Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15481 til 15500 af 20689
-
Blanding
ForumindlægJeg fandt ud af, at den resulterede kraft, der påvirker massen A, som er 17.62 N, så må acceleration være 70.5 m/s2. Men, min lærer har skrevet, at det skulle blive mA = -38.272 N (som betyder, at kraften peger i den negative x-retning.) hvor accelerationen er så -153.09 m/s2. Jeg kan ikke se h... -
glidning på skråplan
ForumindlægHvis man nu har en masse på et skråplan, der glider ned ad det og finder tyngdekraftens komponenter langs og vinkelret på skråplanet for at finde normalkraften og gnidningskraften. Hvilket koordinatssystem har man så indlagt? Et der har den ene akse langs skråplanet og den anden akse vinkelre... -
Studier og prestige
ForumindlægI disse dage bliver folk enten optaget på deres drømmestudie eller ikke. Jeg undrede mig bare over, om der er nogen som har valgt studie efter prestige (jeg ville ikke selv gøre det). Jeg har hørt mange sige, at de enten vil læse medicin eller jura - og man får tit fornemmelsen af at de vælge net... -
Forfatningsret, anyone?
ForumindlægHejsa! Er til reeksamen i forfatningsret på 1 år ved KU i morgen og står lidt lort i det. Der er tale om en to døgns hjemmeeksamen. Har været selvstuderende her på det første år og har desværre ikke sat mig godt nok ind i faget og stoffet. Af samme årsag er jeg heller ikke i noget netværk af med... -
Karakterer på forsikringsmatematik og matematik-økonomi
ForumindlægHej Studieportalen, Ville spørge om, hvorvidt karakterer var vigtige på forsikringsmatematik og matematik-økonomi i forhold til fremtidig karriere? Derudover ville jeg også spørge, hvorvidt det er alt for svært matematik, man lærer (lidt usikker om jeg kan klare den matematik, der er på de to ... -
Kriminalitet blandt indvandrer unge
ForumindlægHvis nogle spurgte dig " Hvad synes du om kriminaliteten blandt de unge nydansker ( indvandrer ) ? " Hvad ville du så svare ? -
solceller??WFT?
Forumindlæghej folkens jeg emneuge og vi har om energi, vi skal aflevere raporten idag , og er lidt bagud. jeg har at par spm ? 1) Hvad er udnyttelsen fra solcellen(hvor meget energi kommer fra lampen, og hvor meget får i ud af 1 solcelle? - skriv i procent hvor stor udnyttelsen er!) 2) Giv en fysisk fo... -
Opgave afstand!
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lidt besvær med at løse den vedhæftede opgave. Det ville være rart med nogle ledtråde. Tak på forhånd. -
Habermas og Foucault - whistleblowing
ForumindlægHej folkens, Nu har jeg desperat kigget nettet tyndt, og jeg synes bare ikke at kunne finde et fokuseret samfundsteoretisk forum hvor jeg kan stille mit spørgsmål, så jeg prøver lykken her og håber på nogle kloge hoveder. Jeg er i gang med at afvikle en velkendt stor opgave, og i min opgave bes... -
Lektie hjælp
Forumindlæg#lektier på Quakenet er åbnet igen. Efter lidt pause i ferien fordi der var ikke nogen med lektier.. :PMen nu er sæsongen for lektier kommet igen. For dem der ikke ved hvad det betyder når jeg skriver #lektier på Quakenet så er det en "kanal"/ chatsted på et program der hedder IRC. Det ... -
kemi hjææælp
Forumindlæghej jeg har et spørgsmål, jeg har lavet en kemi rapport udefra et forsøg. Forsøget var at vi skulle finde ud af hvad der var opløst i vores ukendte opløsning/stof var opløst med vi fandt så ud af at det var sukkervand, så er det at jeg skal perspektivere til fysik hvordan gøre jeg det skal jeg ... -
Termodynamik
ForumindlægHej..!Jeg har en fysik aflevering om termodynamik, som jeg er gået i stå med. Så jeg vil gerne bede om din hjælp!Opgaven lyder på; I et opvaskefad er der 8 l vand, som er 55 grader varmt. Temperaturen i køkkenet er 20 grader. Hvor meget bestik kan man vaske op, før temperaturen er dalet til 45 gr... -
SRP
Forumindlægjeg skal til at skrive SRP i mat. og fysik, om differentialligninger og svingninger. jeg har virkelig brug for hjælp!! Er der evt. nogen, som har skrevet opgave i disse fag med ovenstående emne - eller noget lignende, så vil jeg meget gerne låne den, da jeg godt kunne tænke mig noget inspirarion ... -
Studieretning!! Haster!!!
ForumindlægHej!! Jeg har en opgave, hvor jeg skal skrive om gymnasium (STX,HTX,HHX,HF) Jeg er i gang med opgaven, men ved studieretninger sidder jeg i fast Jeg vide at der er kommet en ny studieretning: Bioteknologi - Matematik - Fysik Mit spørgsmål er: Hvis man tager den ny studieretning, hvad skal man så ... -
Et spørgsmål...!
ForumindlægHej alle sammenJeg har i fysik arbejdet med en øvelse, der behandler brydningsloven og totalrefleksion, og der er et spørgsmål som jeg håber, at I kan hjælpe mig med. Spørgsmålet lyder:"Kan man se bort fra, at øvelsen udføres i et lokale med luft i stedet for vakuum?"På forhånd TAKMVH Line -
Densitet og korkprop
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere en fysik opgave i morgen, og stresser en smule over at jeg ikke kan finde ud af nedenstående opgave! En korkprop har massen 5,0 g. Hvor mange mL vin fortrængte denne prop, da den flød ifrit i borddamens fyldte vinglas. (ρ-vin =1,07g/mL) Jeg håber i vil hjælpe!... -
Isotoper.
Forumindlæghej. jeg har et spørgsmål i min fysik rapport, hvor jeg skal forklare hvad den kernefysiske skrivemåde er, og hvad en selve isotop er. Men problemet er at vi ikke har haft om det i klassen, og har svært ved at forstå det der står på nettet :/ håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig :D go... -
Keplers love
ForumindlægHejsa Jeg skriver et studieretningsprojekt om Kepler og Keplers love, med fysik som hovedfag og historie som bifag. Et spørgsmål jeg har utrolig svært ved at gribe an lyder: Analyser hvorledes Kepler fandt frem til sine love ud fra Tycho Brahes målinger. Jeg har ingen ide, om hvordan jeg skal tac... -
joules lov
Forumindlægheej... sidder med en fysik rapport, hvor jeg skal bevise joules lov. jeg har lavet nogle grafer der er lineære... og så forstår jeg ikke rigtig hvordan jeg ved hjælp af de lineære grafer kan argumentere for joules lov...? håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt videre...? og graferne er med v... -
Hjælp med til teori bag faldende paptallerkner
ForumindlægKære brugere Jeg sidder med srp opgave og har brug for hjælp til at formuler min teori bag faldende paptallerkener!! Da jeg anvender programmet mathtype til det fysike beregninger kan jeg ik kopier det ind med vedlægger det som en fil håber på at i kan hjælpe mig!!! På forhånd TAK
