Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 15901 til 15920 af 27855
-
Biologi teori
ForumindlægHej :) Jeg skal snart op til eksamen i AT og jeg har om HIV/AIDS i fagene biologi og samfundsfag. Jeg har bare ikke rigtig benyttet mig af en teori i nogen af fagene :s I min biologi del beskriver jeg virussets opbygning og hvordan hiv påvirker immunforsvaret, så jeg arbejder indenfor mikrobiolog... -
Søren Kierkegaard
ForumindlægHej medstuderende. Jeg er kommet i den situation, at jeg har valgt Søren Kierkegaard at skrive om i min 3. g's, studieretningsopgave, her i december. Problemet er bare, at jeg bliver nødsaget til at implementere samfundsfag og aktivere faget på samme niveau som ved dansk. Var jeg ikke bevi... -
Opgradering af Samf. B til A. Eksamen på B-niveau
ForumindlægHej, jeg har spørgsmål angående eksamen i næste måned. Jeg går i 2g på stx og min studieretning hedder; Engelsk A, Samfundsfag B og Matematik B. Jeg har valgt at opgradere samfundsfag til A-niveau men min klasse har det stadig kun på B-niveau. Spørgsmålet er så om jeg skal op til eksamen (årspr... -
Opgradering af Samf. B til A. Eksamen på B-niveau?
ForumindlægHej, jeg har spørgsmål angående eksamen i næste måned. Jeg går i 2g på stx og min studieretning hedder; Engelsk A, Samfundsfag B og Matematik B. Jeg har valgt at opgradere samfundsfag til A-niveau men min klasse har det stadig kun på B-niveau. Spørgsmålet er så om jeg skal op til eksamen (årspr... -
AT årsprøve engelsk og religion
ForumindlægHej alle kloge hoveder derude! Jeg sidder med min AT synopsis til min årsprøve i fagene engelsk A og religion C. I dette tilfælde bliver religion brugt som samfundsvidenskabeligt fag. Under metoder i religion havde jeg så læst at når religion bruges som samfundsvidenskabeligt er metoder de s... -
Valg af emne
ForumindlægHEY skal til og igang med mit første AT-forløb i 3g. De fag vi kan vælge imellem er dansk,histore,samfundsfag og naturgeografi - vi skal så vælge 2 fag:) emnet er katastrofer, hvilket er rimeligt bredt , det kan være naturkatastrofer, personli... -
"Det videnskabelige gennembrud" Tekster af Jacob A. Riis
ForumindlægHej! :-) Jeg skriver AT og har valgt at skrive med fagkombinationen dansk og samfundsfag. Vores overordnede emne er Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851 -1914. Jeg har så valgt at skrive om fotografi. I dansk har jeg tænkt mig at analyse et billede som Jacob A. Riis har ... -
Skriftlig årsprøve 2g
ForumindlægHej jeg går i 2g, og jeg skal til skriftlig samfundsfags årsprøve her om lidt. Jeg har i de fleste afleveringer fået 12, dog har jeg også fået 10'taller, jeg endte på 12 som årskarakter. Jeg er slet ikke nervøs over mine evner i samfundsfag, men jeg frygter tiden. Jeg er så bange for jeg ik... -
Hjælp skal rettes....dansk opg.
ForumindlægIndledningAmalie Skram opvoksede i Bergen sammen med sin familie. Hvor hendes far drev en butik. Butikken gik meget dårlig for Mons Monsen , som Amalies far hed. Amalie Skram har været gift to gange og skilt fra begge. Hendes første ægteskab blev hun presset ind i af hendes mor. Ægteskabet var fo... -
Rettelse
ForumindlægHej! Jeg har en dansk-tysk aflevering for, og håber at der er nogen som vil se dét igennem jeg har lavet: 1. I dette tema beskæftiger vi os med Berlins historie efter 45. In diesem Thema beschäftigen wir uns mit Berlin’s Geschicte nach 45. 2. Intet sted er Europas historie efter 45 så tydelig... -
Ord.
ForumindlægHej. ER der nogle der vil sætte et andet ord for det som står i (...) i referatet. Her ; I Kunsten at græde i kor udgør ønsket om andres død, faderens ”psykiske nerver” og søsterens nætter med faderen på sofaen en naturlig del af den 11-årige fortællers hverdag. Disse ting beskrives derfor me... -
årsopgave om bosnien
ForumindlægJeg ville bare spørge om der evt. var nogen der har haft om Jugoslavien og/eller Bosnien. Som har lyst til at fortælle om deres viden omkring emnet. Har virkelig brug for hjælp! -
Nøje?
ForumindlægNår man på engelsk skal sige "nøje" hedder det så: "intimate"He's looking very intimateHan kigger meget nøje- Selvf har jeg brugt en ordbog, men der dukker forskellige ord op. -
theogonien, perspektivering til ?
ForumindlægHvad kan man perspektivere skabelsesmyten, Theogonien med? Af pensum har vi haft: Odysseen, Bacchanterne(Dionysos, vin guden), Kong kroisos(herodot) og Platon: Staten. Skal op i morgen, så hurtige svar ville være rigtig dejligt, på forhånd tak :) -
vi prøver igen
ForumindlægVi prøver igen, jeg mangler en begyndelse til min bog. Kan ikke rigtig finde på noget at skrive, men jeg mangler ideer, til begyndelsen. Bogen skal handle om en dreng, der oplever krig og mister en af hans bedste venner, de flygter til et land, hvor der er fred (holland). I den nye verden, hvor ... -
menneske og teknologi !Dansk!
Forumindlæghej. J eg skal skrive en fordrag over symaskinen og den betydning den har for os mennesker</p> <p>jeg har skrevet alt om symaskinen der er brug for, men nu sidder jeg sidder fast . hvad betydning har den for os mennesker ? jeg har søgt google osv. men kan ikke finde noget der kan bru... -
novelle
Forumindlæghej :-D er der nogen der ville rette min novelle for mig med at sætte koma og puktumer :-) det er til i morgen :-D forsat en goddag .. min mor er den bedste" Hun kom hjem fra skolen og var inviteret til en fest klokken 18:00 sammen med hendes klasse. Hun kom hjem og kunne høre ... -
STUDIERETNING: Fysik B Kemi B eller BioTek?
ForumindlægHej Jeg står imellem biotek og fysik b kemi b Jeg har egentligt altid tænkt at tage fysik b kemi b Men kommer den retning ikke til at give værre muligheder i forhold til SRP? Man skal nemlig skrive i naturvidenskabelig fag + humanistisk fag (eller matematik) Det problem er der ikke med biote... -
Jura gennemsnit.
ForumindlægHej allesammen. Jeg håber, der er en som kan hjælpe mig! Jeg bliver student i morgen, mit snit vil ligge omkring 7,2, når jeg har ganget det med 1,08. Jeg vil rigtig gerne læse jura. Hvad mener I om mine chancer for at komme ind på et af universiteterne i Danmark? (Jeg er villig til standbyplads)... -
Hvad synes i om religion?
ForumindlægJeg er igang med et projekt i projektugen. jeg har emnet grænser mellem tro og vanvid, og til mit produkt skal jeg have så mange meninger som muligt. Hvis nogle kunne tænke jer at skrive hvad i synes ville det være en stor hjælp :)
