindlægHej SP Hvordan kan det være der ikke er noget astronomiforum? -
F/K afgangseksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal op til en prøveeksamen i f/k i næste uge, og selvom det "bare" er en prøveeksamen, vil jeg selfølgelig stadig gøre det bedst muligt! Jeg har nogenlynde styr på de emner jeg skal op til (magnetisme, syrer & baser, luft), men da vi har en lærer som ikke har fortalt o... -
Kemisk apparatur
ForumindlægVi har fået noget for i fysik vi skal nævne nogle ting i en krydsordopgave og jeg har ingen idé til hvad jeg skal gøre og det har mine venner heller ikke. -
Hydrogenbindinger. HJÆLP
Forumindlæg -
AMALGAM
ForumindlægHej folkens er der ikke en venlig sjæl, som kan forklare mig kort og grundigt hvad amalgam er? har søgt på nettet men det var ikke det store hjælp. tak på forhånd! :) -
Naturlige logaritme eller ti tals logaritmen
ForumindlægSidder og udregner pKs = -log(Ks) og har kørt den igennem to forskellige lommeregner og får to forskellige tal. -log(2.22*10^-4) = 3.65 (Ti tals) -log(2.22*10^-4) = 8.4 ( naturlige ) Hvilken en skal der anvendes? -
Gymnasium og Universitet
ForumindlægHej Jeg har lige et par ting jeg vil spørge om. 1) Hvis man har valgt hhx efter 9. klasse, kan man så stadig vælge noget andet i universitet? f.eks litteratur, historie eller humaniora? 2) Er der egentlig idræt på hhx ? -
angående et forsøg
ForumindlægI et forsøg med nedbrydningen af stivelse skal vi forklarer i spørgsmål 3, hvilken effekt temperaturen har for spytamalysen, samt vi skal gøre rede for årsagen til dette. Jeg har selv skrevet hvilken effekt temperaturen jhar for spytamalysen, men mangler en forklaring til hvad årsagen er på det.... -
Proces levnedsmiddel og sundhed - HTX Eksamen
ForumindlægHej Til alle dem der har prøvet at komme op mundtligt i teknikfaget PLS, hvilken råd og erfaring kan i give, for at scorer en høj karakter? Ved godt hvad man bliver bedømt på men leder efter nogle, der har evt har prøvet at blive eksamineret i deres eksamensprojekt og hvad de føler de kunne havd... -
At kunne give en mikroskopisk beskrivelse og en makroskopisk beskrivelse af processen, hvor en ionforbindelse opløses i vand, fx KCl.
Forumindlæghvad sker der når det reagere med vand? ift. makrosopering og mikroskopering -
Metaller
ForumindlægJeg har fået en disposition hvor jeg skal fotælle om densitet, masse og volume. Hvilket jeg også sagtens kan, men jeg skal så inde under dette komme ind på det periodiske systems største gruppe, nemlig metaller. Er der en som har en idé til hvordan jeg kan gøre dette? Hvordan kommer jeg ind på... -
SOx eller SO2
ForumindlægJeg hved ikke hvad SO2 eller SOx er -
Tæller afleveringer ind i mit snit?
ForumindlægJeg går i 1.g lige pt, men jeg undrer mig over om mine afleveringer har nogen betydning for mit snit, eller om det kun er årskarakter og eksamen, der tæller -
uddanne
Forumindlæger det svært at uddanne sig som læge og hvad skal man specifikt være god til?? har nemlig altid drømt om at uddanne mig som læge. hvad skal ens gennemsnit være på for at komme ind på de forskellige universiteter ? tæller folkeskolens karakterer til ens uddannelse ? -
STX eller HHX?
ForumindlægHej, Jeg går lige nu i 9. klasse og står i den her situation, at jeg skal på enten HHX eller STX efter. Problemet er, at jeg ikke ved om jeg skal vælge HHX eller STX. Jeg har været på brobygning på begge uddannelser i 8. klasse, hvor jeg efter det, er fundet frem til at HHX umiddelbart siger mig ... -
En opgave
ForumindlægJeg har problemer med følgende opgave:1: omskriv 25x^2+10x+1 til formen (ax+b)^2hilsen Søren -
spørgsmål
Forumindlægi en retvinklet trekant ABC, hvor C er ret, er A=150 og b= 8. bestem vinkel B og de to andre sider. jeg fandt lille c ved c= 8/sin(15) =31 a= 31*sin(15)= 8 vinkel B = cos-1(8/31) b/c eller 180-90-15 =750 hvad gør jeg forkert? der var en som forslog at bruge c=8*cos(15), men med det tal kan je... -
en lille hurtig...
Forumindlæghvis jeg har 2X * (B-X) <=> 2X^2 - 2XB og når man så differentierer det bliver det 4X-2er det korrekt?? -
Punkt på et linjestykke i rummet
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man helt generelt kan finde et udtryk for koordinatsættet til et punkt på et linjestykke i rummet, afgrænset mellem to vilkårlige punkter, A og B? -
Potensfunktioner
ForumindlægJeg skal gøre rede for, at x og x^2 er potensfunktioner. Hvordan gør jeg dette og hvordan angiver jeg helt præcist b-værdien?
