Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 16141 til 16160 af 52678
-
Mediefag - Hvordan er faget?
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal vælge en linje til når jeg starter på gymansiet næste år (STX), og er meget i tvivl om hvordan mediefag er at have som fag? Så fortæl gerne hvad det handler om, og jeres personlige oplevelser omkring faget :) -
Nu skal det stoppe!
ForumindlægHejsa. Tror ikke at jeg (håber ikke) at jeg er den eneste, som mener, at forvetningerne til folkeskoleelever er så vildt høje. Jeg har altid været godt med i alle fag, (og er stadig), specielt i matematik og dansk, men alligevel synes jeg, at det er for åndssvagt. Elever får depressioner, lav... -
Oprykning til 3g, hvis man ikke laver da/hi-opgaven?
ForumindlægHvis man ikke laver den obligatoriske dansk- og/eller historie-opgave i 2g, kan man så risikere, at man ikke får lov til at rykke op i 3g? -
Lærervikar hvordan?
ForumindlægHejsa :) Jeg har tænkt lidt på at være lærervikar her efter sommerferien. Er der nogen der ved hvordan man bliver det? altså ved skal man kontakte osv? -
Opgave om trekanter
ForumindlægHej, jeg sidder fast i et par opgaver om trekanter, hvis der er et par klogehoveder som gider at hjælpe, takker jeg. Opgave 1 Find arealet af trekant ABC, når a=12 og ha=7 Opgave 2 Find d i trekant DEF, når arealet af trekanten er 24, og højden fra D er 8. Opgave 3 En 6,5 m lang stige står ... -
Karl Marx
ForumindlægJeg er i gang med at læse op på noget Karl Marx, og jeg ville lige se an, hvorvidt jeg har fat i den rigtige ende. Marx`s syn på religion - Religion er opium for folket. Den bruges til at holde folk i politisk passivitet og hindre folk i at blive selvstændige, tænkende individer. Religionen var e... -
eksamensresultat
Forumindlægsynes I at en studentereksamen med et eksamensresultat (det endelige gennemsnit) på 9,2 er godt...eller for lavt? -
Introaktiviteter á la navnelege etc.
ForumindlægHejsa.. Nu begynder det nye skoleår jo snart og jeg skal med 2 kammerater være kontaktelev for de nye.. Vi har lige fået at vide, vi skal fylde to timer ud med diverse navnelege o.lign. Da to timer er noget mere end vi havde regnet med ville jeg høre om der var nogen herinde, der havde nogen e... -
Saturn = Solen
ForumindlægHej alle. Jeg er en pige på 12 snart 13, som har fået et spørgsmål som kræver matematik!! Jeg skulle finde hastighederne på en planet (saturn) og hastigheden på solen. Bagefter skulle jeg finde forskellen. Saturn = 34.697 km/t (omløb) Solen = 220 km/s (om mælkevejen) Jeg har fåe... -
printlist
ForumindlægHvordan laver man en metode, således man får en list over de forskellige oplysninger. (Det er i bluej). -
Tips. ??
ForumindlægJeg skal skrive en evaluering om de sidste to måneder fra dette skoleår. Men hvor meget skal man skrive og hvad er vigtigst at have med ?? -
Endnotes i to kolonner
Forumindlægjeg bruger pakken endnotes til at lave slutnoter. er det muligt at sætte \theendnotes i to kolonner/spalter? typisk er det bare en henvisning til en side i en bog, fx "Se s. 45 i [2]", det fylder ikke så meget. -
\captionsetup
ForumindlægJeg vil gerne placerer caption over tabeller, men kan ikke få det til at virke. Jeg bruger \usepackage{caption} \captionsetup[table]{position=top} min preable ser således ud http://www.fys.ku.dk/~jesperro/latex/preable_til_projekter.tex og jeg laver mine tabeller med \begin{table} \caption{n... -
Skrive AT-synopsis sammen?
ForumindlægMå man gerne skrive AT-synopsen sammen? -
mundtlig matematik
Forumindlæghejsa Hvordan forbereder man sig bedst til mundtlig matematik B eksamen ? jeg er ikke vant til at gå til mundtlige eksamner, så har ikke rigtig noget erfaring der. -
Potens
ForumindlægHvordan løser jeg sådan en opgave? -
Andengradsligninger
ForumindlægHvilket tal er løsning til begge ligninger? Og hvordan finder jeg svaret? y = x2 + 3x y = x + 8 -
maa
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til en opgave "ved fodring af hunde med et bestemt foder er sammenhængen mellem hundens vægt x målt i kg og den anbefaldede daglige fordermængde f (x) målt i gram bestemt ved potensfunktionen" f(x) = 25 *√x a) hvor meget foder anbefales der til e... -
hvornår bruger man
Forumindlægnogen der kan forklare mig i hvilket tilfælde man bruger "sin", "tan" og "cos" På forhånd TAK =) -
STX Tysk A-niveau, fortsætter
ForumindlægHej alle. Jeg går på STX (2.g) og jeg har fire A fag. Samfundsfag, engelsk, dansk og historie. Jeg har tysk på B-niveau (fortsættersprog) Men jeg overvejer lidt at hæve det til A-niveau så jeg får 5 A fag. Så kan jeg jo gange mit snit med 1.03, hvilket ville være fantastisk. Jeg ligger på 7 både...
