Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 16041 til 16060 af 18649
-
Tandlæge/odontologi
ForumindlægHej, Jeg vil lige høre om, er der nogen som er kommet ind i tandlægestudiet i KU? Hvis ja, hvor meget havde I i snittet. Jeg har altid drømt at læse til tandlæge, fordi jeg interesser mig for naturvidenskab virkelig meget. Jeg skal søge på KU her til sommer, men ved ikke om jeg bliver optaget el... -
Et spørgsmål?
ForumindlægHej jeg har fået nogle spørgsmål i fysik, men der er et af dem jeg simpelthen ikke kan finde ud af.. jeg ville bare hører om der var nogen der ville hjælpe mig med hvordan man finde ud af svarene og hvordan man regner dem ud ? Planeten jupiter har i modsætning til jorden flere måner. en af dem he... -
Studieretning STX - Bioteknologi??
ForumindlægHej Jeg overvejer studieretningen biotek (Matematik A Bioteknologi A Fysik B). Jeg interresserer mig meget for bioteknologi og kemi men ikke vildt meget for matematik. Er det et problem, tror I? Hvad er jeres erfaringer med studieretningen? Er den sværere end andre, og hvad kan I foreslå som va... -
Vindmøllens nyttevirkning
ForumindlægHeej :) Jeg har en fysik opgave der går ud på at finde en vindmølles nyttevirkning men kan virkelig ikke finde ud af hvordan man regner det ud, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig :D?? man får at vide om møllen at: - dens navhøjde = 55 m - rotordiametreen = 50 m - maksimal elektrisk ef... -
Brevet til Præsident Truman
ForumindlægHejsa jeg har fået til opgave at lade som om vi er uder 2. verdenskrig og skrive et brev til Truman Opgaven lyder sådan: I skal forestille jer, at i er i Alamogordo-ørkenen i New Mexico. Den første atombombe er lige blevet sprængt i luften ved det nærliggende Trinity-sprængningsområde. At I... -
Ellærens grundbegreber
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet en opgave hvori jeg skal forklare om ellærens grundbegreber. altså inden for el i fysik har vi indtil videre lavet opgaver om spændingskilde, resistans, resistor, energi og effekt, strøm og energiomsætning i et kredsløb. Jeg ved bare ikke hvad ellærens grundbegreber e... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej Jeg er en dreng, der går på gymnasium i Århus med ret gode karakterer. Jeg går i 3.g og vil gerne tilbyde lektiehjælp både på folkeskole- og gymnasieniveau. Ynglingsfagene er matematik, fysik, kemi og samfundsfag :) Men på folkeskoleniveau kan jeg nok - lige med undtagelse af tysk - hjælpe me... -
Betydning
ForumindlægNår der står "Gennemsnittet af Matematik, Fysik og Kemi/Bioteknologi (minimum de krævede niveauer) skal være mindst 6,0", er det så kun baseret på standpunktskaraktererne eller det eksamenskaraktererne eller er det begge ting... -
Hastighed
ForumindlægHej allesammen! Jeg er fuldstændig blank når det kommer til følgende fysik-opgave. Håber nogen kan hjælpe mig! En mand (mand1) er kravlet op i et træ og vil over til en anden mand (mand2), som sidder i et andet træ. Han griber derfor fat i et tov og svinger sig afsted. Tovet danner til at begynde... -
Oversættelse? MEGET LET !
ForumindlægHej, jeg har brug for en, der kan flydende fransk, hvis DU kan FLYDENDE fransk, vil du så ikk' være sød at oversætte dette? : Jeg hedder Tila Jeg bor i Danmark Jeg er 14 år gammel Jeg leder efter en penneven, som elsker chokolade og elsker sjov og ballade, når det kommer til stykket, så er ... -
Arbejdsspørgsmål til FFF? (F/K)
Forumindlæghej. jeg har brug for nogle gode ideer til arbejdsspørgsmål til en FFF vi skal aflevere snart. nogle der har nogle gode ideer? Problemstillingen er: Den måde vi har indrettet samfundet på betyder at vi som enkeltpersoner og hele samfundet udleder skadelige stoffer til økosystemet. hvad kan vi ... -
spændingsfald og strømstyrke
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til en opg i fysik Opgaven går ud på at bestemme ud fra data den effekt, hvormed der omsættes energi i varmelegemet, når spændingsfaldet over det er 230 V Jeg har vedlagt et tabel, der viser sammenhørende værdier for strømstyrken (I) gennem varmelegemet og den ef... -
Elektrolysekar og stømkilde
ForumindlægHej, Sidder og hjælper min søster med en fysikopgave men det er lidt langt tid siden jeg selv har siddet med fysik, så håber der er en som vil hjælpe lidt :) Opgaven lyder: En elektrolysekar sættes til en strømkilde, der leverer 0,8 watt i 1 time og 30 minutter. Der produceres 0,85 cm^3 hydro... -
Udledning af bevægelsesligningerne for det skrå kast m. luftmodstand
ForumindlægGoddag, Jeg er i gang med min SRP i MA+FY om det skrå kast med luftmodstand. Et af punkterne i problemformuleringen lyder: "Udled bevægelsesligningen/ligningerne for det skrå kast med luftmodstand". Jeg kender på forhånd bevægelsesligningerne for det skrå kast uden luftmodstand, men ... -
Mat A + ?
ForumindlægHeej Alle Sammen !! Jeg er en 3'ere som snart skal vælge fag til srp. Min sudieretning er mat a, fysik og kemi b, så jeg bliver nødt til at skrive i mat, hvilket jeg ikke ville :( Men ja mit spørgsmål er, om i havde nogle forslag til hvad man kunne skrive om hvis jeg vælger dansk eller histo... -
Hjææælp!!!
ForumindlægHej jeg skal have hjælp til en fysik opgave som jeg har prøvet at løse, men uden held? Opgave lyder således: En lampe på 60 W, en lampe på 100 W samt en 200 W radio sluttes via en trestiksdåse til en 220 V stikkontakt. Sidder pærerne i serie- eller parallelforbindelse? Hvor stor bliver strømstyr... -
Darwinisme og Religion
ForumindlægHej, jeg sidder her med et projekt i AT, mellem Fysik og Religion. Og jeg har fået emnet "Darwin, Evolutio og Reception" og jeg tænkte om der var nogen der kunne give mig nogle gode råd til opgave. Jeg skal både aflevere en opgave, og fremlægge den på klassen. Den hjælp jeg søger er ho... -
strømstyrken
ForumindlægHej folkens Jeg har to fysik spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med. De lyder følgende a) Hvis der løber en strøm på 0.280 A gennem modstand A og strømmen gennem modstand C måles til 195 A, hvad er strømstyrken gennem modstand B så? b) Hvis spændingen over modstand B måles til 3.35 V, så ... -
hjælp til rapport, saltvands densitet....d haster
Forumindlæghey. er der noden som har tid/kan til at kigge på min halvfærdige fysikrapport som er om saltvands densitet. fysik er ikke lige min tærke side, så du vil nok se mange fejl i rapporten da det er min første gang jeg skriver fysikrapport.jeg mangler at skriver de fleste punkter i rapporten færdige, ... -
fysikrapport, saltvands dentitet...rettelse + respons....hjælp!
Forumindlæghey alle derude. er der nogen som har tid til at kigge på min halvfærdige fysikrapport, som handler om saltvands densitet. fysik er ikke lige min stærke side, så man vil nok se mange fejl i rapporten da det er min første gang jeg skriver fysikrapport. jeg mangler at skriver de fleste punkter i ra...
