Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 15841 til 15860 af 111527
-
Hjælp til retteslse af to oversættelser
ForumindlægTre fjerdedele af skemaerne blev retuneret, og viste nogle ubehagelige facts om hvordan unge piger, der kommer til England for at lære sproget, bliver behandlet Three quarters of schedules been returned, and showed some unpleasant facts about how youth girls, there come to England for to learn... -
1 sætning
ForumindlægEn sætning jeg skal have oversat til engelsk: Hvor længe havde du ikke set din bror? For how long time didn't you seen your brother? -
Individets muligheder (Søren kirkegaard)
ForumindlægHey.. Tænkte på om der var nogen der havde links relateret til søren kirkegaard og hans meninger om menneskets udfoldelse samt livsvilkår? Skriver SSO nu og kunne godt tænke mig at inddrage overstående herre. (Som udgangspunkt elsker lle dansklærer det) på forhånd tak - og god jul til alle ( e... -
Differentialligning tangent
ForumindlægJeg har en opgave der giver mig lidt problemer.. Bestem til differentialligningen y'-3y=e^x den løsning, hvis graf i punktet P(1,f(1)) har en tangent med ligningen y=x-5. Jeg har dog set at der allerede findes svar på den her på forumet. Men disse indeholder noget hvor man skal "løse... -
Metoder og teorier (Hist, Bio)
ForumindlægJeg står og skal op i en AT eksamen i fagene Historie og Biologi. Min opgave handler om pesten og HIV/AIDS. (Alt det der fremtidsting...) Nu har jeg jo ladet mig fortælle at metoder, teorier og fukulteter er meget vigtige, men er helt på bar bund når det kommer til det. Er der nogle der evt. k... -
HJÆLP - HASTER
ForumindlægHej alle kloge mennesker ;) Jeg skal op i mundtlig matematik på fredag. Men jeg er på bar bund ved disse to emner: 12. Det gyldne snit. Du skal koncentrere dig om at vise formlen for ? og konstruere det gyldne snit. 13. Skævvinklede trekanter. Den ønskes en behandling af sinus- og cosinusrela... -
De forskellige kræfter på bilen
ForumindlægHej folkens Jeg har brug for hjælp, så er der nogen der kan hjælpe: Mit følgende spørgsmål: Lav en skitse, der viser de kræfter der virker på bilen under bremsningen på figur 2.2, med angivelse af retning og angrebspunkt. Følgende billede kan ses i det vedhæftet fil. I må meget gern... -
Oversættelse af talemåder
ForumindlægHvordan vil I oversætte følgende talemåder/ordsprog til engelsk? - Livet er ikke lutter lagkage - Livet er ikke en dans på roser - I store træk (De to første kan muligvis oversættes til 'life is no fairy tale', men er der nogle andre bud?) -
Fange tidsånden
ForumindlægHeej.. Jeg er sådan ret i tvivl om hvad det vil sige "at fange tidsånden" nogen der vil forklare mig det. Mange taaak på forhånd :) -
Klage over SRP
ForumindlægHej Studieportalen Da jeg i dag fik min SRP tilbage blev jeg meget skuffet over karakteren, da jeg selv mener, at den på baggrund af det faglige indhold burde have fået en højere karakter. Jeg vil derfor høre, om nogen har lyst til at læse den samt give et bud på, hvad I synes den ligger til kara... -
Hvad tager i med til skriftlige eksamener?
ForumindlægTager i bare ALLE de papirer i har fået i løbet af de 3 år, samler dem i en mappe, og så det bare det? -
Tilflyttere af Helle Helle
ForumindlægHej! Den 13. juni skal jeg op i mundligt dansk, og jeg har trukket ´Noveller fra egen tid - 00'er litteratur`, som mit forbybelsesområde. Jeg har valgt novellen Tilflyttere af Helle Helle som er skrevet i år 2004, og jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe med opgaven? Jeg kan ikke ... -
hjælp
ForumindlægSkriv reaktionsskemaet for opløsning af BaF2 i vand? -
Sommerkursus?
ForumindlægHej jeg kommer ikke rigtigt til at lave noget i sommerferien, så jeg tænkte om man ikke kunne vælge nogle fag, eller f.eks fysik, som man kunne tilmelde sig til? sommerkursus?. Nogen der har lidt kendskab til det her?, må gerne svare mig hurtigst tilbage, tak kærlig hilsen Dan -
Sherlock Holmes
Forumindlæghej alle Jeg har kemi på B niveau. Sidste uge lavede vi øvelsen Sherlock holmes: identifikation af ukendte salte. Læreren ville have, at vi skulle lave reaktionsskema og redoxreaktion af de forskellige prøver vi undersøgte. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe opgaven an, da jeg ikke kan finde ud,... -
Hvad er mol??
ForumindlægJeg skal forklare hvad mol og molarmasse betyder i kemi, men jeg forstår godt molarmasse, men ikke mol... HJÆLP -
Ligninger hjælpppp
ForumindlægHej jeg har et par lininger, som jeg ikke kan løse. Ligningerne: Forkort udtrykket. a. 4a · 3 + 2(6a -5) = ?? b. 5(x + 3x - 12 - 2x) = ??? c. 7(4y + 6) - 8(7 - y) = ??? Gang ind i parentesen. a. 5(2 · 2 - x + 4) = ?? b. -3y(3y - 7) = ??? c. 6a(4 - 7a) = ... -
Hjælp til små sætninger
ForumindlægNogen der gider retter de små sætninger her; de rigtiger versioner er de danske. 7-B 1. Du må gerne gå nu. 2. Jeg må have en ny kjole 3. Hvorfor må vi ikke gå nu? Alle de andre har fået lov til [at gå] 4. Anna er her ikke; hun må være syg. 5. Nej, du må ikke forlade os. 6. Han mistede sit arbejd... -
Suppleringsfag, sproglig til naturvidenskabelig
ForumindlægHej, Jeg var så dum at vælge en sproglig linje på gymnasiet, men jeg har i mellemtiden besluttet mig for, at jeg enten vil studere lægevidenskab eller biomedicin. Mit gennemsnit er helt fint til begge studier, men grundet sygdom og langvarig hospitalsindlæggelse har jeg ikke turde tag matemat... -
Tangentligning
ForumindlægHej Hjælp til opg 2. Er der nogen, der kan forklare mig om man skal bruge tangentligning som starter med z=…., som kommer fra tamgenten ligning når der er tale om en funktion af to variabler? Der indgår nemlig også et y inde i den differentierede, hvilket jeg antager da fy/fx vel er det samme so...
