Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15721 til 15740 af 48880
-
Hvad betyder ordet Wehmut?
ForumindlægHvad betyder Wehmut på dansk? På forhånd tak -
Nationalidentitet
ForumindlægHej allesammen :) Hvad forbinder i med, at være dansk? -
europæisering
Forumindlæghvordan påvirker europæiseringen danskernes nationalfølelse? -
kigger en censur noterne igennem?
Forumindlægi dansk... fsa mundtligt -
DHO
ForumindlægHvordan arbejder man hhv. i dansk?? -
rabbit proof fence
Forumindlæghej kan i genfortælle den bare på dansk? -
Dollar til kroner
Forumindlæghvor meget er 218,35 dollars i danske kroner? -
Bjergdannelse?
ForumindlægSkal i dansk (til i morgen) finde ud af hvordan et bjerg bliver dannel.. - hjælp? -
Hjælp til rettelse haster
ForumindlægHjælp til rettelse af en dansk opgave ?? -
er det grammatisk korrekt?? HÆJLP PLEASE
ForumindlægER DET RIGTIGT SE BORT FRA DET PÅ DANSK PLEASE HJÆLP -
Spansk underviser i Odense
ForumindlægHola :o) Jeg er en pige på snart 26 år, som underviser privat i Spansk i Odense/fyn. Jeg har både gymnasiet elever, folk der skal på en længere rejse eller blot vil lære at skrive- tale spansk. Jeg er født med spansk sm modersmål og har haft det på HF på Højt A neveau. Jeg besider både det spansk... -
Analyse af "Er lyset for de lærde blot"
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal til at skrive opgave i pædagogik (ja, ved godt at dette ikke er forum for pæd.) og jeg kunne virkelig godt bruge en analyse af "Er lyset for de lærde blot" af N.F.S. Grundtvig, da jeg skal bruge denne salme i min opgave. Er der nogen der ligger inde med den elle... -
Kvote 2
ForumindlægHej Jeg har søgt ind i år, men blev desværre afvist fordi karakteren ikke var høj nok. (KBH UNI JURA) Jeg skal søge ind via kvote 2 næste år, men vil høre hvordan mine chancer vil være der hvis jeg har en god ansøgning samt cv. Jeg får studiejob i en juridisk afdeling, bare for at se hvad de b... -
"håber ikke"
ForumindlægJeg forstår ikke forklaringen i min bog vedr. not's placering, når man har med udtrykket "håber ikke" at gøre. f.eks. I hope that she is not dead. (man kan jo ikke skrive: I hope not that she is dead) Men jeg forstår ikke forklaringen på, hvorfor at det skal være sådan. I min... -
MEDICIN-STUDIE
ForumindlægHey alle sammen herinde. Jeg går på HF, og bliver student til sommer. Men problemet forekommer der, at jeg vil meget gerne studere medicin. Det ser lidt svært ud med de krav som de stiller, som er svære at honorere. Jeg skal op i 8 fag, og 12 eksamer!!Så spørgsmålet lyder: ved i om man alligevel... -
Profit i kartel-samarbejde
ForumindlægHar en opgave her som jeg er lidt usikker på: 10 virksomheder indgår i et kartel, hvor de aftaler en fælles mængde og pris De har alle samme identiske omkostninger C(Q)=2q2+5 og markedsefterspørgslen er givet ved: D(p)=100-p Til hvilken pris og mængde vil kartellet optimere virksomhederne... -
Til alle mine gamle elever
ForumindlægTil alle mine gamle (og nye) privatelever. I de sidste 2 - 3 år har jeg haft en del privatelever via mail (omkring et halvt hundrede stykker i alt) hvoraf mange herinde fra, også nogle, der i dag læser på en videregående uddannelse. Det har jeg ikke krævet betaling for. Da der imidlertid har vist... -
Rettelse af opgave
ForumindlægHej alle. Jeg har skrevet en kronik om overvågning. Vil i være så rare og læse den igennem og komme med feed back til den? Hvad betyder overvågning? Mange forbinder ordet med kameraer og hemmelig spionage. Hvis man i gamle tider blev overvåget, følte man sig på ingen måder tryg. I dag... -
Seriøs debat
ForumindlægHej alle. Hvad synes i om denne tekst? Jeg ser frem til en seriøs debat, uden at folk overdriver og er for racistiske. Personligt synes jeg selv at den er kanon fed, men går lidt over stregen. ;) http://youtube.com/watch?v=LJprmaVIgmg : Det Tragisk: At Danmark har så meget men i stadig vil ... -
Problemformulering
ForumindlægJeg skal i emnet Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden, skrive i fagene Dansk A og fysik c. Her har jeg valgt Tidsrejser. Men jeg har lidt problemer med hvilke spørgsmål jeg jeg kan inddrage mht. til dansk. Her skal jeg vel også ligge hovedvægten? Jeg synes også det er lidt svært at finde...
