Søgning på: amish folket. Resultater: 15981 til 16000 af 19974
-
Folkeskolensafgangsprøver
ForumindlægHey folkens :)I morgen skal jeg op i en fysik prøve i 9. klasse. Har ikke rigtigt fulgt med i timerne, da jeg hele tiden tænkte på "Nej, det skal jeg ikke bruge videre i min uddanelse".. Men lige nu, hvor jeg har fået gode karrakterer i andre fag, så vil jeg ikke have at dette fag skal ... -
Linje på gymnasiet
ForumindlægHej folkens. Jeg står lige nu i et kæmpe problem omkring valg af min studieretning. Jeg har en sproglig linje lige pt og har haft det i næsten et halvt år. Jeg taler bogtavlig talt ikke så meget med min klasse og de laver aldrig noget, når man f.eks. skal arbejde i grupper og lave større opgaver ... -
Dansk eksamen :O
ForumindlægJeg skal til dansk eksamen for første gang her på mandag. Jeg håber, at I kan svare på mine spørgsmål hertil; 1) hvordan foregår eksamen tid+rækkefølge osv? 2) Jeg har opdaget nogle fejl på den disposition, der er blevet sendt til censor for lang tid siden. Jeg har om kortfilm, og på den disposit... -
Find x-værdi mellem to funktioner
ForumindlægHejsa folkens :) Jeg sidder her og bikser lidt med et skæringspunkt mellem to funktioner, henholdvis: f(x) = 2 * kvadr( x - 8.5 ) g(x) = -1/12x + 7/6 Jeg ved at jeg skal sætte de to højresider lig med hinanden, altså: 2 * kvadr( x - 8.5 ) = -1/12x + 7/6 og ud fra dette burde jeg kun... -
Foton, overskudsenergi
ForumindlægHej folkens. Jeg er kommet lidt i tvivl om fremgangsmåden med en opgave. Opgaven lyder: Lyman-, Balmer og Paschan serierne i brintspektret fremkommer ved at elektroner hopper ind til banerne med henholdsvis n= 1, 2 og 3 fra banerne længere ude. Når det sker udsendes overskudsen... -
Viagra for the mind?
ForumindlægSom fortsættelse af det andet indlæg vil jeg nu spørge et andet spørgsmål inden for naturtek.Er det okay at selv bestemme hvordan ens barns personlighed, udseende mm. skal være?...At vi kan forlænge vores liv så vi kan blive 110-120 år gammel?..At vi kan forbedre vores hjerne eller helt fra start... -
Spg. ang. dansk stx mdt. eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op til dansk imorgen, derefter bliver jeg student, og i forbindelse med dét, kunne jeg godt tænke mig at vide om man til eksamen trækker en tekst eller et emne? Derudover kunne jeg virkelig godt tænke mig at nogen gad forklare mig forskellen mellem modernisme, realisme (inkl. socialr... -
Da vinci bog og andre bøger, sælges
ForumindlægHej alle Jeg har nogle bøger til salg: Da vinci mysteriet, af Dan Brown. 456 sider - Ildens folk, af W.Michael Gear & Kathleen O'Neal Gear. 532 sider.- Kærlighed og desperation, af Sandra Brown. 189 sider.- Dansen med Regitze, af Martha Christensen. 130 sider.- En magisk jul, af Henrik Fr... -
Ferritin - udregning af formel konc.
ForumindlægHej folkens :-) Jeg har til opgave at beregne den formelle koncentration c(Fe2+) i stamopløsningen. Herunder får jeg følgende at vide: "Man kan bestemme indholdet af jern(III)ioner i ferritin ved en metode, som er baseret på, at jern(III)ioner kan reduceres til jern(II)ioner, som danne... -
Andengradspol.
