Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 16061 til 16080 af 24857
-
DSSO i Eø
ForumindlægJeg vil rigtig gerne skrive om Investering og finansiel styring i min større skriftlige opgave på HH3. Jeg må indrømme, at efter jeg er begyndt at præcisere mit emne er det blevet en smule uoverskueligt.\nEr der ikke nogen, der har nogle rigtig gode ideer eller erfaringer de vil dele med mig???\n... -
eksamen
ForumindlægHej.. Jeg skal til eksamen i morgen og jeg vil gerne høre råd her til sidst inden deadline går i gang.. Jeg får næsten altid 00 eller 02 og jeg vil gerne være mere end bestået 4/7 der omkring hvad skal jeg gør for at opnå dette i skriftlig dansk hf.. mvh Rix -
mat b hjælp.
Forumindlægjeg skal snart til eksamen i matematik b skriftlig og jeg frygter der kommer noget hvor man skal finde f'(x) ud fra en given funktion f(x). mit spørgsmål er hvordan jeg differentiere f(x) for at finde f'(x). håber i frstår spørgsmpålet samt kan give mig lidt hjælp. på forhånd tak. -
Fremgangsmåde til hhv essay, kronik og litterær artikel
ForumindlægHej venner, Jeg skal, som så mange andre, op til skriftlig dansk stx i morgen - og jeg har et meget stort problem. Jeg kender ikke fremgangsmetoderne som skal anvendes i hhv essay, kronik og litterær artikel (altid taget det lidt på gefühl). Derfor tænkte jeg om der evt. var nogen af jer derude, ... -
Den litterærartikel nr1
ForumindlægHEj Folkens... Jeg har lige været op til dansk skriftlig eksamen som mange af jer nok selv også var op i... Jeg ville bare høre hvor vigtig den sidste del af spørgsmålet egentlig var, den lød ca. som: Pspektivering litterturhistorisk.. Altså jeg skrev at det var fra den moderne gennembrud rigtig ... -
Differentiere e^kx og ln(x)
ForumindlægHej, Jeg skal til skriftlig eksamen i matematik på b-niveau på mandag, og skal i den forbindelse kunne differentiere polynomier, potensfunktioner, e^kx og ln(x). Problemet er bare, at jeg ikke kan huske, hvordan man differentierer e^kx og ln(x) - er der nogen, der kan hjælpe? På forhånd tak :D -
Facitliste Mat A december 2008
ForumindlægJeg har regnet opgaverne fra skriftlig matematik A fra 12. december 2008 som træning til eksamen. For at få noget ud af det ville jeg dog gerne kunne tjekke resultaterne. Hvis der er nogen der har en facitliste - altså med resultater uden udregninger - ville jeg gerne have den så jeg kan finde fe... -
En enkelt sætning
ForumindlægJeg skal oversætte den her sætning, det er det der er skrevet med fed skrift jeg har problemer med. Marians far - som hun aldrig havde set, fordi han var død før hun blev født. Skal jeg bare skrive because he died before she was born eller because he was dead before she was born. -
Bedømmelse af "grænseoverskridende underholdning"
ForumindlægHej Alle. Som så mange andre har jeg også været til skriftlig dansk eksamen, hvor jeg skrev kronikken "grænseoverskridende underholdning". Derfor vil det være rigtig fedt, hvis jeg kunne få noget respons og hmåske en eventuel bedømmelse af min opgave. På forhånd tak! Og held og lykke me... -
Sinus, Cosinus - vilkårlig trekant. Eksempel.
ForumindlægHej folkens. Er jo skriftlig eksamen i matematik imorgen og jeg kan ikke finde mine noter til Sinus, Cosinus og Tangens. Jeg kan godt både cosinus -og sinusrelationerne, men mangler simpelthen eksempler på hvordan man finder en vinkel i en vilkårlig trekant vha. cos eller sinus. Nogen der kan hjæ... -
eksamen
Forumindlægjeg skal snart op til skriftlig og mundtlig matematik eksamen på b-niveau, og jeg er død nervøs, og usikker på jeg består dem... er der nogle der har nogle gode råd til mig om eksamen, så jeg kommer nemmere igennem dem :-)\nHåber virkelig nogen kan hjælpe...... -
VIRKELIG brug for hjælp!
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her og skal til skriftlig matematik eksamen i morgen. Please, alle der bare har en anelse om hvordan man gør, skriv endelig: Det er en opgave uden hjælpemidler, og opgaven lyder; Et andengradspolynomium har rødderne 5 og 9 samt punktet (7,4), som ligger på polynomiets graf. B... -
3D-geometri! Kryds- og prikprodukt, samt determinant.
ForumindlægHalløj.. Som nogle andre, skal jeg til skriftlig matematik i morgen! Og er i sidste øjeblik blevet i tvivl om 3 små ting. Det er i forhol til 3D-geometri.. Krydsprodukt bruges til? Determinaten bruges til? Prikproduktet bruges til? Altså man kan afgøre om to vektorer er ortogonale ved prikprodukt... -
eksame og opgave
Forumindlæghej tænkte på hvor mange opgave man skal have rigtig for at få de forskellige karakter i skriftelig og om i kan hjælpe med disse opgaver f(x)=ln(x)-5x2 bestem f´(x) f(x)=3ex+4 bestem stamfunktion til f når grafen går i gennem (0,2) -
engelsk gramma
ForumindlægHej :) Skal til engelsk eksamen i morgen skriftlig, og ville høre om der er nogen som har nogle gode notater til grammatik delen.? Jeg har lidt problemer med at formulere hvorfor jeg ændre forskellige ting. Kan nemt finde fejlene, men ikke sige hvorfor de er forkerte. Håber nogle kan hjælpe! -
Fransk litteraturside?
Forumindlæg\n Hejsa, skal snart skrive større skriftlig opgave i fransk om bogen der hedder "l´été meutrier"... men har lidt svært ved at finde noget sekundær litteratur... så ville høre om nogle af jer kender en fransk litteratur side eller andet, anmeldelser(m.m.)... ??? -
Stereoisomeri - diastereomerer
ForumindlægHej. Jeg forbereder til skriftlig kemi A på fredag og har altid haft nogle problemer med isomeri. Jeg har fået det meste på plads, men lige præcis diastereomer synes jeg ikke helt at kunne fange. Jeg har fanget at nogle Cis/trans-isomerer indgår, men en helt præcis beskrivelse af, hvad diastere... -
Hvad kan man kombinere sit ene fag med?
ForumindlægJeg har tænkt på at skrive om atomkatastrofer med fokus på Tjernobyl. Her komemr det matematiske ind i form af spredningsmodeller. Jeg tænkte så på at undersøge om de danske medier misinformerede danskerne om ulykkens egentlige omfang. Mit spørgsmål er, hvad det hører ind under. Kunne det vær... -
Hvad ville du give for denne stil?
ForumindlægHej alle, Jeg har for en uges tid siden været oppe i skriftlig dansk (9. klasses afgangeksamen). Jeg er meget dårlig til at vente, og det ville derfor være super godt, hvis I gad at læse min stil, samt give den en karakter. Opgaven lød på at man skulle skrive et essay om ventetid, samt komme med ... -
Hvad ville du give for denne stil?
ForumindlægHej alle, Jeg har for en uges tid siden været oppe i skriftlig dansk (9. klasses afgangeksamen). Jeg er meget dårlig til at vente, og det ville derfor være super godt, hvis I gad at læse min stil, samt give den en karakter. Opgaven lød på at man skulle skrive et essay om ventetid, samt komme med ...
