Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 15541 til 15560 af 18649
-
Density
ForumindlægHejsa, jeg har fået en fysik raport for her til tirsdag. Og jeg har aldrig prøvet at lave sådan en før !Den handler om Density (på engelsk som raporten også skal være) og saltvand. Om en person vil kunne flyde eller drukne, hvis personen faldt i vandet. Og jeg aner bare slet ikke hvordan jeg skal... -
Lektie "hjælp" med betaling
ForumindlægHey ... ! Jeg vil høre om der er nogen, der er interesseret hjælpe mig i fagene matematik og fysik ? - er begge fag på A-niveau. Med hjælp mener jeg, at du laver opgaven for mig, eller i større omfang hjælper mig med at lave den - det vil selvfølgelig være virkelig godt betalt. Hjælpen vil ... -
Heliumions ladning
ForumindlægHey jeg sidder med opgave 6 på side 75 i "Eksamensopgaver i fysik 1998-2002 på A-niveau" og har problemer med spørgsmål b: Skal beregne B og har opgivet massen, hastigheden og radius, men mangler bare q (ladningen på negative heliumioner). For har jeg den får jeg: B=(m*v)/(q*r)....Håber... -
Pære på 2.1W
ForumindlægHej alle sammen jeg har en opgave i fysik som jeg gerne vil have hjælp til En pære på 2.1W ved 6V tilsluttes seks batterier som er forbundet i serie og hver har spændingen på 1.5 V (6*1.5V=9V) Hvor stor strøm går der gennem pæren det Rigtig svar er = 0.525 (A) jeg har selv prøvet med er ikke sikk... -
Specifikke adgangskrav
ForumindlægHej Her til sommer regner jeg med at fortsætte på AAU på linien Elektronik og IT. Den kræver: Dansk A Engelsk B Matematik A Fysik B Kemi C (eller Bioteknologi A) jeg har alle disse fag på det krævede niveau eller over, men jeg er ikke sikker på at jeg beståer dansk. jeg ha... -
studie hjælp!
ForumindlægHej allesammen.Jeg er lige begyndt på dtu bygning, og har allerede problemer med nogle fag. Så her er en mulighed for at tjene lidt ekstra, jeg kunne godt bruge nogle timers hjælp om ugen til komme godt i gang med mit studie. De fag jeg allerede har problemer i er: matematik, fysik og ligevægt læ... -
studie hjælp!
ForumindlægHej allesammen.Jeg er lige begyndt på dtu bygning, og har allerede problemer med nogle fag. Så her er en mulighed for at tjene lidt ekstra, jeg kunne godt bruge nogle timers hjælp om ugen til komme godt i gang med mit studie. De fag jeg allerede har problemer i er: matematik, fysik og ligevægt læ... -
hjælp!
ForumindlægHej.Jeg vil gerne en, som kan hjælpe mig med at rette min fysik rapport.Jeg er ikke en dansker, og jeg har ikke så meget problem med at tale dansk, men hvis jeg skal skrive en opgave på dansk, er jeg altid lidt usikker på min dansk grammatik, selv om jeg har lært det. Jeg har brug for en der kan ... -
haster-haster-haster-haster-haster
Forumindlægjeg er gået i stå, og kan ikke lave videre på min fysik opgave/aflevering. kan jeg få hjæp? da spørgsmålet bygger på en figur, har jeg udgivet hjemmesiden. det er opg 6b) som jeg ikke kan løse. håber på at jeg får svar fra jer hurtigst muligt. http://www.emu.dk/gym/fag/fy/uvm/eksamen/2008_7_2.p... -
Energitab
ForumindlægHej hvordan bør jeg løse den her opgave? Rækkevidden af a-partikler i luft afhænger af den energi, hvormed de udsendes fra kilden. I "DATABOG fysik kemi" kan man se, at [\alpha] -partikler med en begyndelsesenergi på 6 MeV i luft har en rækkevidde på ca. 40 mm. Under opbremsning i luft... -
aldrig prøvet det!
