Søgning på: antal eksamener. Resultater: 15901 til 15920 af 22257
-
Aktikel
ForumindlægHej studieportalen.dkJeg er ikke særlig god til engelsk, og jeg har fået til opgave af min lære, at jeg skal skrive et referat af en aktikel. Jeg har prøvet at læse den igennem, men forstår slet ikke en pind af den. Og hvis jeg skal til at bruge ordbogen vil det nok tag hele dagen. Så hvis der va... -
Digt analyse.
ForumindlægHvordan kan jeg analysere et digt til eksamen.. -
Opgaver til stamfunktioner
ForumindlægHej Studi.Jeg håber nogle vil være så venlige at hjælpe mig med disse tre opgaver.Jeg skal finde stamfunktioner til disse funktioner. Ved de to første har jeg forsøgt at give et bud på hvordan de skal løses, men den sidste kan jeg simpelthen ikke finde ud af. Håber at få forklarende hjælp… På for... -
Fotografisk teknik der afslører Radioaktivitet?
ForumindlægJeg har fået følgende opg:”Celledelingshastigheden hos jordlevende bakterier kan bedømmes ved hjælp af følgende metode: En lille jordprøve tilsættes en opløsning af nukleotid, der bl.a. består af thyamin, som er radioaktivt mærket. Efter 15 minutter skylles det overskydende nukleotid bort. Det ra... -
Mærkeligt problem
Forumindlægjeg skulle finde grænseværdien på lommeregneren lim (kvrod(x+9)-3)/x for x-> 0 jeg satte så 1*10^(-15) ind og -1*10^(-15) og det gav så bare 0, og så have jeg skrevet grænseværdien var 0 for x--> 0.. men det passer ikke, den er 1/6. Lidt mystisk for lommeregneren sagde ikke error eller noge... -
Osmose i kartofler
ForumindlægHej jeg skriver en rapport om osmose i kartofler, og jeg er lidt i tvivl om et spørgsmål der lyder: Hvorfor opbevares organer til transplantation i isotonisk saltvand? -
spg om strøm og magneter.
ForumindlægBare lige et par opg jeg ikke kan finde svar til, eller ikke forstå svarene til: 1) Hvilke 3 ting afgør hvor kraftig en elektromagnet er? 2) Hvad gør strømmen i spolen ved småmagneterne i jernet? 3) Hvilke 3 ting agør hvor stor spænding man får ud af induktion? -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej allesammen. Jeg har ekstremt mange lektier til og med imorgen! Jeg har ret svært ved opgaverne. Hvad er størrelseforholdet Diagonaler Hvordan beregner man siderne p[ en trekant Håber der er mange som kan hjæ lpe mig -
reaktionstyper og opløselighed i vand.
ForumindlægHej (: Jeg har problemer med disse to spørgsmål, umiddelbart må b) II være en additionsreaktion, da der bliver brudt en dobbeltbinding. Jeg har vedlagt et link, hvor man kan se opgaven + figurerne. b) Angiv reaktionstype for reaktionerne II og III. c) Argumenter for, hvilket af stofferne C, D og ... -
Basis for U
ForumindlægLad U være mængden af symmetriske 2x2 matricer. Bestem en basis for U. Så U består altså af matricer af typen M = [ (a,b) | (b,c) ], men hvordan finder jeg så en basis? -
Hvad skal der ske med topskatten?
ForumindlægHvad er jeres holdning til topskatten? Skal den fjernes, skal grænsen for betaling af topskat rykkes eller skal den bevares i sin nuværende form? -
Stemmegaffel
ForumindlægHej alle:) Sidder og laver en rapport ud fra et forsæg med en stemmegaffel, guitar og en xylofon. Har brug for hjælp til forsøget med stemmegafflen. Vi skulle finde frekvensen og derefter sammenligne med den påtrykte værdi som var 440 Hz. Det jeg har brug for hjælp til er teoriafsnittet! Er de... -
indukt - trans
ForumindlægHej alle. Forklar med ord, hvad en induceret spænding er? ville det være det samme som at sige hvad man forstår ved induktion? Hvorfor er transformation vigtigt i eldisbrutionen? /signe -
Endo og exoterm
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med et spørgsmål Reaktionen er endotherm. Hvilke påvirkninger vil give mere udbytte? 1 Sænke temperaturen 2 hæve temperaturen 3 øge trykket 4 øge volumenet 5 tilsætte mere CO 6 fjerne H2 7 tilsætte en katalysator På forhånd tak :D -
acceleration
Forumindlægtak frodo :-)så benytter jeg chancen og spørg om endnu et spørgsmål...bare om denne opgave er rigtig?en accelererer fra 0 til 100 km/h på 16,0 s- hvor stor er den gennemsnitlig acceleration? a=v(t)-v0/ta=100/16= 6,25- hvor langt bevæger bilen sig, mens den accelererer? den kan jeg ikke rigtig fin... -
Aktuel koncentration
ForumindlægHej skal regne på nogle opgaver med formelle og aktuelle koncentration, men ve ikke hvordan jeg skal regne det ud. Nogen der kan forklare det? (kan ikke finde det i mine bøger) -
Forbedringer ang. FSA
ForumindlægHejsa SP Jeg vil gerne lige have fortalt, hvordan man laver nogle opgaver, som typisk kommer i færdighedsdelen i matematik. Jeg har svært ved opgaver, hvor man f.eks. skal finde forholdet imellem nogle ting. Hvis man nu har forholdet mellem ris og vand 1:3 og man har 3 dl ris, hvor mange vand ha... -
analyse af org. stof
Forumindlægstoffet består af C, H og O! den empiriske formel er C3H4O.0,128 g. af stoffet opløses i 50 mL vand. Der titreres med 0,1014 M NaOH. Titreringskurven viser at syren er monoprot, og ækvivalenspunktet ligger ved (17,5 mL NaOH ; 8,25 pH)hvad skal jeg gøre for at finde stoffets molare masse? -
Imperfektum og præteritum
ForumindlægJeg har så svært ved, at se, hvornår jeg bruger hvad. Nu har jeg lige fået en stil tilbage, jeg selv skal sidde og rette igennem og jeg er egentligt så usikker på, om jeg gør det korrekt. Er der nogle bestemte huskeregler til at se, hvornår man skal bruge hvad? -
Dybkær på dybt vand
ForumindlægLone Dybkærs nyeste forslag i forbindelse med valget er omvendt bevisbyrde i forbindelse med volgtægtssager:http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=358250Er der andre end mig der finder det vanvittigt, og at det nok kommer til at give et hak i tuden til de radikale?
