Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 15661 til 15680 af 111527
-
Dobbeltintegralet over området R eller området D?
ForumindlægHej, Jeg kan ikke helt finde rundt i, hvornår man bruger notationen versus Jeg synes forskellige bøger og undervisere springer lidt rundt i det, men måske er det bare mig, der ikke kan se systemet/har misforstået noget. -
diskriminant af reduceret 3. gradsligning
ForumindlægHej derude, jeg har problemer med at finde D af t^3 + pt + q = 0 Hvordan skal dette problem gribes an? -
Et mærkeligt spørgsmål
ForumindlægHvis 0/1 = 0 for 1 går op i 0 er lig 0. Hvis 1/0 = ∞ for 0 går op i 1 er lig ∞. MEN .. hvad er 0/0 = ? Jeg ved det er et udefineret svar. Men hvorfor? -
rette?
Forumindlæg(2ax+b)^2 (2ax+b)^2= 2ax)^2+b^2+2*b*2ax (2ax+b)^2=4ax^2 (ax+b)^2= 4ax^2 + 4 *a*x*b + c^2 -
Matematik A eksamen i dag fredag d. 11 December?
ForumindlægEr der nogen der lægger inde med (de rigtige) besvarelser til STX Matematik A eksamen i dag d. 11 December? Jeg syntes godt nok den var svær, men tror alligevel det er gået OK. Det ville være rart at se om jeg skal være bekymret eller bare kan slappe af :) -
Er eksamen vigtig ?
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil lige spørge om folkeskolens afgangsprøver er vigtige, selvom om man har fået at vide, at man er blevet optaget på STX ? -
Division og 0
ForumindlægHej alle sammen Der står i min bog, at man ikke må dividere med 0, og det har jeg egentlig vist længe, at man ikke må. Men bogen giver ikke en forklaring? Hvorfor ikke? Problematikken som jeg ser det kan måske eksemplificeres ud fra følgende "ligning" x/0 = 5 <=> x=0 gø... -
Bevis +
ForumindlægHvordan beviser man a^b = e^(b*ln(a) -
Rettelse af engelsk stil
ForumindlægHEj. Ville blive rigtig glad hvis der er nogen der lige gider tage et kig på denne stil. 1. Don George has collected a collection of travel writings. “Wanderlust” is one of them. The theme of “Wanderlust” is the very first travel experience. We meet a young student who... -
Goddag
ForumindlægJeg er ny her på studiportalen.dk. Er der nogen eksperter til stede dette handler om Kemi for Kalk. Kun om Kalk :) Er der nogen der ved. Hvordan påvises CO2 og hvad hedder det ?Hvordan påvises Ca++Hvordan påvises CO3--Hvordan kan salt blødgøre vand?Kan I fortælle om kalkbrænding. Både med ord og ... -
sandsynlighed og stokastisk variabel X
ForumindlægHej Er der nogle, der vil forklare stokastisk værdi og hvordan an bruger disse værdier til at kunne beregne en sandsynlighed, da min lærer ikke kan forklare det på en måde som jeg kan forstå. I den sammenhæng er der så nogen der kan forklare/vise hvordaqn jeg løser a og b i sådan en opgave her, ... -
Tysk eksamen
ForumindlægHey jeg har i dag trukket en tekst der hedder Die Amis Kommen i 24 timer. Forstår ikke teksten så godt, så tænkte om der var nogen der evt. havde nogle noter der kunne hjælpe eller en opg om teksten til inspiration. er helt på bare bund lige pt. Skal op i morgen tidlig så hvis i vil være så venli... -
Følsomhedsberegning
ForumindlægDet eneste jeg rgtig skal hae hjælp til er dette: a2 < -(DBA/DBB) < a1 Hvad er a2 og a1? Og hvor finder jeg DBA (Dækningbidrag A) og DBB? Jeg har simpelthend fået skrevet så dårlige noter at det ikke giver nogen mening for mig. Kan kun få det til at der er et dækningsbidrag (ax+by=t). -
Hvordan forbereder man sig til problemregning?
ForumindlægHello Jeg går i 9 klasse og har i denne uge terminsprøver. Generelt har jeg det ikke besværligt til matematik, men jeg er nysgerrig efter hvordan i forbereder jer til problemregning. Det er tilladt at have hjælpemider som noter, penalhus, passer, vinkelmåler og lineal (her må du altså IKKE... -
Dansk Mundtlig eksamen HF
ForumindlægJeg skal til eksamen snart på HF i Dansk, men jeg må indrømme jeg er fuldstændig på bar bund, vi skal så vidt jeg kan forstå kunne henvise teksten til en tidsperiode som fx. romantikken.. Men jeg har ikke ordenlige noter fra undervisningen til at kunne dette, så mit spørgsmål er, hva´ faen´ gør ... -
Oversættelse af 1 sætning
ForumindlægHvordan skal jeg oversætte:Moderne forbrugere er mere kvævende end nogensinde, ikke mindst fordi de i forvejen har alt, hvad de har brug for.Mit bud:Modern consumers are more demanding than ever before, not since they already have everything they need.Synes det lyder forkert, så jeg ville blive g... -
Hjælp
ForumindlægJeg skal op til mundtlig matematik og jeg vil derfor hører om der er nogle som kan hjælpe mig med emnet MATEMATIK I VIRKSOMHEDSØKONOMI, for kan nemlig ikke finde noget i mine noter omkring dette emne og mine matematik bøger står der heller ikke så meget omkring emnet. tak på forhånd hilsen ... -
Hjælpemidler til eksamen
ForumindlægUNDERVISNINGSMINISTERIET SKRIVER I DAG 24. maj ”HjælpemidlerSom udgangspunkt er alle hjælpemidler (bortset fra kommunikation medomverdenen) tilladt ved prøverne - såvel i forberedelsestiden som undereksaminationen. En begrænsning i denne generelle tilladelse skal fremgå af fagbilaget eller af lær... -
Dk efter 1945!
ForumindlægHey er der nogle som har notater eller opgaver om Danmark efter 1945. har tjekket på siden her. Er der nogle som bl.a. har noter fra bogen "Fra krig ti krise - kilder til Danmarkshistorie 1945-82" eller lign. det haster idet at jeg skal på på torsdag i historie. tak på forhåndMvh. Joakimj -
William Blake
ForumindlægHej. er der nogle der ligger inde med noter til Willams Blake's digte "The Chimney Sweeper" (begge digte med den titel), "The Lamb" og "The Tyger". Jeg kan risikere at trække et af dem til eksamen og jeg er lidt på bar bund med analysen. Særligt til "The ...
