Søgning på: matematik 1g. Resultater: 16081 til 16100 af 32350
-
Opgave hjælp!
Forumindlægkig i dokumentet og se om du kan hjælpe mig:) -
matC opgave!!
Forumindlægi el-afgift betales hvert kvartal en fast afgift på 140 kr plus et beløb på 0,70 kr pr kWh 1) lad x betegne forbruget i kWh og y den samlede pris. opstil en ligning, der angiver y udtrykt ved x. 2) en familie fik en el-regning på 660,10 kr. hvor mange kWh havde man brugt? -
fagenes empiri og metoder
ForumindlægHej.. Jeg skal lave en oversigt over fagenes empiri og metoder, er der nogle der kan hjælpe mig med at komme med et par eksempler på nogle forskellige fags empiri og metoder? er virkelig lost kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal skrive under teori metode empiri osv.?? -
anvendelse af andengradsligning??
ForumindlægDet ville virkelig være dejligt, hvis nogen kunne hjælpe. Er kørt helt fast med denne opgave: Foran et haveskur skal der anlægges et bed met et areal på 40 kvm. Til bedet står der 18 m hegn til rådighed, som skal indhegne bedet. Hvilke mål skal bedet have? (bemærk : bedet ligger altså op imod s... -
lommeregner
Forumindlægnogen der har en lommergner til salg? den der ti model man bruger i gymnasiet.. -
hældningskoefficient
ForumindlægHjælp mig jeg er lost... En funktion f er bestemt ved f(x)=x^2-3x+4 Bestem en hældningskoefficient for tangenten til grafen for f i punktet (1,f(1)) -
Algebra hjælp
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser lidt algebra og er stødt på flg begreber jeg ikke helt forstår. Har prøvet mig frem men kunne ikke finde ngt. Følgende begreber: Centralisator Normalisatoralgebra hjælp Stabilisator Kernen Håber der er nogen der kan komme med en forklaring og eventuelt et eksempel Tak ... -
Har dit gymnasium elektroniske bøger?
ForumindlægHej Spørger blot af ren interesse, eftersom flere folkeskole har fået udleveret ipads til eleverne samt elektroniske bøger: Har dit gymnasium, eller kender du nogle som benytter elektroniske bøger i stedet for fysiske bøger? -
Sandsynlighed- og Binomialfordeling
ForumindlægHar brug for hjælp :-) -
diskriminantformlen.....????
ForumindlægHej.. jeg har glemt hvad og hvordan diskriminantformlen ser ud og hvordan den bruges... nogle der kan hjælpe der?? -
OST RUMFANG
ForumindlægHej Har brug for hjælp til ost rumfang Se venligst vedhæftede fil Hvilken formel skal bruges? Hvordan skal tallene sættes ind? -
Lineær fuktion
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med at besvare dette spørgsmål? Og evt. en forklaring? Om en lineær funktion f(x)=ax+b oplyses, at grafen går gennem punktet P(-2,7) og har hældingskoefficienten -0,5. Og jeg skal nu bestemme tallet b? På forhånd mange tak. :) -
hvad er enkeltobservationer?
Forumindlæghvad er enkeltobservationer? -
Normalvektor
ForumindlægJeg har opskrevet en paramterfremstilling. For at kunne bestemme den spidse vinkel skal jeg kende en normalvektor, hvordan finder jeg den -
Rank
ForumindlægHvad betyder ordet "Rank"?! - Det står i min bog om Lineær Algebra.. -
infinitesimalregning (integral regning)
ForumindlægBrug newtons metode til at vise, at arealet under kurven y=2X^(3/5) er A=(5/4)X^(8/5) -
Terminsprøver
ForumindlægHej allesammen Jeg vidste ikke helt, hvor jeg skulle katogorisere denne tråd under, men nu har jeg altså bare valgt det. Jeg går i 1.g og om 2 uger er der sidste skoledag. Hvad sker der egentlig i læseferien? Jeg ved at den første uge, skal jeg skrive min DHO, også skal jeg mindst op til én eks... -
Sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægBeregn de ubekendte stykker i trekant ABC når det gælder at: A= 124,83 grader b= 4,291 c= 8,612 -
opgave
Forumindlæghej -
Tage hf enkeltfag om
ForumindlægHar lige et spørgsmål. Er der nogen som ved om man kan tage hf enkeltfag om? Jeg har en hf eksamen fra tidligere, og har i de sidste halve år taget mat fra b til a via fjernstudie, mit spørgsmål er så, om man kan tage dette forløb om, hvis man vælger ikke at gå til eksamen, eller eksempelvis du...
