Søgning på: kemi b. Resultater: 16001 til 16020 af 96568
-
Højden i en trekant ?
ForumindlægHej... Har prøvet at lede, men har ikke kunnet finde en formel for beregning af en trekants højde ? Jeg har en trekant ABC, hvor <A =68, <C =90 og c = 5 -
Logaritmer
Forumindlæga) Løs ligningen log(2x)-log(4)=0,5 -
Kulstofs kredsløb
ForumindlægHej. Hvad er kulstofs almindelige kredsløb? På forhånd tak -
kvadratsætning: gang paranteser ud
Forumindlæg(3a+2b)² og (½-4x)² tak på forhånd. -
Reducering
ForumindlægHvordan løser jeg denne? Har prøvet mig frem, men kan simpelthen ikke få det til at give mening. (13e+19 f)^(2)-(19 f-13e)^(2) -
Vis at
ForumindlægVis at en konstant funktion er integrabel Jeg ved, at jeg skal vise det ved hjælp af Riemann-integrabilitets betingelserne (oversum S og undersum s : S - s < 10-m). Jeg kender dog ikke bevis-metoden, kan jeg eventuelt få en demostration? -
Trapez
ForumindlægI et trapez er arealet 456 cm2 og højden er 13 cm. En af de parallelle sider er 22 cm. Beregn længden af den anden peralleelle side. Har brug for lidt hjælp tak -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægEr der en venlig sjæl, der kan hjælpe mig med denne opgave (vedhæftet fil). Tusind tak på forhånd! -
Eksamen
ForumindlægHej Er der mon nogen der ligger inde med eksamens noter til hhv. old og religion??? - Eller nogen som kender et godt link??? -
Procent
ForumindlægMan siger normalt at procent(%) = 100. Hvordan kan noget så være f.eks 200 %? På forhånd tak -
Trigonometri
ForumindlægHej Hvem kan bevise flg.: tan(vinkel)=modstående kate hosliggende katete Sætningerne om sin(vinkel) og cos(vinkel må gerne benyttes uden bevis. På forhånd tak ... -
Handler om eksponentiel funktion se vedhæftede fil
ForumindlægHjælp -
Hjælp til trekanter
Forumindlægtrekanter lyderumiddelbart meget simpelt, men....Vi er tre sproglige og desværre har ingen af os nogle gode bud på hvordan man regner følgende:Tværsnittet af en bygning. retvinklet trekant. a=2,35 meter. (det er de eneste oplysninger)Find vinkel A. Nogle gode ideer? -
Fremlæggelse
ForumindlægSkal fremlægge om de elementære regneregler, og har fået til opgave at fortælle om hvordan du ganger ind i parantes. Hvilke stykker syntes i jeg skal bruge? Husk på det er grundforløbet jeg går på:D -
HJÆLP
ForumindlægAnders, Bente og Christian skal dele 1520 kr., så Anders får 150 kr. mere end Bente, og Christian får 40 kr. minde en Anders. Hvor mange penge får de hver? -
Borax og vand
ForumindlægMeget kort.Hvilken slags reaktion er det når borax og vand reagerer? Jeg kan se det ikke er en redoxreaktion. Er det en syre-base, eller måske en hydrolyse? -
Mængder
Forumindlægen der lige hurtigt kan forklare hvad (AnB)UC betyder.. det er bare paranteserne der forvirrer mig -
vandløb
ForumindlægHej Er der nogen, som har tid til at forklare en figur fo rmig? Det er om et vandløb.. -
formel..
Forumindlæghej.. hvordan er det nu den der formel for en trakants areal er? den hvor sinus indgår... ?? -
Smeden
ForumindlægHejsa. I skal lige hjælpe mig at løse denne opgave. Hvor skal man bøje en 70 cm. metalstang i en ret vinkel således at afstanden mellem endepunkterne bliver 60 cm? Min lærer sagde vist man kunne få hjælp ved at bruge Pythagoras sætning, men jeg er ikke helt sikker på hvordan.
