Søgning på: srp identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Resultater: 15681 til 15700 af 16945
-
Ligning samfundøkonomi - klog person søges
ForumindlægHej alle Jeg har fået til opgave bl.a. at løse denne ligning. Jeg har kigget min makrobog igennem mange gange, dog uden held... I en åben økonomi med skatter, der ikke afhænger af indkomsten, er givet følgende oplysninger for 2008 om sammenhængen mellem nationalindkomsten og elementerne i den sa... -
HJÆLP til genrer i dansk eksamen
ForumindlægHej, Håber på hurtigt svar, da jeg skal til eksamen i morgen, og pt stresser VILDT meget! 1) - Kan du hjælpe med at sige, hvad de typiske novelletræk er? Altså fx. det med, at der er en enstrengt handling osv.. og gerne hvad der er typiske eventyrtræk, sagprosatræk og digte-træk? 2) - Hvis der st... -
styreformer
ForumindlægHeysa --- Ville lige høre om nogle kunne give et par eksempler på hvor der henholdsvis er demokrati, enevælde/monarki, diktatur og teokrati henne i verden i dag? Skal til samf. eksamen imorgen :) --- Takker. -
Optaget - KU?
ForumindlægSagen er den at jeg gerne vil læse Økonomi på Københavns Universitet efter sommerferien. Har alle fag undtagen samfundsfag B, som jeg heldigvis kan tage på et sommerkursus. Men på deres hjemmeside, står der at man skal have et samlet snit på 6,0 i matematik A. Jeg har fået 7/7 i årskarakterer. Hv... -
Definition på ideologier.?
ForumindlægHej derude! :^) Jeg ville høre om i kunne give mig nogle definitioner på følgende ideologier: - Liberalisme. - Konservatisme. - Socialisme. - Kommunisme. - Fascisme. Mange tak. Jeg skal nemlig bruge denne viden til eksamen. Hilsen Mathias. :^) -
Standby selvom snittet er tilstrækkelig?
ForumindlægOvervejer at søge ind på Jura med et snit på 9,2 (med bonus). Adgangskvotienten var i 2009 på 7,5. Er det så nødvednigt at krydse standbyfeltet af? Selv uden bonus har jeg et snit langt over? Vil jo helst ikek spilde et år hvis ikke dte er nødvendigt, men ville lige høre jer kloge hoveder ad førs... -
Jura, KU eller SDU?
ForumindlægHej allesammen. Jeeg har efter mange overvejelser besluttet mig for at søge ind på jura, da medicin førsrt er muligt næste år og jeg således vil se om jura er lige så spændende som jeg forventer. Mit problem er bare hvilket universitet ejg skal søge ind på? Jeg er fra fyn, og Odense er derfor mes... -
årsager til murens fald
Forumindlæghvad var de væsentlige årsager til murens fald? -
Kan det betale at uddanne sig?
ForumindlægKan det betale at uddanne sig i Danmark, hvis man ser på livsindkomsten? -
Hjælper det overhovedet at gå på privatskole?!
ForumindlægHvis adgangskravet til studie X er 9. Der er to pladser tilbage. Elev 1 har 8.5 i gennemsnit han har gået på en anerkendt privatskole (Gymnasium) Elev 2 har 9.5 i gennemsnit han har gået på handelsskole. Hvem får pladsen? Der er generelt strammere krav efter karakter givning på privatskole, + pri... -
Hvad skal jeg dog vælge?
ForumindlægHej Jeg er lidt på bar bund mht. videregående uddannelser. Jeg er naturvidenskabelig student fra i sommers, men hvad jeg skal studere, det har jeg ingen idé om. Måske ingeniør, måske læge, måske økonom eller måske noget fjerde. Hvis der er nogen, der har påbegyndt nogle af de her uddannelser, så ... -
Religionsvidenskab jobmuligheder
ForumindlægHej vil kort og godt hører om jobmulighederne ved at læse Religionsvidenskab, da jeg overvejer at gøre det efter gymnasiet. Hvilke jobs kan jeg få når jeg er færdig og er der overhoved gode muligheder for arbejde bagefter På forhånd tak -
etik og moral (videnskabsteori)
ForumindlægHej alle Jeg har et spørgsmål i etik, moral og videnskabsteori, som jeg har brug for hjælp til. Opgaven lyder: Gør rede for det etiske grundlag for denne paragraf: "I enhver medicinsk undersøgelse skal enhver patient - herunder kontrolgruppen, hvis en sådan findes - tilsikres de bedste ander... -
Hvilket gymnasium?
ForumindlægHej.. jeg vil rigtig gerne vide lidt hvilke gymnasium der passer bedst til det jeg vil.. Jeg tænkter at jeg i fremtiden vil noget med medicin.. altså så det er noget med matematik, engelsk , fysik kemi osv.. ville det være bedst hvis jeg tog stx, eller htx? og hvis jeg vælger den studie retnin... -
Samle skodder op?
ForumindlægKan skole godt sige man skal samle skodder op på skolens grund, hvis man har brudt reglen om rygning. Altså har røget på skolens grund, og nu har jeg fået besked på at samle skodder op efter skoletid, atlså i min fritid, kan et gymnasie godt kræve dette af en?? -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHvordan vil I beskrive "det moderne gennembrud"? (I må inddrage så meget I vil.) -
Partiernes placering
Forumindlægheejj Hvor ligger de enkelte partiers placerings såsom højrefløj, venstrefløj og midt ? 1. Enhedslisten. 2. Dansk Folkeparti 3. Radikale Venstre. 4. Venstre. 5. De Konservative. 6. Liberal Alliance. 7. Socialdemokraterne. 8. SF. 9. Kristendemokraterne. På forhånd 1000takk -
Styrformer i historiske perioderNEMT
ForumindlægHej jeg skal til at skrive dansk-historieopgave og jeg har rigtig svært ved dem. ville lige høre om i ved hvilke styrformer der var under: - Middelalderen. Det var jo kirken som havde magten? - Rennæsancen. Man forkaster jo religion her ikke? Demokrati? - Danmark frem til 1900-tallet. Man blir m... -
Medicin til en eksamen, hvad hedder den ????
ForumindlægHej allesammen Det er nu et godt stykke tid siden, men engang i 2010 viste DR nyhederne, at der var gymnasieelever der ville indtage denne medicin for ikke at blive nervøse og for at klare sig bedre til eksamen Er der nogle der kan huske hvad medicinen hed eller hvornår det blev sendt på tv??... -
Det store sammenbrud
Forumindlæghvis der lige er nogen hurtigt, som kan forklare mig det ville det være rigtig fedt.
