Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 16161 til 16180 af 63755
-
netto margin og budgetplanlægning
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp til at løse følgende opgave. Beregn netto margin for 12 måneders salg (net margin) Anbefal salgsplan/ budget til næste år Anbefal hvor meget du vil købe ind for i indkøbs-værdi for at sikre du opnår din salgsplan. Argumenter for dine anbefalinger se excel vedhæftet! -
Standpunkts karakter i 9.klasse
ForumindlægHej, Jeg gå i 9.klasse, og om 2 måneder kommer jeg til at få min 2. standpunkts karater. I 1. standpunkt fik jeg et gennemsnit på 7,1. Personligt var jeg meget skuffet. Jeg forventede en 10. er der nogle tips, som kan hjælpe mig med at nå det mål denne gang. -
Vedr.: Spanien
ForumindlægEr der nogen, der gerne vil tilbringe en eller to måneder i Ocaña,Toledo uden at betale husleje i sommerferien? Du får dit eget værelse og den eneste opgave er at hjælpe to små drenge med deres danske sprog ca. to timer om dagen (den ene er 6 år og den anden er 7 år). Robert -
Har jeg bestået mat?
ForumindlægHej, Jeg kunne rigtig godt tænke mig at læse sociologi og mangler adgangskravet mat b som jeg har dumpet. Jeg har derimod også dumpet mat c med 02 og 02 i årskarakter og 00 i årsprøve. Kan jeg stadig tilmelde mig et mat b hold på 4 måneder og dermed stadig bestå mat b eller hvad? Tak på forhånd.... -
Skizofreni SRP
ForumindlægHej alle, jeg overvejer at skrive om skizofreni i min SRP, som jeg skal skrive om nogle måneder, i fagene biologi A og psykologi C. Men jeg er stadig lidt i tvivl og ville derfor høre om nogen har skrevet om emnet i samme fag og om jeg evt. måtte læse deres? -
hjælp til Dansk synopse til Eksamen - Reklamefilm
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig dansk eksamen om ca. 1 måned, og jeg har ingen ide om hvordan jeg skal sætte synopsen op og hvad jeg kan snakke om. Eksamen varer ca. 10 min. Nogen der kan hjælpe mig eller evt. har et eksempel på hvordan det skal se ud? - har googlet en del, men finder intet godt... -
Analyse af En københavner i Jylland
ForumindlægHej jeg er en pige på 16 år og jeg skal op til 9.klasses eksamen om en måned. Jeg har trukket "Essay" i mundtlig dansk, og har valgt at lave en analyse af essayet "En københavner i Jylland". Er der nogle der har læst det, og har nogle gode analysepunkter, som jeg evt. kunne... -
Søger - underviser til formueret
ForumindlægDa jeg er dumpet formueret 1 på jurastudiet Aarhus, søger jeg en underviser, som kan hjælpe mig hen mod eksamen til sommer hvor jeg har mit tredje forsøg. Har du muligehd for at give undervisning i formueret løbende fra januar-maj måned, vil jeg meget gerne høre fra dig! -
Hjælp beregning
ForumindlægHvis Peter binder sig til en udlejningskontrakt med en løbetid på minimum 5 år tilby- der udlejer, at udleje lokaliteten til Peter for en månedlig leje på 140 kr. pr kvm. Det er aftalt, at huslejen i løbende priser kun vil stige med inflationstakten. Inflationen forventes i perioden 2019-2023 ... -
Skal jeg betale SU tilbage?
ForumindlægJeg studere fysik og matematik på gsk.Jeg vil gerne fravælge (droppe) fysik, så jeg kan holde fokus på matematik. Jeg har lige fået udbetalt SU for en uge siden og jeg bruger pengene til at betale husleje. Skal jeg betale SU tilbage for november måned, hvis jeg dropper fysik idag? -
Indførelse af passende betegnelser og opstilling af model
ForumindlægHej Hvordan skal man gribe fat i sådan en her opgave? Jeg er helt på bar bund En person underskriver en leasingkontrakt på en brugt bil. Personen skal betale et engangsbeløb på 17.500 kr. Derefter er der en månedlig betaling på 2795 kr. opg 5: Indfør passende betegnelser, og opstil en model t... -
Er ikke helt sikker.
