Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15861 til 15880 af 24857
-
Lyd rapport
Forumindlæghej jeg sidder med en fysik rapport om lyd og mangler svar på følgende spørgsmål: hvordan opstår lyd? Hvad er resonans? hvis der er nogen der sidder og kan nogle gode svar på disse så må i meget gerne hjælpe mig :) -
RADIOAKTIVITET SPØRGSMÅL !! HJÆLP
ForumindlægEn eller anden som kan hjælpe mig med følgende spørgsmål i fysik. Det er under emnet redioaktivitet. Det vil virkelig være til stor hjælp!!! Hvis du er 100 meter fra en strålingskilde og måler en strålingsintensitet på 10.000. Hvor meget længere skal du så gå væk før strålingsniveauet er fal... -
Hjælp til mekanik elektrisk skateboard haster !!!!
ForumindlægHej igen Jeg har noget som driller mig en hel del i min fysik b opgave og det er at jeg skal finde ud af hvor stor den resulterende kraft på skateboardet er Her er billede af opgaven Jeg håber at der er nogen som vil hjælpe mig med opgaven På forhånd tak -
Enheder for ohms lov
ForumindlægHej jeg skal lave en fysik rapport jeg kan bare ikke finde ud af hvad enheder for ohms lov er? jeg skulle skrive noget om ohms lov og så enheder for ohms lov. hvis der er nogle der kan hjælpe så tak på forhånd:) -
erstatningsresistansen af et kredsløb
ForumindlægHej, jeg sider med en opgave i fysik. i opgaven skal jeg lave en ligning til at udregne erstatningsresistansen af kredsløbet. Jeg har siddet med dette spørgsmål i lidt tid, men jeg kan simpelthen ikke finde ligningen. Er der nogle der kan hjælpe mig her? -
Opbygning af opgave i fys/mat
ForumindlægJeg skal skrive SRP i fysik og matematik omkring elastiske og uelastiske stød i klassisk og relativistisk forstand. Jeg er i tvivl om min opbygning af opgaven, nogen der tidligere har skrevet som evt. har gode tips? -
Hvad er formålet?
ForumindlægJeg sidder med en fysik og kemi rapport, som omhandler induktion. Ved forsøget "inducer en spænding" og "transformer" skal jeg skrive formålet med forsøget. Nogle der kan forklare kort, hvad man eventuelt kunne skrive?? :) -
Forsøg til emnet Energi
ForumindlægHej folkens :) Jeg vil bare lige høre, om nogen af jer kender et godt, og nemt fysik forsøg på 8kl. Niveau? Jeg tænker ikke nogen speciel slags energi. Mvh Andreas -
Enytte=Mstart*Cvand*∆T
ForumindlægJeg har brug for hjælp til min fysik-rapport. Jeg ved at C=kJ/kg*grader 4,186 kJ 0,7293 kg men er C forskellen i grader altså ?T, eller er det start temperaturen i forsøget? -
Forklar også hvordan vinklen φn beregnes ud fra målinger af afstanden a til væggen og afstanden Sn til centralpletten. Benyt nedenstående figur.
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til nogle forskellige fysik opgaver på c. tak på forhånd. Forklar også hvordan vinklen φn beregnes ud fra målinger af afstanden a til væggen og afstanden Sn til centralpletten. Benyt nedenstående figur. (vedhæftet fil) -
Hjælp!!!
ForumindlægJeg står og skal afleverer 2 x 15 spørgsmål til den 28/1 - og er helt på bar bund, så her kommer du ind i billedet. Hvad skal du ha' for at lave disse 30 spørgsmål? Det er fysik 0-B Alt hjælp tages imod med kyshånd -
Den kosmiske mikrobaggrundstråling (Universet)
ForumindlægHej, Jeg skal (meget snart) til eksamen i fysik C, og har simpelthen virkelig svært ved at forstå den kosmiske mikrobaggrundstråling under emnet universet, og hvordan den understøtter Big Bang. Er det mon nogen der kan hjælpe? Vil blive meget taknemlig for alt hjælp! På forhånd tak:) -
Emissions- og absorptionsspektre
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at skrive en SRO (Studieretningsopgave) i fysik og matematik. Mit emne er emissions- og absorptionsspektre. Jeg har svært ved at skrive en abstract, håber virkelig at der er nogen der ude, som kan hjælpe mig. Tak på forhånd. -
Udledning af acceleration
ForumindlægJeg skal bruge hjælp til fysik aflevering :) Vis at ved brug af Newtons 2. Lov at acceleration a er givet ved: a=m/m+M*g ? På forhånd tak :) -
Afvigelse
ForumindlægHej, jeg skal lave en afvigelse i fysik, men den bliver minus så ved ikke hvad jeg skal konkludere målt værdi - tabelværdi / tabelværdi * 100% 1,437 - 1,6 / 1,6 * 100 = -10,1875 Hvad kan jeg skrive ud fra dette, nogen som kan hjælpe mig ??? -
Er jeg helt gal på den?
ForumindlægJa det er mit spørgsmål.. Fysik er ikke min stærkeste side så jeg føler mig pænt usikker på, om det jeg har lavet er helt hen i vejret.. Opgaven er vedhæftet.. Jeg håber at en venlig sjæl kan hjælpe mig.. -
Lydbølger overtryk og undertryk
ForumindlægHej allesammen! Jeg har om lydbølger i fysik, men ved desværre ikke hvad der menes med overtryk og undertryk i en bølge. Jeg har også et andet spørgsmål: I formlerne f = 1/s og Hz = 1/s, hvad betyder 1 tallet så? Tak på forhånd -
Røntgenstråling!
ForumindlægHej! I fysik skal jeg lave en rapport om røntgenstråling (Gammastråler kan bruges til at se de indre dele af kroppen) I opgaven står der: "Beskriv den strålingsteori der benyttes til netop det emne du har." Nogen der ved hvad der menes med strålingsteori? -
Mangler noter til dette år
ForumindlægHej alle Jeg er nu nået rimelig langt i 8 klasse, men jeg ejer 0 noter for dette skoleår i biologi og fysik/kemi. Er der nogen der har lidt noter på 8-9 klasses nivaue er i velkommende til at sende det til [email protected] Tak for hjælpen -
lektiehjælp i Mat/Fys tilbydes i Aalborg omegn
Forumindlægsøger du hjælp til matematik eller fysik? - Citér 26. december 2013 af Science4ver - Niveau: Universitet/Videregående Hej går du på Gymnasiet eller en naturvidenskabelige videregående uddannelse? Er du ikke tilfreds med din nuværende præstation eller er du dumpet til din eksamen? Så er hjælpen n...