Forumindlæghej folkens, jeg er stødt ind på følgende problem:jeg skal finde d = b^2 - 4 * a * cmen jeg ved ikke hvad a er, og opgaven går ud på at finde ud af hvad a er.Jeg ved følgende:b = 0, c = 20og a < 0 og d > 0Jeg har nu prøvet at sætte b og c ind i d formlen og får at a = 0.Dette kan jeg ikke f... -
Engelsk resume vurdering
ForumindlægGoddag, jeg skulle lave et engelsk resume, af novellen "The story of an hour".Jeg ville gerne høre hvad jeres vurdering af mit resume !jeg vil starte ud med selv og sige, at det skulle være et resume, men jeg var til køreskole dagen vi fik specielle informationer om opgaven, så min opga... -
Problemformuliering til riots (London)
ForumindlægHej Mennesker Jeg har fået til opgave at skrive en syopsis, til den skal vi finde en problemformulering. Synopsisen skal skrives over vores indsamlede data fra vores studietur, hvor vi lavede spørgeskemaer, der afklarede - Hvilken velfærdsmodel de respektive aldersgrupper er tilhænger a... -
Dansk til engelsk
ForumindlægNogle mennesker er temmelig overtroiske. Min mor er et af dem. Hun er forfærdelig. Hun har lykketal og lykkedage, og når en sort kat krydser hendes vej – ja, så er det sket med hende. Mor læser sit horoskop hver uge. ”Læse” er måske det forkerte ord, hun studerer det omhyggeligt. Hun er født i Lø... -
Slutning på kort tysk fremlæggelse.
ForumindlægHej. Jeg skal fremlægge meget kort om mit forbillede og jeg har valgt at skrive om Jack Kevorkain. Jeg er ret usikker på det jeg har skrevet så det ville være dejligt hvis der var noget der evt. ville rette det og hjælpe mig med at få det sidste frem. Jeg vil gerne have ind over at jeg selv sy... -
Hvem har søgt aktuar/forsikringsmatematik?
ForumindlægHej folkens. Jeg har selv søgt om optagelse på forsikringsmatematik, og venter nu på svar fra KOT. Jeg kommer fra Jylland og har længe haft planer om at flytte til København. Mine tanker om videregående uddannelser kredsede i første omgang om valget økonomi/mat-øk. Men jeg endte så med at vælge... -
hadith
Forumindlæghej Profeten, Allâhs fred og velsignelser være med ham, sagde engang til sin fætter, Ibn Abbas: "Hør knægt, nu skal jeg lære dig noget: Bevar Allâh (overhold Islam), da vil Han bevare dig; bevar Allâh og du vil finde Ham foran dig; når du spørger, da spørg Allâh, når du beder om hjælp, da... -
Eksem (i morgen)
ForumindlægJeg har eksem i morgen. Lige nu har jeg fået 8 tekster som jeg skal læse til i morgen. Det bliver sådan at, i morgen skal jeg vælge en af dem. Det er 1,1 Artikel (singleliv) 1,2 Novelle ( Onsdag formiddag hos Annette) 1,3 Kronik (velfærdsdanskerne er uhuflige) 1,4 Leder... -
Oversættelse
ForumindlægHej folkens! Jeg er igang med at oversætte nogle sætninger, og har lidt problemer.. Jeg har prøvet at gøre det så godt som muligt, men det ville være dejligt hvis nogle ville kigge på dem (: Jeg giver dem bøgerne - les doy el libros min mor siger at jeg skal give dem bøgerne - mi mama... -
Grækernes syn på sig selv efter krigen
ForumindlægHej ! Er igang med at lave DHO opgave, hvor jeg har valgt faget historie. Mit overordnet emne er om Perserkrigene, men sidder fast ved et underspørgsmål, og håber nogen kan hjælpe :) spørgsmålet er: hvordan grækernes syn på sig selv var efter sejren ? Jeg ved at grækerne vandt søslaget ... -
evt rigtigt
Forumindlæger der nogle fejl her:Another ex sample of that daftness and funny things the Scottish version contains is when the stepmother cuts in one of her girl’s feet, so the slipper could form. So after all are these, maybe a bit, crazy but still funny things, a surely plus to the folk tale, because from...