ForumindlægHej, jeg har en opgave jeg ikke helt forstår. En konfirmand sætter 12000 kr. i banken i april måned 2018. Han er blevet lovet 4 % p.a. med 2 årlige rentetilskrivninger. I hvilket år kan han hæve 20000? Jeg ved at jeg skal benytte mig af kapitalformlen. Men er det sådan: 20000=12000(1+0.02)^n ... -
Mere I SU pga. transport?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har et Ungdomskort og betaler ca. 1.100 kr. hver 4 måned for at blive transporteret til min skole (som ligger i en anden by). Jeg vil derfor gerne spørge, om dette ville betyde at jeg får mere i SU. (Jeg er hjemmeboende og har ikke et fritidsarbejde i øjeblikket). Jeg ... -
UDMELDT, hvad med min SU ????
ForumindlægHej Håber en kan hjælpe mig! ER stoppet på uddannelse sidste uge og har fået besked om SU vil blive stoppet fra skolen , dvs jeg ingen SU skal have d 30 i denne måned Men har idag logget ind og kan se de står til udbetaling på torsdag. SÅ .... SPØEGSMÅLET Kan de så stadig nå og stoppe de... -
Kvote 2 Ha(jur.)
ForumindlægHej! Er der nogen der er kommet ind på Ha (jur.) på CBS via kvote 2? og har lyst til at dele jeres erfaringer med mig? mht. til hvilke og hvor mange måneders aktiviteter i havde i jeres sabbatår, samt jeres snit og karakterer i adgangskravene? Det ville være dejligt at få lidt input fra andre, ... -
Landmåling og korttegning hjælp??
ForumindlægHej. Jeg skal læse nedenstående artikel om landmåling og korttegning. Dernæst skal jeg skrive en kort redegørelse for den første opmåling af Danmark, hvilket er let nok. Det svære, som jeg ikke forstår er flg. to sætninger: Redegørelsen skal indeholde en skitse af bestemmelsen af positionen på ... -
Reaktionshastighed
ForumindlægEDIT: nyt spørgsmål det gamle er dog stadig ralevant. Hej derude sidder og har store problemer med en kemi opgave og det ville være rigtig rart hvis der var nogle der kunne komme med lidt input til følgende opgaver!:) I laboratoriet følges en kemisk reaktion ved hjælp af et spektrofotometer. Reak... -
Haster, mat
ForumindlægJeg vil blive rigtig glad hvis nogle vil hjælpe mig med nogle af spørgsmålene i denne her opg. figuren viser en pyramide OABCD i et koordinatsystem med koordinaterne: O(0,0,0) A(1,0,0) B(1,1,0) C(0,1,0) D(0,0,2) a)Beregn arealet af pyramidens sideflade ABD. b)Gøre rede for at den plan alfa der... -
mindre spansk oversttelse
ForumindlægFatima på 13 år kommer fra marokko, men bor i spanien. det har været svært for hende at finde en skole, fordi hun går med tørklæde. hendes far støtter hende og siger, at han ikke vil tvinge hende til noget. han siger desuden at hun kan bestemme om hun vil gå med shorts i gymnastiktimerne.også i ... -
Kvadratisk programmering maksimering & minimering??
ForumindlægHej jeg er i gang med at konstuere et eksempel omkring kvadratisk programmering men er gået i stå. Jeg mangler at finde ud af hvor den har minimum og maksimum. Herunder er det jeg har nået: Eksempel: Vi har kriteriefunktionen Tallet til t svarer til niveaukurven N(t): f(x,y)=t Vores niveauku...
