Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 16021 til 16040 af 34067
-
Hvad betyder denne norske sætning
ForumindlægMarit sier til sin nye venninne: «Jeg har tre barn, og hvis du ganger sammen aldrene deres får du 36.» «Og hvis jeg legger sammen aldrene deres, hva får jeg da?» spør venninnen. «Da får du husnummeret vårt», svarer Marit. Venninnen ser på husnummeret, og tenker litt: «Jeg vet fortsatt ikke hvor g... -
HJÆLPPPP
ForumindlægHej allesammen jeg skal op til en MEGET VIGTIG eksamen imorgen. Jeg forstår bare ikke en skid af eksponentiel funktioner osv. EN MEGET SØD SJÆL SOM VIL FORKLARE MIG DET? Har selv prøvet at google osv. kan bare ikke forstå det. KYS PÅ DEM DER HJÆLPERS HÅND!!!!! -
Lille opgave
ForumindlægNogle der kan hjælpe? -
Kernefysik - Biologisk Halveringstid og ækvivalent dosis
ForumindlægHej Jeg har længe siddet og prøvet at løse disse to opgaver. Jeg har lavet a). den har ikke noget at gøre med disse to. Jeg har prøvetat finde noget om biologisk halveringstid i både formle-samlingen og på nette men kan ikke finde noget jeg kan bruge. Samme går for den ækvivalente dosis. Håber... -
Variable
ForumindlægHEJ jeg vil høre om det en rigtig udregning a) Jeg bruger en eksponentiel funktion y= b * a^x fordi der er en fast vækstrate. B= 950 individer i 2010 A= 1,034 (r +1) X= antal år efter 2010 y= 950 * 1,034^x b) For at finde fordoblingstiden skal jeg bruge formlen y= 950 * 1,034^x.e -
Statisk
ForumindlægNogen hjælpe med disse opgaver :( A og b har jeg lavet -
Nodalpunkt?
ForumindlægHej alle, kan nogen bare lige skimte det her, og se om de kan se, hvad nodalpunktet i uddraget er? Mit gæt er 1. maj, men jeg synes det er svært. »Det bliver heldigvis 1. maj hvert år. For 1. maj er en dag, hvor vi samles for at vise at fællesskab og solidaritet er vigtigt. Vi mødes for... -
Eksamen!!!!! Arghhhhh
ForumindlægHej alle sammen.Jeg har dette problem. Jeg skal til eksamen på mandag (mat), men jeg føler at kommer til at gå i frys (gå i stå altså) i mens jeg lave min skriftlig matematik aflevering.Jeg har ellers ingen problemer med de andre eksamer. Men når jeg høre matprøve bliver jeg helt skræmt. Det er i... -
Højere snit
ForumindlægHej. Jeg har en drøm om at komme ind på medicin men ligger dog kun med et snit på omkring 10. Jeg hørte fra en veninde at man kunne lade være med at tage til den sidste eksamen på gymnasiet, så eksamensbeviset ikke var lukket. Derefter kunne man året efter tage de fag man føler man kan gøre... -
Hjælp til at vælge!
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal i 9'ende klasse efter sommerferien, og re derfor begyndt at tænke over valg af gymnasium og sådan, da der jo ikke er så lang tid til. Jeg er bare så meget i tvivl, om hvad jeg vil. Jeg har længe tænkt at jeg vil på HHX, men er begyndt at komme lidt i tvivl. Jeg elsker da... -
Dansk - skriftlig årsprøve eksamen
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål ang. den skriftlige årsprøve / eksamen i dansk. Må man gerne have opgaver med, fx hentet her på studi, og bruge dem til inspiration ?Fx hvis jeg har hentet en eksamensstil fra sidste år, og jeg skal skrive den samme til årsprøven, må jeg så gerne bruge den til insp... -
Help!!! :D
ForumindlægHej, Vi har fået et spørgsmål af vores lærer som skal besvares. Her er spørgsmålet: 1. Forklar hvorfor afbrænding af fossile brændstoffer øger atmosfærens indhold af drivhusgasser. Mit spørgsmål er så: kan man lave et reaktionsskema over afbrænding af fossile brændstoffer, og på den måde påvise/f... -
SPANSK
ForumindlægHejsa!!! Jeg håber at nogen af jer derude, der kunne hjælpe mig med en spansk oversættelse jeg har lavet: Una dia dos chicos encontraron una pasaporte en la calle. Fue una pasaporte espanol, pero no fueron capez de ver a quien le pertenció, porque el nombre fue borrado. Los chicos llevaron lo... -
biologi opgave...
ForumindlægHey Studi-folk..og især biologi-kloghovederJeg har en lille opgave i biologi, som jeg virkelig har brug for hjælpt til.. jeg kan ikke find ud af den.Problemet er nu at der er en graf og et skema, derfor kan jeg ikke rigtig skriv opgaven her... så hvis nogen er villig til at hjælpe.. kan i så ik o... -
DANSKopgaven 1.g
ForumindlægHej..Skal til at vælge boge til danskopgave. tænkte på om I kunne anbefale en bog eller andet stof.? I må meget gerne begrunde jeres svar. -
Den franske revolution
ForumindlægSom i nok allerede har gættet, så handler dette indlæg om historieopgaven.Jeg er i øjeblikket i sinde med at skrive opgaven, til trods for at den først skal afleveres om en måned.Jeg beskæftiger mig med emnet "Den franske revolution" herunder tager jeg udgangspunkt i den menige befolkni... -
Student til Universitet - SU? Penge?
ForumindlægHej Alle Jeg bliver forhåbenlig student her til Sommer 09, og skal læse på universitet efter sommerferien. Det betyder at jeg ikke får SU i Juli, August og September måned. Altså går jeg glip af små 15000 kr, som jeg skal bruge på lejlighed. Jeg kunne forstille mig, at jeg ikke er den første der... -
Hjælp til statistik opgave.
ForumindlægHej, tænkte på om der var nogen som ville hjælpe med denne statistik opgave, hvor der forklares undervejs hvad man skal gøre.. Det med de forventede værdier kunne jeg rigtig godt have tænkt mig få afklaret, hvordan man udregner dem. Desuden dette er en GOF test ikke? :-) Opgaven er vedhæftet ... -
Den Amerikanske forfatning
ForumindlægHvem udarbejdede den amerikanske forfatning??Hvordan var disse personer/repræsentanter valgt?? -
dumpning?
ForumindlægJeg forstår ikke helt.. Bør man ikke have ufattelig mange 03 og 5 taller for at dumpe?
