Søgning på: SRP historie. Resultater: 15561 til 15580 af 22627
-
Perspektivering ..... :)
ForumindlægHej allesammen! Jeg har emnet Apartheid i engelsk og vil nu gerne finde noget at perspektivere det til. Har I nogle forslag til, hvad jeg kunnne perspektivere til? På forhånd mange tak! -
okay er der nogle som kan gi forslag over hvordan jeg kan lave min lektie
Forumindlægja jeg har lektie for og det er tysk jeg skal lave et blad om meine stadtviertel og ville spg om i kan gi forslag jeg bor i roskilde -
Nazisme / SSO
ForumindlægSkal skrive om ideologien bag nazismen og dens påvirkning på den politiken, der blev ført under Hitler.. Nogen der har nogle tips og tricks? Eventuelt nogle bøger eller andre ting der kunne hjælpe -
Historieopgave - Den Franske Revolution; mangler lidt "viden"
ForumindlægHej!Jeg skriver lige nu opgave om den franske revolution, og nærmer mig enden (dejligt!), men skal skrive om tredjestanden fik det ud af revolutionen, som de ønskede... Synes dog ikke de bøger jeg har er helst fyldestopgørende, når det kommer til denne besvarelse, så vil høre om der er nogle, som... -
Nazisme - omverdenens reaktioner på ensretningen i Tyskland
ForumindlægJeg er lige gået i gang med SSO, så ville lige høre, om der er nogle der har nogle tips til hvor jeg kan finde noget om "omverdnenes reaktion på ensretningen i Tyskland efter magtovertagelsen"? -
Mentos i Cola = 2 meter højt sprøjt
ForumindlægHvis man putter mentos i cola, så sprøjter det helt vildt.(Se den her video: http://video.google.com/videoplay?docid=-1450915772177922792 , spol frem til ca. 30 sekunder, hvis du ikke har tålmodigheden)Hvorfor det? -
Eksamensangst ..
ForumindlægJeg tror jeg lider af eksamensangst. Jeg er meget nervøs for de mundtlige årsprøver og eksamner. Det er ikke bare sådan en "rar" spændt nervøsitet. Sommetider får jeg ondt i maven og i hovedet. Stresser rigtig meget derhjemme - især når jeg ikke læser. Jeg kan slet ikke falde til ro - e... -
Fremlæggelsestid - kan den overholdes?
ForumindlægJeg sidder her i min vilde nervøsitet over at der er så meget jeg gerne vil sige til AT-eksamen, så jeg er bange for, at det kommer til at gå over de 10 minutter. Til 2.g's årsprøve stoppede lærerene mig ikke og derfor snakkede jeg løs i ca. 20 minutter, og fik alligevel topkarakter. jeg ved ... -
Antal eksamener, hvilke puljer osv.
ForumindlægHej! Jeg er kommet lidt i tvivl om hvor mange (og hvilke) eksamener man skal op i, i henholdsvis 1.-, 2.- og 3.g. Jeg har Samfundsfag på A, Engelsk på A og matematik på B som linje. Derudover har jeg tysk fortsætter på B, biologi på C, fysik på C og mediefag på C. Er det rigtigt for... -
4 gange 5
ForumindlægKan man nu være sikker på, at 4 gange 5 altid er det samme som 5 gange 4, eller er der alligevel en forkel, hvis man tager højde for noget? -
hits!!
Forumindlæghej allesammen skal til årsprøve i fysik?så vidt jeg forstår skal man trække spørgsmål. Så har jeg 20 min forberedelse. Her har jeg 16 min fremlæggelse!!hvordan ser feks opgaverne ud? skal man osse perspektivere emnerne? til fremlæggelsen?her er nogle emner , som jeg kan komme op i!!!1.Solsysteme... -
Kriminovelle-.- HJÆLP!
ForumindlægPlease har virlelig brug for noget hjælp! Jeg skal lave min egen kriminovelle, det skal forgår på en campingplads i Vestjylland, men jeg ved ikk hvordan... 1. Jeg skal state den. 2. Jeg ved ikke hvordan mordet skal begås. 3.Og jeg ved ikk' hvordan miliøjet skal være:/ Please... -
Sandsynlighed og kombinatorik
ForumindlægPå hvor mange måder kan 8 forskellige ting fordeles i 4 forskellige skuffer? På hvor mange måder kan der gøres når der er 4 forskellige ting og 8 skuffer, og der højst må anbringes en ting i hver skuffe. Er der nogen der kunne forklare mig opgaven og regnevejen? min matematik lærer har stillet ... -
Forventninger til Spansk eksamen
ForumindlægHey.Det står sådan til, at jeg inden længe skal op i min mundtlige spansk eksamen C-niveau, og jeg må indrømme at jeg aldrig har været så nervøs for en eksamen før. Prøveformen er således, at man kan forberede en fremlæggelse hjemmefra - udover det skal man oversætte en ukendt tekst, samt at man ... -
Hjælp!! Har angivet det forkerte antal tegn for mit bachelor-projekt
ForumindlægHej med jer! Jeg har i dag afleveret mit bachelor-projekt. Jeg er godt tilfreds på nær en enkelt ting. Efter jeg havde afleveret opgaven, fandt jeg ud af, at jeg uheldigvis havde angivet det forkerte antal tegn. Jeg angav, at opgaven fyldte 47733 tegn, men i virkeligheden fylder den 47777 tegn - ... -
STX?? Byggeteknikker??
ForumindlægHeii alle.. Er på vej ind i 9. klasse og er begyndt på hvad jeg efter det. Jeg har tænkt meget gå på gymnasium STX og derefter tage en videregående uddannelse kaldet Byggetekniker ;) Er der nogle der ved om jeg har valgt det rigtige gymnasium for dette job?? Er der nogle der er i gang med byggete... -
Sportsanalyse
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at lave en markedsføringsplan for Em i Volleyball når det kommer til Danmark i 2013. Jeg har lavet et spørgeskema som jeg har sendt ud, hvor jeg spørger ind til forskellige sportsgrene, og samtlige personer ser kun fodbold og håndbold, mit spørgsmål er så til jer,... -
forskel på socialdemokraterne og SF?
Forumindlæghej :) Jeg skal skrive en opgave om forskellighederne på de to partier, men jeg kan uimiddelbart ikke finde ud af at skelne mellem dem? De er begge to socialistiske partier ikke? Er der nogle markante mærkesager hvor du er uenige, eller hvad skal jeg komme ind på? -
Søger kilde
ForumindlægGod eftermiddag alle sammen. Jeg leder efter en historisk kilde, der er relevant for enten politiske, økonomiske eller kulturelle træk fra Mellemkrigstiden. Min opgave er, at analysere og lave kildekritik. Tak på forhånd! -
romerriget - hæren
ForumindlægHej jeg skal skrive 3.G's opg. Jeg har valgt romerriget med henblik på den romerske hær. deres udrustning, taktik, vilkår, konsekvensker og fordele. men min lærer mener ikke det er nok. hvad mere kan jeg tage om. han synes jeg skal vælge nogle kejsere. men der er jo 12 meget vigtige. så hve...
