Søgning på: tysk disposition reisen. Resultater: 15421 til 15440 af 18642
-
Oversættelse
ForumindlægHej er der nogle som vil hjælp mig med at oversætte teksten her til tysk: "Friedrichs familie har i begyndelsen af bogen ingen problemer overhovedet. Faderen tjener godt og har i 1933 en god stilling som afdelingsleder i et varehus. Med Nürnberglovene i 1935 forværredes forholdene for jøder... -
Akkusativ eller dativ?
ForumindlægJeg sidder og roder lidt med forholdsordet "über". Hvilken kasus styrer den, når den bruges i denne sammenhæng: "Zu sprechen über etwas." Min personlige tyskgrammatik siger mig, at den styrer dativ, da det ikke er en bevægelse. Men et par hurtige søgninger på Google viste, ... -
Die Rede - Claudia Rusch
ForumindlægHar fået Die Rede til tysk eksamen og er igang med mine 24 timer, har brug for noget hjælp her! Alt hvad nogen kan fortælle mig om den tekst vil blive værdsat, men især har jeg brug for oversættelse af en sætning! Aus der obligatorischen Abschlussrede wurde unvermutet ein heikles underfangen. -
Psykologieksamen - hjælpemidler?
ForumindlægEr der nogle af jer der ved med sikkerhed, om man må have egne notater (som ikke er skrevet i forberedelsestiden) med ind til eksaminationen i psykologi?? Jeg har nemlig ikke kunnet finde noget om det :s og vi måtte jo gerne til historie - og sidste år havde jeg både til tysk og geografri - så j... -
oversæt: "For at" ...
ForumindlægPå tirsdag skal jeg trække min tysk tekst - til en 24 timers eksamen. Jeg er ved at forberede mig, men er meget i tvivl om brugen af "for at". eks. For at pigen kunne ophæve fortryllelsen, skulle hun ... Bruger man i dette tilfælde "um zu" eller "damit". Synes inge... -
Er der en der vil hjælpe med en sætning?
ForumindlægJeg skal skrive: I sine drømme oplever Thomas, at han styrter ned, og at ingen redder ham. Er det her korrekt, jeg har lidt svært ved tysk, så hvis der er en der vil forklare mine fejl ville det være skønt In seinen Traumen erlebt Thomas, dass er abstürzte, und dass niemand ihn retten. På for... -
Procent
ForumindlægHej igen :) Denne opgave har allerede været på Studieportalen før, men forstår stadig ikke hvordan man regner det ud, er der nogle der kan skære det lidt ud i pap for mig? :-) Den tyske fabrik BASF øgede fra 1972 til 1989 sin produktion med 33%. I samme periode reducerede fabrikken sit ... -
Oversættelse
ForumindlægNOGLE SOM KAN HJÆLPE MED AT OVERSÆTTE DETTE TIL TYSK? d. 21 er vi alle ude at fælde det vigtige og betydningsfulde juletræ. Vi fælder det helt selv, og når det er kommet ind i huset, bliver det pyntet lige med det samme. Både med julekugler, hjerter, levende lys og naturligvis en stjerne på topp... -
TUSIND TAK ALLE SAMMEN..
ForumindlægDamn, saa var jeg jo oppe i tysk mundtlig i dag.. Argh og jeg var giga nervoes fra starten af, men jo laengere jeg kom jo mere kom jeg over det, og jeg havde en film samtale, selvom jeg blev bombarderet med dumme spoergsmaal af laereren og censoren. Sagen er det at jeg har faaet 11. Saa tusind ta... -
Sidder under forberedels - hjælp.
ForumindlægHej Jeg sidder nu under min forberedelse til tysk eksamen, 24 timer. Jeg har trukket en tekst som hedder Die Lange og er af Gabriele Eckart. Temaet skulle være: Jugendprobleme und Anderssein og Die DDR, men jeg kan ikke finde nogen sammenhæng mellem teksten og temaerne. Kan du hjælpe.? Hilsen L... -
Nyttige ord til eksamen
ForumindlægHej alle sammen! Da jeg skal til eksamen i mundtlig tysk i morgen, tænkte jeg på om, der var nogen af jer, der havde en ordliste over nyttige ord. Jeg går på den gamle reform, og der må man ikke medbringe en ordbog i forberedelsen. Til gengæld må man medbringe alle de kopieret sider man lystrer. ... -
Kepler og renæssancen (Mat/his)
ForumindlægHej SP Jeg bliver i min problemformulering til min SRP bedt om at redegøre for Keplers (Tysk fysiker) placering i Renæssancen, og i den forbindelse også komme ind på renæssancebegrebet. Jeg søger ikke en direkte løsning, men jeg efterspørger eventuelle forslag til hvad jeg kan inddrage i denn... -
Konjuktiv - er sætningen korrekt?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået nogle oversætningsopgaver, fra dansk til tysk, og en af sætningerne lyder således: "jeg ville være glad". Hvordan skal denne oversættes? Der er jo både noget konjuktiv og noget infinitiv indeover, ik? Er der sådan her: "Ich wolle weden froh"? T... -
Udsagnsord?
ForumindlægHej.. er det ikke sådan i tysk, at hvis man har en sætning som indeholder en af hjælpe udsagnsordene (haben, sollen, konnen osv.)og samtidig med at sætningen indeholder et andet udsagnsord.. skal hjælpe udsagnsordet så stå til sidst.. ah er forvirret, håber nogen kan hjælpe (: Ps. er der nogen ... -
Køb af gramma disc
ForumindlægHey. Jeg havde engang en tysk gramma disc - eller "GramDisc", hed den måske. Jeg er desværre kommet til at smide den væk. Det er en rødt/gult hjul, hvorpå der stod noget med bøjninger m.m. Er der nogen, som ved hvor hjulet eller et lignende kan købes? På forhånd tak. Simon B. Støvring -
Auf styring
ForumindlægJeg skal skrive en sætning, og jeg har set, at ordet "auf" både styrer akkusativ såvel som dativ. Nu er mit spørgsmål dog, hvorledes denne sætning kan oversættes til tysk: ",fordi jeg forsøger at fokusere på undervisningen" -
Eksamensforberedelse - Alle fag
ForumindlægJeg skal snart have terminsprøve. Vil meget gerne have nogle gode råd, og evt nogle ting som vil hjælpe mig, fx. som specielt jeg skulle øve på osv. Så hvis du har nogle gode råd så skriv meget gerne. Jeg skal op i: Dansk - Diktat, stil, og læseprøve. Matematik - Færdighedsregni... -
divers. sætningers betydning?
Forumindlæghej nogen der ved hvad disse sætninger på tysk betyder helt? "was hast du denn bloss?" "irgendswas hat sie schon" det er svar til en der spørger "was hat sie" "es geht's los mit ihr" (mit bud: det går galt med hende?) -
Tysklands selvopfattelse?
ForumindlægMit Spørgsmål til dansk/historie opgave i 2.g Hvordan jøderne blev behandlet af tyskerne under 2. verdenskrig og hvilke konsekvenser det har haft for Tysklands selvopfattelse siden hen og hvordan det nationale verdenssyn er blevet ændret. Det jeg skal have hjælp til er simpelthen og finde steder ... -
Brug for hjææælp!
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg har en stil for i tysk, om filmen "im Juli", hvor jeg skal skrive en indre monolog Juli fører, da hun forlader Daniel. Men jeg er ligesom gået lidt i stå. Så det ville være perfekt hvis jeg kunne få nogle input fra nogen der havde set filmen? På forhånd tak(:
