Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 15681 til 15700 af 111527
-
The black album eller Det sorte album
ForumindlægHey FOLKS.. I min srp opgave skal jeg skrive i samfundsfag og engelsk, og jeg har valgt at skrive om den velkendte novelle af Hanif Kurieshi - det sorte album/the black album. Så er du nogen derude der har gode noter eller en opgave om novellen, der kunne hjælpe mig rigtig meget, ville det være p... -
engelsk oversættelse
ForumindlægHey guys, har et problem, håber I kan hjælpe mig lidt på vej :) Skal oversætte denne sætninger til engelsk, men kan ikke helt finde ud af det. 1. Et af børnene ønsker ikke at deltage i legen - One of the children do not want to participate in the game. Har jeg den rigtigt? -
en
Forumindlæggang ud i parenteser : (-4+b)(b+3)(denne regnestykke) Er det her rigtigt udregnet?: (-4+b)(b+3)=(-4)x3+bxb+bx3=-4v-12xb^2+3b=-b^2-b-12 ? -
Eksamenssprøgsmål
ForumindlægHej, jeg skal op til Matematik B og har virkelig ikke styr på det. Jeg har fået 14 spørgsmål som jeg skal have klar til eksamen - vil gerne tilbyde 500,- for at der er en der vil lave dem på en forståelig måde. Det er beviser og redegørelser m.m. der skal laves. - Alle mellemregninger SKAL være... -
A=y2-y1/x2-x1
ForumindlægRedegør for din emneopgave i funktioner, og hvor du kommer ind pa førstegradsfunktionen f(x) = ax + b og beviser at, a =y2 - y1/x2 - x1 her har jeg så svaret Bevis for at a = y2 – y1 / x2 – x1?Vi vil altså bevise at denne formel kan bruges til at finde a, når man vil fi... -
Oxidationstal
ForumindlægHej, jeg har lidt brug for hjælp til disse to opgaver fra kemi 2000 C Hvordan udregner man Oxidationstal i disse to opgaver? 111: Find oxidationstal for svovl i: a) H2S b) SO2 c) SO3 d) ... -
Redegør for Potensregression :S?
ForumindlægHej, Jeg skal op til Mat B mundtlig snart, og jeg har fået et spørgsmål på at redegøre for potensfunktioner og potensregression, men jeg aner ikke hvordan man regner potensregression i hånden eller hvad det er osv. Jeg ved godt nok hvordan man regner det i min lommeregner TIinteractive, me... -
Ozon og iodforbindelser, Kviksølv i fisk
ForumindlægHej. I opgave 3 spørgsmål b) kan jeg ikke finde ΔG for HIO i min fysik kemi databog. Hvad skal jeg kigge under? Og når jeg har fundet ΔG skal jeg bruge tallet til spørgsmål c) hvilket jeg er lidt usikker på hvordan man regner. Hvilken formel bruger man? Jeg har set nogle svar på dette... -
reaktanterne overskud?
ForumindlægAmmoniak fremstilles ud fra dinitrogen og dihydrogen. I en beholder blandes 28 g. N2(g) med 8 g. H2 (g) reaktionen forløber hurtigt med en katalysator N2(g) + 3 H2(g) -> 2NH3(g) a.) en af reaktanterne er i overskud, Hvilken? b.) Hvor stor er massen af den overskydende reaktor efter reaktion? c... -
Syre-base ligevægt og pH måling - EKSAMENHJÆLP
ForumindlægHej, Jeg sidder og er i gang med at læse til eksamen i Kemi B. Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på i min bog: >>Vis hvordan en syre-baseligevægt opstilles for en ikke-stærk syre og forklar hvordan pH udfra denne kan bestemmes.<< Jeg har vist denne syre-base ligevæg... -
leave eller leaving?
ForumindlægAnd staying with him will me more wrong than leaving him eller And staying with him will me more wrong than leave him en der kan fortælle mig hvilket end det er og er der en regl for hvornår man bruger det ene eller det andet? -
PARAMETERFREMSTILLING
ForumindlægHej! Er der en der kan hjælpe mig med at forstå hvad en parameterfremstilling er? Har læst i bogen som min mat lærer har givet mig, men det giver ikke det store mening. -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægEt stort antal siger, at de kun tjener 9 pund om ugen, at de arbejder ca. 34 timer om ugen, og en masse af dem spiser ikke med familien og får ikke mad nok A hug number say, they only earn 9 pund at the week, they working ca. 34 hours at the week, and a lot of them eat not with the family and g... -
Stort tillykke til Frodo
ForumindlægHermed vil jeg være den første til at ønske Frodo tillykke med den flotte sølvmedalje i Kemi OL. http://www.kiku.dk/inter/index.php?action=show&menu=actuality&act=0&lang=DA&archive=0&lang=DA&lang=DAVi er bag siden meget stolte over en af vores lektieguruer og opgaveredaktører har opnået sådan et ... -
Er jeg umulig?
ForumindlægOkay, jeg er i et lille dilemma... Lige siden jeg har været mindre ville jeg gerne tage en HHX, det har bare altid været mig. Selve det at starte på STX eller HTX har aldrig været en del af mine tanker. Så altså jeg startede sidste år på HHX. Jeg kunne meget godt lide det men her til Maj droppe... -
3D: Ligning for plan
ForumindlægEn plan rummer punkterne B = (- 1, 3, 8), C = (0, 7, 0) og D = (1, 1, 1). Beregn en ligning for planen gennem disse tre punkter. Kan nogen hjælpe? -
Årsprøve
ForumindlægJeg skal til årsprøve i matematik. Jeg har matematik på b niveau, og dette er første år. Hvordan bliver færdighedsregningen og problemregningen? Hvad er nyttigt at tage med udover (formelsamling, notater, bog, lommeregner)? Og er der nogen der kender hjemmesider med formler af diverse? -
ang. mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg går på STX, sidste årgang. Jeg mangler kun en eksamen og det er på tirsdag jeg skal op. Man får udleveret et ukendt materiale, men man skal også selv finde andet materiale/kilde til selve eksaminationen. Må det godt være nogle kilder man har læst i gymnasietiden eller skal det være en ma... -
sætning
ForumindlægJeg er igang med at skrive et resume og vil vide om sætningen er korrekt engelsk ? kan Jeg godt skrive sådan. Daniel is looking at the things that G.Bush has not achieved to accomplish in his 8 years as a president, and he is criticizing Bush´s lack of promises. -
Verbet-do
ForumindlægHej guys, har problem, kan I hjælpe? Jeg skal omskrive disse sætninger til nægtende og spørgende sætninger, men kan ikke finde ud af disse. F.eks. He saw him yesterday --> Did he see him yesterday? og... He did not see him yesterday. 1. You spoke to him. 2. She lay down on the floor. 3. People...
