Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 15741 til 15760 af 40685
  • Sandsynlighed

    Forumindlæg
    Jeg hader sandsynlighedsregning og håber en der kan give et par tips til at løse disse to opgaver
  • Findes der nogle gymnasielle studier som har fokus på musik og lydteknik?

    Forumindlæg
    Jeg leder efter en gymnasiel uddannelse, gerne en kostskole hvor musik er en del af undervisningen. Jeg går i 2g på HTX pt. Jeg har tænkt på MGK, men jeg er ikke sikker på at jeg vil kunne bestå optagelsesprøven.
  • hvilket gym skal jeg vægle?

    Forumindlæg
    heej jeg er en dreng på 15 og bor i kbh. jeg skal til af vægle hvilke gymnasie jeg vil på, jeg skal have 5 prioriteter. og jeg skal have det klar til på tirsdag. men jeg er helt blank og kan ikke vælge? mit spørgsmål til jer er hvilke gymnasier er gode og hvorfor :)
  • gnidningskraft på kugle

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Nogen af jer der kan sige mig om jeg fundet gnidningskraften korrekt i denne opgave som jeg har vedhæftet? (jeg fik det til 0,80N jeg har bare ikke skrevet det ind med enheder)
  • Gennemsnitsberegner

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen af jer som har excel ark for gennemsnitsberegner htx chpwest? mvh mig =)
  • Mediefag?

    Forumindlæg
    Hej hvad er mediefag helt præcist, og hvad laver man der? Tak på forhånd
  • rente

    Forumindlæg
    Det drejer sig om c) og d)? Jeg kan ikke se mig ud af det ?
  • Grundbogs anbefaling

    Forumindlæg
    Nogle der kan anbefale en god grundbog til Matematik A for HF, som dækker hele pensummet? Den skal også have øvelsesopgaver med facit.
  • differentialregning

    Forumindlæg
    nogle der kan hjælpe mig med at differentiere de her med mellemregninger? jeg seriøst helt blank a) f(x)=9x6 b) f(x)=1/x c) f(x)=3kvadratrodx d)f(x)=2-x3
  • Hvordan beregnes gennemsnittet?

    Forumindlæg
    Hej jeg har hverken gennemsnittet til at læse medicin eller odontologi som er mine eneste ønsker. Jeg lægger næsten hele 2 karakterer under det krævede gennemsnit men er fast besluttet på at jeg vil ind på et af disse to uddannelser da jeg ikke kan se mig selv arbejde indenfor noget andet. Jeg e...
  • Bestemmelse af koordinatsæt til et punkt på en rute

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder fast i en opgave der skal afleveres her i juleferien. Spørgsmål a i opgaven har jeg løst, men jeg mangler kun b'eren. Jeg har forsøgt mig frem med forskellige metoder og formler, men jeg er slet ikke kommet tæt på en realistisk svar, der passer til tegningen. Håber at nogen ka...
  • Kan i fortælle mig lidt mere om EUX???

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en drøm om at blive psykolog. Men mit spørgsmål er så, kan man som ungdomsuddannelse tage EUX og så læse videre på uni, hvor jeg så har tænkt mig at læse til psykolog? Det andet spørgsmål: På EUX 1. År: Dansk C, samfundsfag C, engelsk C, erhvervsøkonomi C, organisation C, Matemati...
  • Formulering af eksamensopgaver

    Forumindlæg
    Når en opgaveformulering bruger ordet "bestem" uden at følge det op med fx. "ved beregning" eller "ved aflæsning", er det så op til eleven selv at vælge løsningsmetode - fx vha. grafværktøjet eller ved brug af CAS?
  • Pyramideformet bygning

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med opgave C i denne opgave - kan ikke se hvordan jeg kan finde B? På forhånd tak for hjælpen
  • Bestemmelse af værdi

    Forumindlæg
    Opgave a er løst. Nogle der kan hjælpe med opgave b? Bestemmelse af værdi (r)
  • model for indhegning - hjælp!

    Forumindlæg
    Hejsa! jeg ved ikke hvordan jeg skal starte, så hjælp gerne hvis du kan! tak på forhånd :)
  • Gode råd til Dansk (retskrivning + læsning)

    Forumindlæg
    Hej "studies" Er der nogle her der kan give mig gode råd til - dansk, retskrivning og læsning??? Jeg skal til eksamen i det i morgen!! :-O - Tak på forhånd!!
  • Kan man klage over mundlig årskarakter?

    Forumindlæg
    Jeg har her i slutningen af 3.g fået 4, som årskarakter i religion C. Dette er jeg ret utilfreds med, da jeg er forberedt til alle timer, samt siger noget og følger med hver dag. Jeg føler mig uretfærdigt bedømt, da dem som jeg har arbejdet i ...
  • Hjælp til tysk boganmeldelse (:

    Forumindlæg
    Halløj derude :D Jeg har et problem med at mine forældre ikke kan hjælpe mig med tysk, så det ville virkelig være skønt hvis der var en som ville rette denne teskt igennem! (: For ikke at skabe tvivl om hvad jeg har skrevet på tysk har jeg oversat det til dansk i en parentes under hvert afsnidt ...
  • Hvordan?

    Forumindlæg
    Nogle gode råd til, hvordan man får en rigtig GOD karakter til geografi eksamen?