Søgning på: hitlers tale. Resultater: 15521 til 15540 af 59860
-
Forslag: Tegn
ForumindlægHej, Jeg har lige for nyligt opdaget denne side, og bruger den som inspiration til lektierne. Men nok om det. Jeg sad og kiggede på fysik, kemi og matematik-forumerne og blev hurtigt overrumblet af de lange formler, som det er svært at finde rundt i hvis kendskabet til emnet ikke er vildt stort... -
Slette kommentarer?
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1683531 burde man ikke slette kommentarer som #5 og #6? -
Oversættelse: en sætning
ForumindlægHan havde bange øjne og var helt snavset. Hvilken datid skal jeg bruge til at oversætte havde og var? -
Isomeri og addition af dibrom.
ForumindlægHej. Jeg har fået et spørgsmål til min kemi eksamen. Der omhandler cis/trans, Z/E og R/S isomeri. Udover det skal jeg også inddrage et forsøg vi lavede for klassen, der omhandler addition af dibrom til et alken. Desværre kan hverken jeg eller nogle af dem jeg læser op med se, hvad dette... -
HSITORIE OG ENGELSK
ForumindlægHej. jeg vil bar hører hvad er "fællesmængden" mellem historie og i engelsk altså hvilken metode er der for begge fag? Jeg har i engelsk brugt den retorisk analyse og historie kildekritik, analysende, redgørende og disktion men hvad er den fælles metode? -
Injektiv
ForumindlægHvad betyder injektiv i sammenhængen: "Funktionen tangesn er ikke injektiv, men begrænser vi definitionsmængden til intervallet ]-p/2;p/2[ er tan injektiv i dette interval" ? -
PDF-fil
ForumindlægHej Jeg har lige scannet et dokument ind og vil gerne have lavet billedet om til en pdf-fil. Jeg har tidligere gjort det, men kan ikke lige finde ud af hvordan man gør nu.. Er der en der kan hjælpe mig?? -
Forsøg til 'Slægten alkohol'
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart op til eksamen i fysik ( 9. klasse ) og mangler nogen forsøg til afsnittet 'slægten alkohol'. Eller bare generelle forsøg om/ med alkohol. Alt kan bruges. Dog behøver det ikke være fuldstændig langt ude :-D Tak på forhånd, X -
fysik elektrisk energi
ForumindlægHej alle! Det drejer som om følgende sætning, som er noget uklar ang elektrisk energi og effekt: "Vi ser nu på den ladning Q, der ved A kommer ind i komponenten i løbet af tidsrummet t. Vi regner med, at strømmen gennem ledningen - og dermed gennem komponenten - er konstant. Det betyde... -
DANSK PRØVE; færdig md analyse men mangler perspektivere
ForumindlægHeej folkens, jeg skal op i dansk mundtlig prøve på mandag. jeg har om Digt, digtet hedder så Barndommens gade af Tove Ditlevsen. Jeg er helt færdig med analyse men mangler kun perspektivere og jeg har valgt at perspektivere til digtet Livet i istedgade af Dan Turell. -Er der nogen der vil h... -
Løsning til diff.ligning gennem et punkt
ForumindlægJeg sidder med nogle differentialligninger som skaber lidt problemer.. OPG: Givet er diff.lign dy/dx = 1/y og jeg skal bestemme den løsning til ligningen, der går gennem punktet (2,1). Skal jeg dele den op og bruge seperation af de variable eller hvordan griber jeg den an? -
Spørgsmål
ForumindlægI en heterogen ligevægt : hvilke faser kan stofferne have for at kunne indgå i en ligevægtsbrøk? Jeg ved at ved en heterogen ligevægt er tilstandsformerne mellem molekylerne ikke ens. -
Geografiprøve
ForumindlægHej. : ) Vi har fået at vide, at Undervisningsministeriet har fået lagt en geografiprøve ud på Internettet for folkeskoleelever; er der nogle, der ved, hvor man eventuelt kan prøve den? -
Synsvinkel
ForumindlægOkay, lige nogle definitioner på de forskellige synsvinkler: Ydre synsvinkel = hvor der kun bliver snakket i roman/novelle osv. ? Indre Synsvinkel = hvor man kun kan høre fortællerens tanker? Kombineret = både hvor der bliver snakket og tænkt? På forhånd, tak (: -
Værdimængde og definitionsmængde for parabel
ForumindlægJeg skal finde definitionsmængden og værdimængden for en parabel med denne forskrift: , nogle der kan hjælpe? -
HJÆÆLP TIL MÅLESTOKSFORHOLD!
ForumindlægHeei, jeg skal lave en matematik aflevering og jeg kan ikke huske hvordan man regner det her om: Tegn byggegrunden i målestoksforhold 1:500. 35 m ? 6 m ? 14 m ? 20 m ? hvordan skal jeg regne det om? -
stil emne
Forumindlæghejsa.. Vi har fået lov til at skrive en fristil, og vi bestemmer i det hele taget selv, hvad vi vil skrive om. Og jeg er helt blank! Aner overhoved ikke hvad jeg skal skrive om. er der nogen der evt. kan komme på et par eksempler? -
Dm og Vm
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave? Jeg har aflæst: Dm = [-6; 6] Vm = [-3; 1,5] Men jeg forstår ikke det med at skulle løse de to ligninger? Hvad skal jeg gøre der? Det skal siges, at jeg ikke har fået det undervist før, men bare har fået det som hjemmeopgave nu. -
Graf for y'
ForumindlægHejsa (: Ville bare lige høre jer, hvordan jeg laver en graf for denne: a) y=x3 at x=-3, at x=0 and at x=3 y’(x) = 3x2 y’(-3) =-33 = 3*-3 3-1 = -27 y’(0) = 03 = 3*0 3-1 = 0 y’(3) = 33 = 3*3 3-1 = 27 Det er noget med, at jeg skal indsætte tangenter eller hvordan? Nogen som vil beskrive det lidt... -
Svær ligning
ForumindlægDenne ligning volder mig lidt problemer: x^4-3x^2+2=0 Jeg skal også vide metoden, da den skal laves uden hjælpemidler.
