Søgning på: SRP historie. Resultater: 15781 til 15800 af 22627
-
Ydmygende mundtlig matematikeksamen
ForumindlægI går var jeg oppe i mundtlig matematik (sprogligt højniveau på B-niveau i 3.g) Med det samme jeg kommer ind i eksamenslokalet ligger jeg mine notater på bordet ( som i øvrigt står helt ovre ved vinduet, ca. 4 meter fra hvor tavlen er). Jeg når kun at skrive første linie af mit bevis op (andengr... -
sidst eksamen skal score 10.
Forumindlæghej med jer:D jah, nu er det sådan at jeg skal op i his på tirsdag og skal score et 10 tal for at få huen(hvist ikke at eksamenssnit skal være over 6 troede det var den samllede snit). Det jeg vil spørge jer om er, hvordan kan man øve sig rigtig godt og grundit? Er der noget specialt jeg skal g... -
differentialligning - metode?
ForumindlægHejsa! Jeg ville høre om der er nogen der evt. kan hjælpe mig med en metode til at løse denne differentiallignings opgave: dy/dx = (3x-3y)/(y-5x) x>0 opgaven går på om der findes løsninger y=f(x) der er halvlinjer hvis forlængelser går gennem (0,0) . Det ville være en stor hjælp hvis nogen ku... -
bøvl med oversættelse
Forumindlæghej. jeg har problemer med følgende ord/sætninger: .. men de største problemer er nok de mentale. nogle iagttagere har talt om, at en psykisk barriere stadig skiller vesttyskere fra østtyskere. i den følgende tekst, som foregår i München i 1993, søger hovedpersonen.. jeg håber, at I kan hjæl... -
Referat af "Nattens Dronning"
Forumindlægjeg mangler et referat af: Nattens Dronning. Jeg er elendig til sådan noget. Jeg har kigget overalt på portalen og der står ikke noget referat afnovellen. Er der nogen der har et liggende, jeg kan få? -
Eng/Dansk ideer
ForumindlægJeg vil gerne skrive i Engelsk og Dansk og evt. tage udgangspunk i en engelsk roman og så nogle danske tekster, men jeg har INGEN idéer til emne overhovedet.. Im so blank! Nogen der har erfaringer eller idéer er de meget meget velkomne. På forhånd tak. -
Help
ForumindlægNogen der vil rette noget spansk? -
Jura hjælp ønskes!!
ForumindlægHejza, ville lige høre jeg ad om der ikke er nogen der kan hjælpe mig med en jura opgave, der omhandler pantebrev? Håber I kan hjælpe mig. Opgaven lyder sådan: I forbindelse med en meget stor totalrenovering og ombygning af en kombineret erhvervs- og privatejendom for en af Svendsen kunder, N... -
Areal under graf uden integralregning
ForumindlægHej Studieportalen Jeg sidder med følgende opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Jeg har spurgt i min klasse, men der er ikke rigtig nogen, som kan forklare, hvordan man gør. Opgaven: Bevis uden brug af integralregning, at arealet under grafen for y = x^3 fra 0 til 1 er lig med 1/4.... -
realisme - idealisme
Forumindlæghey jeg har et meget hurtigt spørgsmål og vil være meget glad hvis der er nogen der gider svarer sp hurtigt som muligt :) hvilke begivenheder (store) er der sket i de sidste 100 år som er et tydeligt tegn på - realisme/idealisme? manga tak på forhånden. -
Analyse af sang
ForumindlægJeg har en stil for og skal vælge mellem 2 sange og analysere denne, hvordan gør man det ? Er det som en digt analyse eller? -
Antal fag...
ForumindlægHej folkens Jeg har lige et problem. Jeg skal på gym efter sommerferien (meget sikkert, ja). Og jeg ønsker virkelig gerne at komme på den naturvidenskabelige studieretning med MAT A, fysik og kemi. MEN jeg vil gerne have fem fag på A niveau (i 3.g, så jeg kan gange snittet til den tid), men har f... -
Var Palæstina en stat ?..
ForumindlægJaaaaa, overskriften siger vidst det hele. Har Palæstina været en grundlagt stat før? - Hvis ja, eller nej -kan jeg få noget dokumentation, kilder, link, ell. lign.? Som vi nok ved nu, blev den Israielske stat vidst grundlagt 1948, og landet hører stort set til isralitterne, hvis jeg ikke tager... -
Rend mig i traditionerne, modtager
ForumindlægHej, er der nogen herinde der ved hvem David Dechel, hovedpersonen i romanen Rend mig i traditionerne, skriver til? Hele romanen er jo stillet op som en form for dagbog eller fortælling til en der tiltales som enten Dem eller Hr. Men hvem er det? -
hjælp til synopsis
ForumindlægHej er ved at skrive en synopsis om filmen ikke uden min datter, men er gået lidt i stå og vil gerne have noget hjælp. hvad mangler jeg i de tre niveauer som har noget med samfundsfag og dansk at gøre. Ved godt at jeg mangler perspektivering og konklussion, forslag dertil må også gerne komme. Sy... -
Love between different culutres?
ForumindlægHeeej alle! I anledning af FSA i engelsk, har jeg tænkt over emnet "Love between different cultures", men desværre kan jeg ikke finde noget littaratur, og der skal opgives ca. 8 sider. :o Derfor ville jeg spørge om der er nogen, der har læst en bog, artikler eller bare set en god fil... -
Avis artikel
ForumindlægHeej :) Nogen som kan hjælpe? Hvad hører en avis artikel ind under? Er det samfundsvidenskab eller humanvidenskab? På forhånd tak! -
spørgsmål tjernobyl..
ForumindlægHej derude er igang med en opgave om tjernobyl.. Men har lidt svært ved at finde info til mine spørgsmål.. Hvis i svare/hjælpe med links kunne det være skønt.. Vidste man ulykken kunne ske ? Hvilke kernereaktioner skete inde i reaktoren da det gik galt ? -
årskarakter
Forumindlæghej alle jeg har lige fået årskarakter i 2.g.. oprindeligt har jeg mat på B, men jeg har opgraderet til A, tæller den årskarakter jeg har fået så nu i mat eller hvad -
Dr. Jekyll og Mr. Hyde
ForumindlægHej, er der nogle som kan fortælle mig et detaljeret resume af Dr. Jekyll og Mr. Hyde ?
