Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 15961 til 15980 af 31467
-
Bevis sætningen om løsning af en andengradsligning
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og bøvler med en matematik rapport, og et af spørgsmålene lyder således: b) Bevis sætningen om løsning af en andengradsligning Jeg er ikke sikker på hvad man lige skal tage fat i her?? Håber i kan hjælpe!!! -
Rullegardins Metode? HJÆLP
ForumindlægJeg har en Ugeopgave der er pisse irriterne... -.- HJÆLP!! plz! for er lort til matematik.. Det er både gange og divider f.eks. 36,72 • 8 og forstår det ikke.. Vil ikke hjælpe så min lære vil blive glad..? -
Øvelse til prøven uden hjælpemidler
ForumindlægHej SP Jeg skal til terminsprøve i matematik A senere på ugen. Har i nogle gamle prøver uden hjælpemidler eller bare opgave, som ligner meget? Jeg vil rigtig gerne øve mig. Mange tak! -
Eksam. Hjælp
ForumindlægHej er der mulighed, for at jeg kan få nogle spørgsmål eller noget lignende, som man får til eksamen i matematik. Vil bare have noget som man typisk ville få til eksamen. Hvis ikke i ved det så bare skriv noget i tror : ) -
eksponentielt aftagende funktion
Forumindlæghey alle.. jeg er sproglig og forstår ca intet af matematik.. hvordan isolere jeg x når funktionsforskriften er f(x) = b*a^x venlig hilsen -
pytagoras
ForumindlægHejsa (: Jeg ska op i mundtlig matematik på onsdag. Nogle der har nogle gode bemærkninger man kan sige til sencor omkring pytagoras. så man kommer til at lyde lidt klogere... (: -
Potensfunktion & eksponentialfunktion
ForumindlægHej. Er der en der kan gøre rede for potensfunktionen og eksponentialfunktionen? Jeg skal op i matematik på mandag. jeg har meget svært ved at forstå ting, så meget gerne en grundig forklaring :) Taak Lasse -
Jeg skal til stx optagelsesprøve i morgen
Forumindlæghej venner, jeg håber at I ville kunne hjælpe mig, jeg vil bare vide hvordan forgår stx optagelsesprøver, og hvilket type opgaver får man i matematik, fysik, dansk og engelsk? -
Sinusralation
ForumindlægHej Jeg skal til årsprøve i mundtlig Matematik imogen, og sidder og øver sinusrelationen. Jeg kan huske at der var et problem med sinusrelationen, er der nogen der kan forklare hvad det er. -
Ligningsløsning 7 klasse
ForumindlægHej, Nogle der kan hjælpe med en løsning af denne ligning? Jeg er pt ved at opfriske folkeskole matematik, så det ville være fint med en forklarende gennemgang. 1/3x-2=1 -
Metoder
ForumindlægHej alle (: Sidder og laver synopsis til min AT-årsprøve i henholdsvis dansk og matematik, hvor vi skal lave en billednalyse af et fresko af Perugino. Er der nogle der ved hvilke metoder man bruger til dette? På forhånd tak! -
Andengradsligning, betydning af parametrene?
ForumindlægHej! Sidder her med en opgave til mundtlig årsprøve i matematik... Et af spørgsmålene er, at beskrive og bevise betydningen af hhv. a, b, c og d, og jeg er lidt lost. Hjælp? -
Erhvervsjura
ForumindlægHej SP :) - Nu bliver jeg student til sommer og overvejer at søge ind på HA-jura. Nogle der kender noget til selve uddannelsen. Er der meget matematik, er det en spændende uddannelse og er det noget i kan anbefale ? :) -
Potensfunktion & eksponentialfunktion
ForumindlægHej ppl. Er der en der kan gøre rede for potensfunktionen og eksponentialfunktionen? Jeg skal op i matematik på mandag. jeg har meget svært ved at forstå ting, så meget gerne en grundig forklaring :) Taak -
Tretrinsreglen
ForumindlægHej Har fået til opgave at bevise f(x)=-x2+1 med tretrinsreglen, men jeg er meget usikker på hvordan jeg skal gøre dette. Har nok sovet lidt for meget i matematik timerne. Alt hjælp bliver modtaget med kyshånd. -
HJLÆP
ForumindlægHej.. Har store problemer med følgende opgaver fra 1-årig matematik A niveau 3.023 3.062 3.070 3.088.. Hvis der er en eller flere der har lavet dem kunne det være fedt med noget hjælp. Hilsen Mia_18 -
Differentiering af sammensat funktion
ForumindlægSkal til matematik eksamen på fredag . væs sød at kigge på det vedhæftede dokument og hjælp mig med at komme fra den første ligning videre til den anden i det der er markeret i den røde firkant :) Pa forhånd tak -
Regneregler for uligheder, herunder interval begrebet
ForumindlægSom emnet hedder: Regneregler for uligheder, herunder interval begrebet. En der kunne give et eksempel samt forklare ovenstående spørgsmål :) ? Det til mundtlig årsprøve i matematik På forhånd tak :) -
Differentialkvotienten
ForumindlægGør rede for begrebet differentialkvotient. - Hvordan vill i gøre hvis i skulle til mundtlig matematik? jeg har ingen ide om hvad jeg skal sige. Kan i hjælpe mig med et udkast? -
Gåde
ForumindlægNår man tager kvadratroden af et primtal, skal det ende med at blive et irrationelt tal. Hvad er løsningen? Det er en gåde, min bror har givet mig, og jeg har selv matematik på niveau C. Tak
