Søgning på: fysik disposition. Resultater: 16161 til 16180 af 18123
-
Termodynamik
ForumindlægUnder følgende reaktion: 3 I2(s) + 6 OH-(aq) --> 5 I-(aq) + IO3- + 3H2O(l) kan der blive frigivet 154,1 kJ/mol nyttearbejde til omgivelserne. (ΔGθ = -154.1 kJ/mol) Vil reaktionen forløbe spontant ved standardbetingelser og 25 ºC? Hvordan kan jeg finde ud af dette? Håber der... -
Tilstandsformer
ForumindlægDer er tre tilstandsformer, ikke? Fast, flydende og dampform? -
Vedrørende AP og NV
ForumindlægJeg er godt klar over at AP- og NV-karakteren kommer på ens endelige afgangsbevis, dog uden at være medtællende. Kommer disse karakterer aldrig til at være medtællende når gennemsnittet skal beregnes. Næste gang jeg får standpunktskarakterer tæller AP- og NV-karaktereren så med i mit gennemsnit? ... -
DATALOGI
ForumindlægHej folkens. Jeg ville gerne høre lidt fra studerende på datalogi-uddannelserne om hvordan matematikken er der? Har man meget matematik? Hvor meget IT er der? Altså programmering osv? mvh -
11 eller 13
ForumindlægHejJeg er en dreng på 16 der skal op til matematik eksamen på FS10 Neveau. Hvad skal der til for at få 11 eller 13? -
mit snit?
Forumindlæghej jeg vil gerne læse til tandlæge men har ikke det rigtig snit til at komme ind.har kun 7,5 (afsluttet 3.g)har tænkt på supplering og diverse udlandsophold men det er ikke nok til at komme ind.nogle der ved hvad jeg kan med det snit?andre akademiske uddannelser jeg kan komme ind på med et snit ... -
Hvad gør I med alle jeres parpirer?
ForumindlægHejsaEr 3.g'er og jeg har efterhånden samlet en kæmpe stak af gamle papirer - noter, stile, rapporter mm, og det er jeg sikker på at også mange andre har. Så jeg vil bare vide om I smider dem allesammen ud eller gemmer dem? Er det for langt ude at gemme sine gamle stile og matematikaflevering... -
Ohms 2.lov (kredsløb)
ForumindlægHejsaJeg har et spørgsom til Ohms 2.lov (kredsløb). Ved udledningen siger man at Upol = -Ri·I+UoMen hvordan kan dette også være tilfældet?:Upol = Ry·IDet er tilfældet således at:( Ry·I = -Ri·I+Uo ) <-> ( Uo = I(Ry+Ri) ) -
optagelse
Forumindlægjeg er inde på optagelse.dk for at indsende ansøgning, men kan ikke finde den uddannelse jeg vil ind på..??weird..er der nogen som kan hjælpe? det er biomedicin..lang udddannelse på 5år, og det er på SDU.. -
Rubinlaserens virkemåde
ForumindlægHej, Jeg vil høre, om der er nogen der kunne forklare mig, hvordan en rubinlaser helt præcis virker? Jeg synes ikke, at det er helt så genialt forklaret i min bog. Det eneste jeg indtil videre har forstået er, at rubinlaseren i modsætningen til en He-Ne-laser er en faststofslaser. Rubinlaseren be... -
Hvilken gymnasiel uddannelse er bedst for mig?
ForumindlægHej. Jeg er en 14-årig dreng fra Virum og vil gerne spørge, hvilken uddannelse passer bedst til mig. Jeg er uden tvivl en nørd og har allerede besuttet mig for at jeg skal være en ingenør. Udover det er jeg også halv englænder, hvilket har gjort det oplagt for mig at jeg skal følge min fars fods... -
Bestemmelse af halveringstykkelsen for blyplader
ForumindlægJeg har et problem - jeg skal bestemme halveringstykkelsen for blyplader men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal gøre det! jeg har indtegne mine informationer i en graf og har fået y = 3499,8e-0,106x. Hvad skal jeg gøre? På forhånd tak!! -
Fjederkanon
ForumindlægEn fjeder med fjederkonstanten 100 N/m bruges i en fjederkanon. I kanonen er fjederen presset 5,0 cm sammen, også når kanonen er affyret. Når kanonen spændes, presses fjederen yderligere 8,0 cm sammen. a) Hvor stor et arbejde udfører fjederen under afskydningen? b) Nu affyres stålkuglen lodret ... -
Matematik hjælp!!!
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig med spørgsmålet her: For et radioaktivt stof aftager mængden med 2,28% pr. År. Hvornår er der 80% tilbage af den oprindelige mængde? -
Eksamen
ForumindlægHey.. er der nogen her fra der ved hvordan en kemi eksam forgår.. jeg har ingen anelse på hvordan det er!! -
Medicin adgangsgivende snit
ForumindlægRygtet fortæller, at pga. en begrænsning af de svenske og norske studerende på KU, så kan det forventes, at det adgangsgivende snit til fx Medicin falder snart, muligvis til sommer! Er der nogen der kan bekræfte det rygte - og evt. har yderligere informationer om hvad adgangskravet i så fald bli... -
Karakterræs
ForumindlægTil jer der går i gymnasiet eller har gået! Under jeres skolegang bestemte i jer så for et karaktersnit, som I ville prøve at opnå? Enhver forsøger vel at få høje karakterer, men hvilke tal sigter i efter og hvorfor og på hvilken måde regner du med at opnå det snit? -
hjemmestuderende i udlandet
Forumindlæghej Er det muligt at være hjemmestuderende i udlandet? Dvs. bliver optaget på et uni i DK, også rejse til udlandet ned bøgerne (og rejse til DK til eksamenerne)...?? -
DA-EN, EN-DA oversættelse på nettet
ForumindlægDet er en gammel drøm at kunne oversætte sine egne og andres tekster med et enkelt museklik. At læse en engelsk eller svensk brugsanvisning på dansk. At slippe for besværlige ordbogsopslag ét-ord-ad-gangen, med den ønskede oversættelse langt nede i artiklen, og nitter for sammensatte eller bøjede... -
Lille bitte løgn at ∆H forgår under konstant tryk???
ForumindlægNår vi har med systemer som reagere med mulighed for volumenarbejde anvender vi entalipitilvækster, da disse netop er defineret som ?H = Q når p er konstant. På den måde er det noget nemmere end at arbejde med tilvækst i den indre energi, hvor vi også er nødt til at indregne volumenarbejdet. Men ...
