Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16141 til 16160 af 102572
-
Dumpede Mat B - Videregående uddannelse?
ForumindlægHejsa. Jeg blev student her til sommer, og har nu taget et "friår" for lige at samle tankerne, og undersøge hvad der er af muligheder derude. Jeg dumpede matematik på B- niveau i 2.G, hvilket nager mig (jeg bestod i 1.G)... Tal, regnskaber osv. er ikke noget problem, men når det kommer... -
NOGEN DER HAR LIDT TID ??
ForumindlægHej alle vidunderlige hjælpsomme mennesker ;-) Jeg er rigtig stresset for tiden... :-( Min Hist-lærer kommer ikke i 5 dage efter påskeferien, da han er indlagt. Og jeg er ikke lige den bedste til historie desværre. 1.Kan i naturligvis fortælle mig , hvad der er vigtigt at vide når man går i 9.kl... -
dumper jeg hhx? :( hjælp..
ForumindlægJeg går på hhx 3 år og er færdig her om et par måneder.. Årskarakter : Matematik mundtlig 02 Matematik skriftlig 02 Samfundsfag 4 Tysk mundtlig 10 Tysk skriftlig 10 Virksomhedsøkonomi mundtlig 02 Virksomhedsøkonomi skriftlig 00 Eksamens : Virksomhedsøkonomi mundtlig 00 er... -
Årsprøve tvivlsspørgsmål...
ForumindlægHejVil man ikke oftest komme til årsprøve i tidligere brugte eksamenshæfter. Hvis man f.eks. er gymnasieelev kommer man ikke op i HF eksamenshæfter. (Jeg mener til de skriftlige årsprøver). Så det vil sige når man skal til årsprøve i et fag i år, er det så højest tænkeligt studentereksamenshæfter... -
Rapporter = mundtlig...?
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og kommer i tvivl... Min kemilærer siger, at rapporter tæller som mundtlig - altså i karaktergivning. Men kan det passe...? For det er da et stykke SKRIFTLIGT arbejde! /martinrv -
Nu kræver gamle eksamensopgaver på uvm.dk et password?
ForumindlægNu arbejder jeg selv til daglig som gymnasielærer i maematik og har i flere omgange her de sidste par opfordret mine elever til når skriftlig eksamen nærmer sig, at de kunne gå ind på uvm.dk og downloade gamle eksamenssæt gratis. Især fordi de disse opgaver er en god træning til den kommende skri... -
Hvad foretrækker I?
ForumindlægHej Foretrækker I musik(c-niveau) eller billedkunst(c-niveau)? Hvorfor? -
Reaktionshastighed
ForumindlægHej, Sidder lige med 2 problemer. Opgaveteksten: En portion ammoniumnitrit (NH4NO2) udrøres i 2,00 liter vand. Stoffet går straks i opløsning, og følgende reaktion forløber herefter NH4+(aq) + NO2- --> N2(g) + 2 H2O(l) Så er der en graf som viser den aktuelle koncentration af NH4+ som... -
Mundtlig mat B på gym
ForumindlægHey hey!Jeg skal op i mundtlig matematik på mandag. (B niveau på gym)Jeg tænkte på, om nogen har nogle eksempler på, hvad man kan trække? Vi har haft noget generelt på klassen, men kan ikke helt finde ud af om man bare får et emne, fx "linjen og cirklen" og så skal udlede noget derfra, ... -
Hvordan skal jeg det
ForumindlægOpgave c kan ikke huske hvilken formel -
Universitets-studie
ForumindlægHej alleJeg har lige begyndt på matematikstudiet på universitetet. I den forbindelse har jeg oplevet et utrolig stort spring niveaumæssigt fra gymnasiets A-niveau og til det matematik, som er blevet gennemgået i de syv første forelæsninger.Derfor vil jeg høre, om der er nogen herinde, som læser/h... -
Klage?
ForumindlægHej... Er der nogen der ved hvor hen man skal klage, mht. skriftlig matematik eksamen idag.?. Da lommeregneren ikke kunne regne en opgave og gik helt kold der medførte at man ik kunne nå at regne de sidste opgaver. -
haster
ForumindlægHej jeg sidder midt i en matematik opgave, og jeg er gået lidt i stå: opgaven lyder således: i en trekant ABC er a=10 b =15 og c=21 a) bestemn vinkel A og arealet af trekant ABC? -
Sandhedstabel, igen.
ForumindlægJeg skal løse følgende: ¬(P∧¬Q)∨(¬P∧Q)⇔(¬P∨¬¬Q)∨(¬P∧Q)⇔(P∨¬Q)∨(¬P∧Q) og hvad gør jeg så? -
ligning!!
Forumindlæghej, Er igang med en matematik opgave, og er kommet til en opgave, hvor jeg er gået i stå. håber i vil hjælpe;) - vi har at: y= 0,5x^2-6x+19 => x^2-12x+38-2y = 0 opfat her y, som en konstant og løs andengradsligningen med hensyn til x? -
Spm. til 1.g'ere
ForumindlægHej 1.g'er.Jeg synes, at vi er bagud i matematik, derfor vil jeg gerne vide, hvad du/I er i gang med i matematik, og hvad I har gennemgået.Bare kort, ikke. -
Reduce boolean
ForumindlægHej Er der nogen der kan reducere i boolean equation. Der er 4 der skal reduces step by step. 1) (not b and not d) or ( not a and not d) or (a and b and c and d). 2) not ( not (a or (b and c)) or (b and c) or not (not c or d). 3) (not a or c) and not (a or b) or (b or c) 4) not ((b and c) and no... -
HA (mat) / HA (almen)
ForumindlægHej derude! Jeg går for tiden og gør mange overvejelser om mit videre studie efter afslutningen af 3.g her til sommer. Jeg hælder mest til HA (mat) eller HA (almen) på CBS, men er meget i tvivl, hvilken af disse, jeg skal vælge. Er det evt. nogle af jer der har nogle erfaringer mht. de p... -
Renæssancen
ForumindlægHej Jeg skal skrive om nogle videnskabelige opdagelser indenfor matematik i renæssancen. Hvad kan man skrive om udover fibonaccitalfølgen? -
MUSIKEKSAMEN HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg skal op til musikeksamen på c niveau tirsdag/onsdag så vil høre om der er nogle der har nogen fif med hensyn til eksamen eller nogle gode noter indenfor musikanalyse og dansk musik i 70erne. hjæææælp på forhånd tak kys og kram
