Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15941 til 15960 af 33650
-
Opgaver, blandet
ForumindlægHej! Jeg har kæmpet med nogle opgaver, hvor der stadig er et par stykker jeg ikke kan finde ud af, er der nogle der vil hjælpe mig med dem? opgaverne ligger som et link, håber i kan hjælpe:) på forhånd tak! -
Et lille regnestykke
ForumindlægVed godt det lyder dumt, men hvad giver ::::: -12 opløftet i 2.? Er det positict eller negativt, jeg er meget i tvivl? -
HHX
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 15 år som går i 9 klasse. Jeg skal på efterskole efter sommerferien og jeg vil bare høre om mit snit i 10 klasse, gælder hvis jeg skal søge ind på HHX? Mit snit ligger nuværende på 4,5 og det ved jeg godt at jeg skal ændre og det har jeg også tænkt mig. Hilsen den fortvi... -
Parabel
ForumindlægHvorfor er det, at et andengradspolynomium med forskriften: f(x)=4x-x2 har parabelgrene, der vender ned ad, når a>0? -
Overflade areal af en postkasse
Forumindlægjeg skal finde overfladeareal af en postkasse som er sammensat af et rektangel og to halvcirkler. Cirklerne har radius r, siderne i rektangel er 2r og højde h. Bredden er 10 h jeg skal finde overfladearealet af postkassen udtrykt ved r og h? -
Mundtlig eksamen A niveau
ForumindlægHej der ude, jeg skal til mundtlig eksamen her på tirsdag, og så jeg ville høre om nogen måske vidste noget om et eller flere af følgende spørgsmål. Det ville være en gigantisk hjælp, da matematik ikke er min stærkeste side. 1. Trigonometri og trekantsberegninger Redegør for de trigonometriske fu... -
Hvad er q-værdi
Forumindlæghej er der nogen der vil forklare mig hvad q-værdi er for noget. og hvad det bruges til?? på forhånd tak:D -
Die Ohrfeigen
ForumindlægNogle der har arbejdet med denne tekst og har skrevet et resume analyse eller andet ... Har stor brug for hjælp På forhånd tak -
Bestem tallet a, så x 4 er løsning til ligningen ...
ForumindlægHAR UPLOADET OPGAVEN! er helt lost.. -
Jura som enkeltfag/kursus?
ForumindlægKan man vælge Jura som et enkeltfag eller et kursus eller lign.? Overvejer at læse jura efter HF, men får nok ikke højt nok gennemsnit til kvote 1, så kunne jo være dejligt og skrive man har læst Jura/ el. lign, eller taget nogle kurser inde for jura, på sin ansøgning til kvote 2 .. På forhånd tak -
fagsupplering, medicin
ForumindlægHej jeg braender for at laese medicin efter 3.g, og evt starte paa vinterholdet, da jeg skal have suppleret 3 fag op, nemlig matematik fra b til a, fysik fra c til b og kemi fra c til b, tror i godt jeg vil kunne naa det paa et halvt aar, dvs efter sommeren nar jeg er faerdig med 3.g, og saa begy... -
tvunget til at gå året om?
ForumindlægHej Alle sammen! jeg går på hhx 1.å og jeg har været til en samtale idag hvor jeg fik at vide at, jeg skulle tag året om. Det ville være uansvarligt at lad mig forsætte med de dårlig årskarakter som jeg har fået. Det ligger fra 00 til 02 og en enkelt 4 tal. Jeg skal afslutte matematik og samfu... -
Beregning af eksamengennemsnit
ForumindlægHej Studieportalen Mit spørgsmåk lyder således: Hvis man har 5 A fag, og søger ind indenfor de to år, kan det så passe at man kan gange sit gennemsnit med 1,11? Hilsen Peter, og tak på forhånd:D -
AT samf/dansk (A)
ForumindlægHejsa alle i kloge hoveder. :o) Jeg sidder her og skal finde en problemformulering til AT-samfundsfag (A) og Dansk (A). Jeg tænker noget ala. industrialisering, ekspressionisme, samfundsudvikling samt menneskesyn --> udvikling i kunsten og litteraturen, noget Giddens med social arv osv. I dan... -
Hjælp med anvendelse af formel
ForumindlægFiguren viser en modeltegning af en drage. To drenge befinder sig 60m fra hinanden i punkterne A og B på jorden. Den ene dreng holder dragen i en snor, der går fra punktet A til punktet C på dragen. Det oplyses, at Vinkel A = 38 grader og Vinkel B = 57 grader a) Bestem Vinkel C og længden a... -
Er HG videregående eller ungdomsuddannelse
ForumindlægSom overskriften siger, vil jeg godt vide om HG er en videregående uddannelse eller om det er en ungdomsuddannelse? Tak for hjælpen -Hilsen Sofie -
Rasmus Seebach
ForumindlægHej alle, Jeg skal op i mundtlig dansk på mandag, hvor jeg har trukket musikvideo. Under musikvideo har jeg valgt "Millionær" af Rasmus Seebach. Jeg vil gerne have lidt baggrundsviden ogm Rasmus, bla om hans skrivemåde, rim i hans tekster osv Det ville være en stor hjælp, hvis I vil... -
SÆTNINGSANALYSE!
ForumindlægHej alle sammen! Står altså med et problem, da jeg er rigtig dårlig til det med sætningsanalyse :( Er der nogen, som gider hjælpe med disse sætninger? ? Det er nat, da kvinden vågner og opdager, at manden ikke ligger i sengen. ? I køkkenet står manden, der har skåret brød – men han fortælle... -
Uni
ForumindlægHej, Jeg har et meget lavt gennemsnit på ca. 3. Jeg vil gerne ind på universitet. Er der en mulighed for at komme ind på en uddannelse som har en adgangskvotient på 6.7 eller er det umuligt med mit lave snit. Jeg er villig til at tage mod en standby plads, da jeg også skal opgradere nogle fag. ... -
Kandidat på CBS?
ForumindlægHej. Nu skal jeg til at søge ind på en bachelor på CBS, men jeg har hørt, at bacheloren på CBS egentlig er ret ligegyldigt, og at det mere er kandidatgraden samt de individuelle træk (netværk, erhvervserfaring, karaktersnit) som tæller. Det sidste giver jo sig selv, men når det kommer til kandi...
