Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15881 til 15900 af 24857
-
Hoppende bolde
ForumindlægHej alle, jeg er igang med en rapport i fysik angående hoppende bolde. Jeg har et spørgsmål. Hvordan bestemmer man den mekaniske, potentielle og kinetiske energi, for at opstille en graf som siger fx (tid, Ekin)? -
Lydstyrke
ForumindlægSidder med et fysik-spørgsmål som lyder således: Hvordan måles lydstyrke? Jeg har googlet det og når frem til svaret at lyden måles med en lydmåler. Men hvad jeg egentlig vil vide er hvordan, lidt mere i detaljer, lydstyrken måles.. Håber I kan hjælpe! -
Help!
ForumindlægJeg er i gang med en fysik afl.: jeg skal benytte en formel: E=C*(T2-T1)+mv*cv*(T2-T1=(C+mv*cv)(T2-T1) Jeg ved ikke rigtig hvad jeg bruger denne formel til. Er der nogen som kan hjælpe og være specifk med svaret? :) -
Lydens hastighed
ForumindlægHej! Jeg er igang med en fysik aflevering om lydens hastighed i luft og træ. Jeg er igang med teori delen? Jeg ved ikke helt, hvad jeg kan skrive der? - Men hvorfor er lydens hastighed hurtigere i et element end i luft? Hvad har det med molekyler at gøre? -
hjælp till stående bølger.
ForumindlægHej, jeg har lidt svært med fysik, nogen der hjlælpe mig. opgaven lyder hvilken sammenhæng er der mellem frekvens og svingningstilstand? lav en grafisk analyse og opstil en brugbar model. nogen der kan forklare mig, hvordan man laver en grafisk annalyse. har lagt grafen som fil. Tak på forhånd... -
Øh hvordan, hvorfor??
ForumindlægJeg er ikke lige den skarpeste kvin i skuffen til faget fysik, så jeg har virkelig brug for hjælp her. Et simpelt spørgsmål - Hvorfor hedder det MgCl2/magnesiumdiclorid? Gerne en ordenlig forklaring, hvor det periodiske system også gerne må indgå. -
Resonans
ForumindlægHej, jeg er i gang med en fysik rapport og jeg er blevet lidt i tvivl om noget. I opgaven formuleringen står der: Afgør hvor mange cifre du med rimelighed kan angive de målte- og der med de beregnede værdier med. Jeg er lidt i tvivl om hvad dette betyder. Håber der er en som kan hjælpe :-) Tak... -
Haster!!! Hvordan bruger vi spændingsrækken til at producere elektricitet?
ForumindlægJeg sidder og laver fysik afl. og sidder lidt fast med dette spørgeslmål: Hvordan bruger vi spændingsrækken til at producere elektricitet? Jeg har prøvet at google, men der kom ikke det store. Det kunne være rart, hvis der sidder nogle derude, som kunne hjælpe mig :) -
Magnetisme og elektromagetisme?? (disposision)
Forumindlæghej. Til fysik eksamen/oplæg skal man der under emner "MAGNETISME" fortæller om "ELEKTROMAGNETISME"? (hvis ja, hvor meget ca?) OG oplæg/disposision til ELEKTROMAGNETISME skal man der først fortælle om MAGNETISME???? ved det er op til mig selv, men hvad giver flest "po... -
Eksamen
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og vi har ikke fået at vide hvad vi skal op i til eksamen endnu. Hvis man ikke kommer op til nogen, kommer man så op til en af dem i 2g? Altså jeg afslutter matematik, bio, fysik og billedkunst på c, er det så årskaraktererne der gælder eller skal man op til en af dem i 2g? -
Rummet
Forumindlægkære studioportalen Jeg har fået emnet rummet i fysik og vil gerne høre alt om rummet som i ved. FX. Hvad er rummet. Stopper rummet et sted / eller er det uendeligt langt. Er der liv der liv i rummet. -
Indledning til AT synopsis ?!
ForumindlægHej folkens.... jeg står og skal lave en AT - årsprøve i fagene Engelsk og Fysik. jeg har valgt at skrive om Tjernobyl ulykken, da vores tema er katastrofer. mit spørgsmål er så bare, hvordan skal en indledning se ud, og hvad ville være relavant at have med i den? håber i kan hjælpe :-) -
metalliske legeringer tillader superleder-effekt ved højere temperaturer, men ved nogen hvorfor?
ForumindlægHej Ved nogen noget om hvorfor metalliske legeringer giver superleder-effekten ved en varmere temperatur? Evt. links? Jeg har det i øvrigt herfra. http://www.denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Fysik/Superledning/superledning På forhånd tak -
Hvordan griber man kemisk analyse an?
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i fysik og mangler lige at få styr på det sidste. Hvordan griber man kemisk analyse an? Hvad er magnetisme? Hvad sker der med magnefeltet i en spole der er tilsluttet jævnstrøm? Vekselspænding? Tak på forhånd! -
Bestråling af fødevarer i USA (AT 2014)
ForumindlægHej alle! Ville bare lige lige høre, om andre har valgt at have om bestråling af fødevarer i én af disse to fag: Fysik og/eller Engelsk. Vi skal jo snart igang med at lave talepapir, så kunne være fedt lige at dele tekster, indgangsvinkel osv. omkring emnet :) -
Halveringstid- HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg skal her på tirsdag op i mundtlig fysik, og har en af over emnet kaldet halveringstid, reaktoren, og kerneomdannelse. Jeg forstår ikke rigtig det jeg indtil videre har læst på nettet, så er der nogle som kan forklare??? :D -
Delta symbol betyder?
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en fysik-opgave, og min lærer har sagt jeg skal anvende delta symbolet, hvilket er en trekant, men jeg ved ikke helt hvad det betyder - Er det gennemsnittet af en værdi? - det var nemlig det jeg TROR hun sagde Tak!! :) -
Hubbles lov
ForumindlægJeg går i 1.G og skal til fysik eksamen her d. 17. juni, og er i gang med at læse op. Jeg synes det er svært med Hubbles lov, er der nogen der kan forklare den kort og simpelt, så en som mig på C-niveau forstår det? På forhånd tak! :-) -
Energiforhold ved temperatur - og faseændringer
ForumindlægHej SP Jeg skal til Fysik B eksamen, men tænker på, hvad der kunne være mest relevant at komme ind på, hvis man får et spørgsmål, som relaterer sig til energiforhold ved temperatur - og faseændringer? Er der nogen, der lige kan give nogle hints? Mvh. -
fremstilling af salt (metal og syre)!?
ForumindlægJeg skal til fysik/kemi eksamen 9 klassen, og er i tvivl om et forsøg... Jeg vil gerne fremstille et salt af magnesium og saltsyre... Når metalet er opløst skal man så inddampe væsken eller kan man se saltet som bundfald?? Please hjælp!!!! Tak på forhånd:)
