Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 16081 til 16100 af 26896
-
Integral regning
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med et spørgsmål til mdt. mat eksamen, og jeg kan simpelthen ikke komme videre med det. Det ville være super dejligt hvis der var nogen der kunne hjælpe/finde et link til en forklaring. Spørgsmålet lyder: Hvis F1 og F2 i et interval er stamfunktioner til f så er... -
Glycerolyse
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en opgave om biodiesel.Jeg læser derfor en masse materiale igennem, og jeg synes at støde på ordet transesterficering, som åbenbart også betegnes som glycerolyse, men jeg kan ikke finde ud af hvad det er? Er der nogen der kan give mig en generel forklaring? MVH Sandra -
Udveksling af luftarter
ForumindlægHalløj, lige et lille spørgsmål før eksamen på fredag. Jeg læser pt. om åndedrætsystemet.. og forstår ikke helt udvekslingen af ilt og kuldioxid mellem alveole og kapillærrør. Jeg mener, alveoler er jo små luftrum forbundet til en bronchiegren, som igen er forbundet til luftrøret. Dvs. alveole,... -
Finde f¨(x) og global maksimumværdi for f
ForumindlægHej. Jeg har fået tildelt en opgave, som skal løses uden hjælpemidler, men har brug for hjælp da jeg ikke har metoderne til dette. Opgaven lyder: En funktion er givet ved forskriften: f(x)= -2x^2+12x+3 a) Bestem f'(x) og den globale maksimumværdi for f. Håber i kan hjælpe, gerne med e... -
Elektriske kredsløb
ForumindlægHejsa allesammen Sidder og skriver fysik rapport om elektriske kredsløb, og skal forklare og give beregningseksempel på formlen nedenunder. Er bare i tvivl om hvad det præcis er om modstande den fortæller, og ved heller ikke hvad formlen hedder. R = s * l/A Er der nogen der kan hjælpe mig, og ... -
Brøk i ligning?
ForumindlægHej er der en der kan forklare mig hvordan jeg udregner følgende.. 5x - 7 = x + 1 Jeg kom frem til at 1½x=11, men det ser ret forkert ud i mine øjne.. Og så også lige den.. 5x – 7 = 1/3x + 1 Det er ikke så meget facit jeg leder efter(eller jo) men mest en forkla... -
Bioteknologi - En kringlet opgave?
ForumindlægI vores kommende opgave, har vi fået et lidt mærkeligt spørgsmål, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Opgaven lyder: "4.1. Det er almen kendt at til retter, der serveres ved danske julefrokoster, serveres snaps, mens der til sydeuropæiske retter, som f.eks. kød og salat, se... -
Hjælp til at forstå den amarikanske beslutningproces
ForumindlægHej, i morgen skal jeg fremlægge om den armerikanske belutningsproces, og jeg har siddet og læst en masse om det, men må erkende at jeg stadig ikke forstår det. Er der evt. en meget venlig sjæl, som kunne have lyst til at hjælpe mig med at give en kort forklaring om, hvordan den Armerikanske Besl... -
Beregning af median
ForumindlægJeg skal beregne medianen når jeg har disse oplysninger: Et statistisk materiale indeholder observationer i intervallet [0;100] og er inddelt i intervaller af længden 10. Om den kumulerede frekvens F gælder, at F(30)=0,38 og F(40)=0,62. Jeg kan ikke helt se, hvordan den skal regnes ud. Nogle d... -
Brug af hinanden
ForumindlægHej. Jeg hører mange gange, at folk bruger ordet "hinanden" som subjekt. Jeg mener, at det er forkert. Kan du hjælpe mig med en god forklaring? Det skal måske nævnes, at jeg stammer fra Tyskland. På forhånd tak for hjælpen. Med venlig hilsen Ursula -
Differentialligning
Forumindlægdy/dx=2*y+x den løsning hvis graf i punktet (2,f(2)) har en tangent, der er parallel med linjen med y=3x+1. Også står der som forklaring: Her står at hvis x=2 så er y'=3 Hvordan kan jeg se at y'=3????? -
Bestem koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem graferne for f og g
ForumindlægNår man har bestemt x-koordinaterne til skæringspunktet mellem graferne f og g og har fået resultatet x=1 v 4 Hvordan finder man så y-koordinaterne? Kan huske det var noget i stil med at tage g(1) og g(4), men kan ikke huske helt hvorfor. Er der evt nogle der kan komme med en helt konkret f... -
Beregn Massen, hjælp..
Forumindlæga) hvor mange mL 4.00M HCl skal der bruges for at fremstille 300mL 0,050M HCl ved fortyndning med vand? b) Angive, navn og formel for nogle stoffer, hvor chlor har oxidationstrin: -1, 1, 3, 5, og 7??? ( helst med lidt udregning og forklaring tak) PÅ forhånd Mange tak-... -
Lineær programmering??
ForumindlægNogen, der kan forklare mig, i eksempel 1 med bowling og pool, hvad de mener med løsningen til b)? De prøver at forklare, hvorfor begrænsningen hedder, som den gør. Men forstår simpelthen ikke deres forklaring. Og det giver ikke mening, når jeg ganger antal spil (4) med antal spillere (32).. Eks... -
Hjælp til samfundsfag - økonomi
ForumindlægHej! Er i gang med at læse op til mundtligt samfundsfag (A-niveau), og har lidt svært ved at forstå nogle overordnede sammenhænge - håber en vil være flink at hjælpe. - Hvad er sammenhængen mellem rente, inflation og valutakurser? Søger altså en kort forklaring på hvad der sker med det ene, nå... -
akut hjælp til eksamen i morgen!!!
ForumindlægHej alle sammen, Skal op til eksamen i morgen, og har et spørgsmå, som vil hjælpe mig med at forklare kulstofkredsløbet bedre: Hvorfor og hvordan er det at planter og dyr udleder co2 når de bliver nedbrudt? Forklaringen må gerne være meget simpel, da biologi ikke er min stærke side, og der ikk... -
HJælp - Sandsynlighed
ForumindlægHej jeg håber i kan hjælpe med følgende opgave, da jeg ikke selv kan finde ud af det. Du kaster med to terninger og lægger øjnene sammen. Hvad er sandsynligheden for at få: Et lige tal? Et ulige tal? Et kvadrattal? Et primtal? Et tal større end 1? Du skal tegne et tælleretangel. Det er tilstrække... -
Betastråling - forsøg
ForumindlægHeeey! Jeg har et forsøg til eksamen, der handler om stråling. Det er en ubetrålet PE-bold og en bestrålet PE-bold, som kommes i et bægerglas med madolie, hvor man varmer det op. Altså når man så tager dem op igen.. er der ikk sket noget med den bestrålede bold, mens den ubestrålede er krympet ... -
vietnamkrigen - start/slut
ForumindlægHej jeg sidder og roder lidt med vietnamkrigen. Jeg kan ikke finde et reelt årstal mht. start og slutårstal, idet det jo efter min mening er flydende overgange. Derfor søger jeg forslag til start og sluttidspunkt med evt. forklaring på hvorfor netop disse årstal er gældende :) på forhånd tak, d... -
Reaktionsligninger
ForumindlægHej. Jeg ønsker til hjælp til noget helt basalt om reaktionsligninger. Hvis jeg har på venstre side: CO + H2 -> ? Hvordan i al verden kan man så komme frem til, at der på højre side skal stå CH3OH? Andre eksempler er KCL + Pb(NO3)2 -> ? Jeg forstår det simpelthen ikke, og jeg vil påsk...