Forumindlæghejsa..jeg er igang med at lave fysik, og så står der så:E = m c2m = massen af det stof, der forsvinder målt i kg.C = lysets hastighed målt i m/s (3*108 m/s)E = energien man får ud af det målt J (joule)så meget fylder 1 g jernE = (1/1000 * (3*10'8)'2) J = 9*10'13 J = 25.000.000hvad er... -
mat
Forumindlæghej jeg går i 2g og har mat B. jeg vil gerne have mat op på A, men ved bare at det nok bliver meget svært. jeg ved at jeg gerne vil have det, men er bange for at det vil komme til at trække ned på mit gennemsnit, hvis jeg skal bruge meget tid på det. jeg har biologi A og mat B og kemi B jeg vil... -
Ohm
ForumindlægHej alle sammen, jeg har fået en opgave i skolen, om at skrive en sides opgave omkring ohm. Jeg ved at ohm målinger er højest i mørke rum da vi testede det sidste gang jeg havde fysik i skolen, jeg glemte bare at høre hvorfor det nu var at det var mørkest der.. Håber nogen kan forklare mig hv... -
Tilkalder fysikeksperter!!!
ForumindlægHej. Jeg sidder med en fysik opgave som lyder følgende; En dykkerklokke er cylinderformet med diameter 3 m og højde 2,5 og åbne ned til. Dykkerklokken nedsænkes på 15 m's vanddybde, hvorefter vandet presses ud af et luftovertryk. Hvor stort er trykket i dykkerklokken??? Jeg ved at svaret... -
bestemmelse af phi - parallaksemetoden
ForumindlægHej SP Jeg har lidt problemer med at forstå, hvordan man i parallaksemetoden, er i stand til at bestemme vinklen phi (φ. på billedet "p"). Selvfølgelig uden at kende, 2/3 vinkler. Ud fra billedet, tolker jeg det som om, at der ligger en større omkreds rundt om jorden, og a... -
Kemisk energi.
ForumindlægJeg sidder lige fast i en opgave i min fysik aflevering. Opgaven lyder: Blok 2 på Studstrupværket stammer fra 1972.Den kan kun anvende olie som brændsel og producerer, når den er i drift, kun elektrisk energi. Når den kører ved fuldlast (på fuld kraft), bruger den 63 tons olie pr. time og produc... -
Please hjæææælp
ForumindlægNu har jeg siddet med denne **** opgave i rigtig langt tid og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal gøre... Har set en andet forum om samme opgave, men den hjalp mig heller ikke... Fysik er ikke lige mit bedste fag, så hvis det nu kunne forklares til mig detailjeret ville være rigtig dej... -
Bølgelængde
ForumindlægHej Jeg er igang med nogle fysik lektier hvor jeg for stillet følgene spørgsmål 1) Et lys bliver sendt gennem et optisk gitter med en gitterkonstant på 2500nm. Afstanden fra gitter til tavlen er 4,00 m, og afstanden til n = 2 er 80 cm. a) Bestem bølgelængden λ for... -
Lyd frekvens i rør *HASTER*
ForumindlægJeg har lavet et eksperiment i fysik, hvor jeg skulle måle bølgelænge, frekvens m.m. i et rør med en åbent side og den anden side lukket. På den åbne side banker vi et par gange, og det kommer automatisk frem i en graf på logger pro. Dette har vi gjort 2 gange med 2 forskellige længder af rør... -
Gymnasieelev søger underviser
ForumindlægHey! Jeg søger en universitetstuderende, til at hjælpe mig med matematik, fysik og kemi. Jeg går selv i 2.g Du skal helst bo i København (jeg bor selv i Holte). Hvor vi skal mødes, og hvad timelønnen skal være, kan vi altid blive enige om. Behovet vil jeg tro er omkring 2-4 gange om måneden á 1,...
