Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 15501 til 15520 af 109300
-
mekanik opgave
ForumindlægTo blokke der er forbundet med en ledning, der sidder på en friktionsløs trisse, står i ro på friktionsløse planer. a) Hvilken vej vil systemet bevæge sig, når blokkene ikke holdes i ro mere? b) Hvad er blokkenes acceleration? c) Hvad er kraften i ledningen? Der står "tension" på en... -
Vandforurening i Danmark?
ForumindlægHej Jeg har til opgave at udføre en powerpoint-præsentation om vanforurening i Danmark på engelsk. Jeg må gerne benytte internettet til at finde oplysninger, altså bare kopier fra internettet, men jeg har det problem at jeg intet kan finde på internettet om Danmarks vandforurening, kan det pass... -
Racism ( Det haste, har kun en dag tilbage før jeg skal aflevere den)
ForumindlægHej, jeg skal skrive en stil på engelsk. Spørgsmålene lyder sådan her: Jeg skal forklare hvorfor jeg synes at folk bliver racister? og jeg skal referer til filmen " American history X ". Jeg skal også forklare hvad foreskellen mellem Racism, prejudice and discrimination er. -
Lidt dansk grammatik hjælp (simpelt)
ForumindlægHejsa. Når man arbejder med engelsk og det ubestemte kendeord, hvordan ved man så om der skal et kendeord foran eller ej? Fx: Brian was offered the job as___ general manager. OG he was ___ king of the house Jeg spørger hvordan man kan se det? Grammatisk set Mvh Louise -
Kannibalism, AT, Mad og Mennesker
ForumindlægHejsa alle Emnet til det årlige AT, er som sagt Mad og mennesker. Jeg har valgt fagene engelsk og psykologi og overvejer stærkt at skrive om kanibalism - Tror i det ville være en ganske udmærket idé og hvilket litteratur vil i så koble på? Søger desperat efter alt slags hjælp og råd. Tak på forh... -
længden af projektionen
ForumindlægHej Jeg kan ikke få det til at passe med, hvordan man kommer frem til at |a1| = (|a*b|)/|b| Håber, at der sidder nogen og kan gennemskue det på forhånd tak -
Gode links til tysk
ForumindlægOpgavesæt www.finnjo.dk har samtlige opgavesæt fra 1997-2006 A- og B-niveau Hjemmesiden indeholder også gode arbejdspapirer for tysk grammatik - alle temaer, som er relevante på A-niveau, vil være at finde på hjemmesiden. -
Rettelse af kort kort stil.
ForumindlægEr der nogen der har tid til at kigge min stil igennem og rette den for fejl, både gramma og vendinger. På forhånd tusind tak. Me and EnglishThe mainreason that I this year take English at C-level is that I have to complete my HF. To accomplish that I have to end up with English at B-leve... -
Vedr. slaveejere (kilder)
ForumindlægKære du, Jeg er i gang med at brainstorme for at finde mine historiske kilder til min SRP- opagve. I den forbindelse har jeg nu søgt meget på nettet for at finde udtalelser (kilder) der viser raceopfattelsen/synet på de slavegjorte (afroamerikanere i USA). Dette kunne fx være fra slaveejeren se... -
Escape velocity på dansk
ForumindlægHej i gæve mennesker, Jeg sidder her med en SRP, og har kun engelske kilder. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om der er nogen der ved, hvad "Escape velocity" hedder på dansk. Ifølge Wikipedia hedder det "undvigelseshastighed", men det virker ret misvisende idet begreb... -
Dødisrelief?
ForumindlægHej venner :) Hvordan ville i beskrive begrebet "dødisrelief?" Dødis kan beskrives som det nu er, "gletsjeris der ikke længere er i bevægelse" som Wikipedia så fint beskriver. Kunne man tage det engelske i det og gå ud fra at det på en eller anden måde var "en lett... -
en studievejleder
ForumindlægJeg har brug for en studievejleder omgående.. Håber der er nogen på siden her... -
Erhvervscase om Århus Charter på HHX
ForumindlægÅrets Erhvervscase er om firmaet "Århus Charter", som har 24 år på bagen og ejes af søstrene Jette Rantala og Ulla Stæt Andersen. Her kan erhvervscasen 2012 diskuteres og gode råd kan deles. Held og lykke! Nyttige links: - Århus Charters hjemmeside. - Studienets nye guide til sy... -
Fra 10. til STX-uddannelse på få måneder?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder lidt i et problem med min kommende uddannelses plan. For lidt et halv år siden, blev jeg vurderet ikke parat til at starte på Næstveds Gymnasium af min klasselærer. Hun mente åbenbart at jeg ikke var velegnet til et gymnasie endnu og at jeg havde en del fagligt jeg ... -
Naturvidenskab.
ForumindlægHej, Jeg har matematik A, fysik B og kemi B Jeg har overvejet medicinalkemi.. Jeg vil høre om i kendte andre uddannelser hvor man ikke har brug for en høj gennemsnit som jeg kan komme ind på med min retning? -
Isolere en variabel
ForumindlægDet burde være rimelig simpelt. Jeg skal sådan set bare isolere en variabel (jeg skal egentlig bestemme en konstant c for en differentialligning jeg vil løse). a*P/(b-a)*e^(0) - b*P/(b-a)*e^(0) + c*a*b*P/(b-a) = 0 Jeg vil gerne isolere c. Jeg har gjort flg.: c*a*b*P/(b-a) = b*P/(b-a) - a*P... -
"expand"
Forumindlæghvordan bruger man expand på en ti 89 til at vise at ax^2+bx+c= a*(x-(-b/2*a))^2+(-d/4*a). jeg tror man skal blande d=b^2-4*a*c ind i det også?.. -
Droppe ud og forny karakterer?
ForumindlægHej! Jeg ved, at man ikke kan tage gymnasiet om for at få ændret sine karakterer, hvis man først har fuldført det gymnasielle forløb. MEN hvad nu hvis man dropper ud efter 2/3 år? Altså jeg har personlig fået en karakter for biologi B, som jo ville komme på mine eksamenspapirer, men da jeg ikke ... -
"Med ondt skal ondt bekæmpes"
ForumindlægEr der nogle, der ved om der på engelsk er et ordsprog tilsvarende det danske "Med ondt skal ondt bekæmpes"? Jeg vil nemlig meget gerne bruge udtrykket i en engelsk stil, men jeg er lidt i tvivl om hvorvidt, der er en engelsk oversættelse af udtrykket? -
batteriets opbygning
Forumindlæghej jeg sidder her og er igang med en rapport men jeg kan ikk rigtig komme vider, og jeg er kommet til batteriets opbygning. Er der nogle som måske kan hjælpe mig ?
