Søgning på: SRP historie. Resultater: 15581 til 15600 af 22627
-
studentereksamen
ForumindlægHej! Jeg er lidt i en træls situation hvor udsigten til at bestå gymnasiet her er lig nul, men så tænker jeg om man egentlig skal have en studentereksamen for at søge ind på hhv. kunsthistorie i KBH eller journalist/fotojournalist i Århus? Nogen der ved det? Og evt. nogen her der studerer kuns... -
hjælp til 2 årsopgave Grækenland
ForumindlægHej jeg skriver 2 årsopgave i det antikke Grækenland, hvor jeg først har redegjort for polisbegrebet(den græske bystat) I diskussionen vil jeg diskutere hvilken betydning religionen havde for grækerne og inddrage de græske guder, hvor jeg ligger fokus på guden Demeter og forklarer hendes f... -
Ideologi
ForumindlægSocialisme, liberalisme og konservatisme : Nogen der kan komme med en kort forklaring på dette, er blevet helt lost :s ret pinligt når det er noget jeg har været igennem 1000 gange. -
Velfærdsstasmodeller
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at skrive lidt om de tre velfærdsstatsmodeller? :) -
Kortfilm
ForumindlægHej derude. Er der nogen der har lavet et kortfilm i mediefag på under 6 min.? I så fald med et godt resultat? Eller bare nogle forslag? Det er fordi vi ikke rigtig ved hvad filmen skal handle om... Mangler inspiration! Skriv endelig hvis du har lavet noget, eller bare har et godt råd! Mange tak! -
Metode ?? hjælp, skal snart i årsprøve!
ForumindlægHej folkens. Jeg og min gruppe skal op i årsprøve i AT på torsdag, og i vores tilbageleveret synopsis spørger vores lærere ind til, hva det er for en metode vi har brugt til et af vores besvarede spørgsmål. Vi er ret i tvivl om hvad det er for en metode, og tænkte på om nogle af jer kunne hjælp... -
Tysk eksamen, artikelanalyse
ForumindlægJeg har lige trukket en artikel om Rote Armee Fraktion under emnet Terrorismus til tysk 24 timers eksamen. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvordan jeg skal analysere en artikel? Her kan jeg jo ikke, som ved fiktiv prosa og poesi, slå ned på stilistiske virkemidler som skal underbygge min fortolkning?... -
Dansk eller samfundsfag
ForumindlægJeg skal til at søge videregående uddannelse, og er i tvivl om jeg skal vælge dansk eller samfundsfag, da jeg har en stor interesse ved begge områder. Er der nogle, der enten studerer dansk eller samfundsfag, som kan fortælle, hvordan det er? -
Hvad synes du om gymnasiereformen?
ForumindlægDet lader til at være et godt stykke tid siden det sidst er blevet diskuteret, og nu hvor flere mennesker er blevet udsat for den og andre måske har vænnet sig til den, så synes jeg det ville være interessant at spørge. Personligt synes jeg der er for dårlig struktur i projekterne, de tværfaglig... -
HJÆLP SØGES TIL MATEMATIK
ForumindlægMin opgave lyder således: Funktionen g er givet ved g(x)=-2x+12. Løs ligningen g(x)= 16. Er der nogen, der ved hvordan denne kan løsses i et TI-Nspire ellers er det fint hvis der er en anden måde man kan infomere mig omkring -
Vil i løse mit essay?
ForumindlægHar lige skrevet et essay, så ville høre om en herinde fra havde mulighed for at læse det igennem og komme med en bedømmelse. Alt kritik er modtageligt. Nå ja! Skal dog lige tilføjes: Det er folkeskole niveau (9. klasse) Opgaven lød således: Skriv DIN personlige erindring om din barndom med ti... -
Ros til Mathon!
ForumindlægSynes altså godt vi lige kan rose Mathon herinde for et rigtig godt stykke arbejde. Han/hun er SÅ hjælpsom!! Rigtig dygtig person, og som tager ingen tid at løse en opgave. Det er så dejligt.. selvfølgelig også ros til alle jer andre hjælpsomme mennesker. Rigtig fed hjemmeside! -
Tid at tilbagelægge vinkel
ForumindlægHvis jeg kender frekvensen, hvordan kan jeg finde ud af, hvor længe en aksel er om at tilbagelægge x grader? -
En to tre nu!
Forumindlæghej har nogen af jer læst bogen "En to tre nu!", skrevet af Jesper Wung-sung, og hvad syntes i om bogen og har i skrevet en anmeldelse, jeg måtte se? kh laura -
SSO
ForumindlægVille lige høre jer hvad i fik i jeres sso'er (dem der går på 3. år) og hvad i skrev i og om i er tilfredse..? er bare nysgerrig :) -
Handlingsforløb?
ForumindlægKan der være to hovedforløb og flere biforløb i en novelle? - Sidder med en novelle, der er komponeret som et langt tilbageblik og som afbrydes af fortællerkommentarer og begivenheder i realtiden. Tak :) -
Karaktergennemsnit STX
ForumindlægHej folkens (: Jeg går i 3. g på STX og forsøger lige at finde mit karakter gennemsnit.. Ved godt der er forskellig vægt osv, det eneste jeg ikke lige har helt styr på er de fag man ikke trækker som eksamens fag. Hvis jeg nu har fået 7 i NG (årskarakter) og 10 til eksamen, er jeg godt klar o... -
computerspils analyse
ForumindlægHej jeg skal skriv en computerspils analyse af Pixeline og Kong Gulerod. hvad er vigtig at have med i en analyse af et omputerspil? på forhånd tak -
Koffein
ForumindlægHej.. er der nogen der kan fortælle mig hvordan koffein virker på kroppen eller nogen gode hjemmesider.. de hjemmesider jeg har søgt på, er der ikke så meget om hvordan koffein virker på nervesystemet.. har virkelig brug for hjælp... på forhånd tak -
fra årskarakter til eksamen
ForumindlægJeg går ud fra følgende: Kommer man ikke op i et fag man afslutter, så bliver karakteren flyttet over som eksamenskarakter!? fx års eksa dansk 7 ? religion 9 ? spansk 7 ? MAT 6 5 _ ...
