Søgning på: sso historie. Resultater: 15741 til 15760 af 17233
-
Vigtigt spørgsmål
ForumindlægHej, Hvad er det helt præcis der menes, når SRP karakteren bliver vægtet med 2? På nuværende tidspunkt står der 9 eksamenskarakterer på mit eksamensbevis og mit nuværende snit er 7,7. (69/9 = 7,7). Det er alle karakterer på c-niveau og bliver derfor vægtet med 1, så min udregning er vist korrekt,... -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægHej, Hvad er det helt præcis der menes, når SRP karakteren bliver vægtet med 2? På nuværende tidspunkt står der 9 eksamenskarakterer på mit eksamensbevis og mit nuværende snit er 7,7. (69/9 = 7,7). Det er alle karakterer på c-niveau og bliver derfor vægtet med 1, så min udregning er vist korrekt,... -
Hvilken løsning skal bruges her?
ForumindlægJeg har fået stillet opgaven: ”Med udgangspunkt i ”Virkelighedens Georg Georgløs” (teksten) skal du skrive om opfindelser. Kom blandt andet ind på, hvilke egenskaber en opfinder skal have, og hvad der afgør, om en opfindelse bliver en succes eller en fiasko. Du skal inddrage &r... -
Engelsk eksamensemne: short stories
ForumindlægJeg skal op i Engelsk mundtlig (Eksamen) og da vi har fået ny lærer i 3.g har vi altså fået opgivet emner fra 2 forskellige lærer til engelsk og vores nye lærer kan desværre ikke forklare en brik om de emner som vi har fået opgivet fra 1.g og 2.g så håber meget på at nogle af jer kan hjælpe mig. ... -
Efterskole i 9. Klasse
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har et problem. Jeg vil gerne på efterskole i 9. klasse og jeg går i 8. klasse nu. Min far gider ikke betale for efterskolen.... laaang historie, så det er lige meget. Vi har regnet ud at det vil komme til at koste oppe omkring en 50.000 kr. for et år på efterskole... -
Sidder fast i SRP... Hjælp
ForumindlægHej alle! Jeg sidder fast i min SRP opgave... Vildt irriterende! Jeg har om bandekonklikt i USA og jeg har derfor valgt at skrive om Bloods and Crips. Jeg har skrevet om deres historie, men jeg har ingen ide om hvad jeg skal skrive om nu eller hvordan jeg skal begynde! Jeg skal til vejledning i... -
Skriftlig Eksamen - Klage
ForumindlægHej :) Er der nogen der vil kigge min skriftlige eksamensopgave igennem, jeg er meget utilfreds over bedømmelsen, plejer at ligge til et 10 tal. 1. Dokumentaren mellem fakta og fiktion På rejsen gennem hele vort liv lærer vi at skildre fiktion fra konkret fakta. Vi lærer at skildre mellem virke... -
Darwin - PROBLEMFORMULERING på bar bund
ForumindlægSom alle andre skal jeg aflevere min synopsis her på fredag og er først gået igang med at skitsere en problemformulering nu. Jeg håber der er noget der vil give sig tid til at give en hjælpende hånd. Jeg skriver i fagene Biologi og historie (som et humanistik fag). Jeg vil gerne lægge vægt på kir... -
SYNOPSISSSSSSSSSSSSSSS!!!!
ForumindlægHey alle sammen,,, Jeg skal skrive en eksamens projekt, hvori jeg har valgt fagene historie b og reigion c... Jeg har valgt at skrive om Kristendommen, de spørgsmål jeg en til vider har stillet lyder sådant: Hvordan opstod Kristendommen?, Hvilke retninger er de største? og hvad er kristen e... -
Danmark efter 1960 - politisk system og velfærdsstat
ForumindlægHej, jeg har trukket Danmark efter 1960, i historie med 24 timers forberedelse, men er lidt på bar bund, med hvad jeg skal gøre ved det? Materialer Jelveds solo. Fyns Stifttidende 8/4 2006 Mikkel Thastum og Dorte Ipsen Boddum. Opbrud i dansk politik. Jyllandsposten 8/4 2006 De Radikales fem k... -
24 t eksamen - 1. VK
ForumindlægJaa, så er JEG så heldig at sidde med min 24 timers historie eksamen... Jeg har trukket "Optakten til og starten på 1. verdenskrig" Kilderne er: Østrig-Ungarns ultimatum til Serbien Brev fra tysk student på østfronten Kilder om sønderjyder i krig Kort over afrika i 1881 og 1914 Frans... -
Problemformulering omkring septemberforliget?!
ForumindlægHey Jeg har nogle problemstillinger, mangler bare en problemformulering, er bare helt blank hvad det angår.. Håber der er en herinde der har en idé.. Jeg har lige prøvet at pensle mine problemstillinger ud, så det er lidt lettere for jer at sætte jer ind i.. (Som i nok kan se skriver jeg i samfu... -
OL, fup?
ForumindlægOL er fuld i gang, og der har været et par debatter om hvor vidt der er undertrykkelse i form af køn, og hvorvidt folk snyder sig til at blive optaget.. Fx har jeg hørt noget om, at de mange børn, som holdte flag ved åbningscermonien i virkeligheden er drenge, på trods af deres fint opsatte lange... -
5 små sætninger
ForumindlægHej.. nogle der kan tjekke disse sætninger 1) historien er skrevet i 3. person med en alvidende fortæller mit bud: in the third person by an omniscient narrator. 2) Midterstykket er en overgang mellem godt og ondt mit bud: The middle section is a change between good and evil 3) De bes... -
Sætningstyper
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har et lille afsnit, hvor jeg har fundet alle ledsætningerne, men jeg tvivler dog lidt på, om det nu er rigtigt. Tænkte på, om I ville markere ledsætningerne i dette stykke?: Han var en type, der kunne få det til at løbe koldt ned ad ryggen på de fleste. Han havde øjne som ... -
Gode råd
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal så småt til at skrive DIO opgave her på 3. år på handelsskolen. Jeg ville høre om der er nogen der har et par gode råd, inden skrivningen og under skrivningen? Samt kunne jeg også bruge en smule hjælp til min problemformulering. Jeg skal skrive i fagene Int... -
Sociologi(KU)
ForumindlægJeg har et afklaringsspørgsmål angående om muligheden for at blive optaget på Sociologi-studiet på KU(her til september) http://studier.ku.dk/adgangskrav/sociologi/ Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, matematik B samt enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie ... -
Et godt emne til studieretningsprojetk? fys, mat, kemi
ForumindlægHej Allesammen :) Da der nu pludselig ikke er særlig lang tid til, at jeg skal påbegynde mit studieretningsprojekt, så håber jeg lidt på, at der er nogen i dette forum, som har lidt bedre fantasi end jeg, og som kan komme på nogle inspirerende emner. :) Jeg har Mat A, kemi A og fysik B i min stud... -
Deling af kameler
ForumindlægOpgaven lyder: Deling af Her er historien om den gamle araber, der døde og efterlod sig tre sønner, samt 17 kameler, som sønnerne skulle dele. Den gamle araber havde bestemt følgende i sit testamente: Ældste søn skulle have ½ af kamelerne Mellemste søn skulle have 1/3 af dem Og ... -
Mennesker med erhvervet fysisk handicap
ForumindlægHej Jeg har i AT med overemnet 'kampen for det gode liv', valgt at have om mennesker med et erhvervet fysisk handicap. Jeg vil i fagene psykologi (C) og samfundsfag (A), forkusere på, hvilken kamp mennesker der før har levet et normalt liv og pludselig erhverver sig et fysisk handicap...
