Studievalg og videregående studie

Har jeg bestået mat?

09. juli 2024 af unknownuser579277924724

Hej,

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at læse sociologi og mangler adgangskravet mat b som jeg har dumpet. Jeg har derimod også dumpet mat c med 02 og 02 i årskarakter og 00 i årsprøve. Kan jeg stadig tilmelde mig et mat b hold på 4 måneder og dermed stadig bestå mat b eller hvad? Tak på forhånd.

Svar #1
09. juli 2024 af unknownuser579277924724

Altså jeg er faktisk tilmeldt et GSK kursus fra august til dec, men kan læse på andre kommentarespore at det faktisk ikke er muligt at læse mat b op når du har dumpet både mat b og c? Men er i tvivl om jeg har dumpet mat c fordi jeg jo fik 00 i årsprøve og ik eksamen

Brugbart svar (1)

Svar #2
09. juli 2024 af peter lind

Hvad siger din lærer til det? han/hun kender dig meget bedre end vi gør. ellers

Det vil jeg fraråde dig.Der skal meget til at man får 02 og 02 i årskarakterer og 0 i eksamenskarakter i c. b er jo et højere niveau, så hvis der ikke ligefrem har været nogle særlige forhold til stede vil du næsten sikkert dumbe i b.

Brugbart svar (0)

Svar #4
01. august 2024 af christopman

jeg dumpede mat b a og havde ingen problemer med at tage mat b-a, blev dog aldrig færdig med det, da jeg var ret sikker på ikke at bestå eksamen. tog istedet Mat 0-b hvilket jeg kan anbefale istedet for kun c-b da man får et meget bedre fundament for sin forståeslse af matematik.

Skriv et svar til: Har jeg bestået mat?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.