Søgning på: matematik FP10. Resultater: 16161 til 16180 af 31486
-
Intelligenser
ForumindlægHvad kan man bruge sin viden om intelligens til? F.eks i folkeskolen, kan man så lære at man skal være målrettet, da et hvert menneske har forskellige intelligenter for noget bestemt (sport, matematik, sprogelig osv,) ? -
Spørgsmål om funktioner
ForumindlægHej folkens. Jeg har nu fået en matematik projekt med nogle svære spørgsmål som skal besvares i teoriafsnittet. Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal besvare disse spørgsmål om funktioner. Håber I kan hjælpe :). -
Optagelses prøve til STX
ForumindlægDa jeg skal til optagelses prøve i den kommende uge, er jeg meget i tvivl om mit matematik er godt nok.. Ved nogen hvor jeg kan skaffe 9kl materiale som jeg kan bruge til hjælp? Mange tak. -
Opgavesæt
ForumindlægHej. Jeg ville bare lige høre ad om der er nogle der ligger inde med sidste års opgavesæt til den skriftlige årsprøve i 2g matematik? Hvis der er nogle der har den, ville det så være muligt for jer at sende den til mig? -
Isolering af store A i sinusrelationen
ForumindlægJeg er gået i stå ved denne opgave til min matematik aflevering: Isoler A i ligningen a/sin(A)=b/sin(B), og angiv passende mellemregninger. Hjælp! -
statistik sammenligning.. Hjælp
ForumindlægHej--Jeg har brug for hjælp opgaven lyder sådan: I april 2001 blev der lavet en undersøgelse om anvendelse af lommeregnere på Stx (det almene gymnasium) og Hhx (handelsgymnasiet). Eleverne skulle blandt andet svare på følgende spørgsmål: Har din undervisning i matematik C været tilrettelagt efter... -
LOGISTISK VÆKST
ForumindlægHej SP! jeg er igang med en matematik opgave om logistisk vækst som jeg er gået helt i stå med. er der måske en derude der kan hjælpe mig med at løse den vedhæftede opgave? Tak på forhånd :-) -
Fart og hastighed
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til at løse nogle opgaver om fart i matematik. Jeg har vedhæftet to billeder med de opgaver, jeg har svært ved. Det skal afleveres i morgen. På forhånd tak. -
HJÆLP SØGES HURTIGST MULIGT
ForumindlægJeg sidder og laver nogle noter til matematik problemregning. Er der en venlig sjæl der kan forklare mig hvad sumfigur er? Og hvordan den slags "opgave" løses?! Please hjælp !!! -
funktioner
Forumindlæghej jeg sidder med en matematik rapport. vi har desværre ikke mulighed for at spøger vores lærer til råds jeg håber en af jer kan hjælpe mig (om ikke andet bare igang med dette spørgsmål ) -
Ret linie
ForumindlægHej alle Hvordan tegner man en ret linie ind på TI89, når man allerede har tegnet tangent og graf. Den skal have en hældning på -2. Ps: Skal man tegne grafer til matematik b niveau eksamenen? Den skriftlige ? Kan man komme ud for det? -
Eksponentiel udvikling - C niveau
ForumindlægHej :) Jeg har en emneopgave i "Eksponentiel udvikling" i matematik, og jeg har nogle spørgsmål til den :) Det er som skrevet på C niveau. Hvis du kan hjælpe, så vær sød og skrive en besked! -
Hjælp. funktioner.
ForumindlægJeg kan sagten finde ud af opgave a... Men hvordan udregner jeg b,c og d?? (se billed) P.s: i må gerne skære det ud i pap. hilsen Matematik-mongolen. -
...! FSA eksameark Maj-Juni 1998!...
ForumindlægHEJ! Er der nogen der har lavet FSA Matematik eksameark som handler om : Fangst af rejer, regnskab, perlebroeri, flyvning, vandbehodere og det grøndlanske flag? Er der nogen der hat lavet det? TAK. -
Eksamens opgaver B niveua
ForumindlægHejj. Jeg kunne godt bruge nogle opgaver fra en årsprøve i Matematik på B niveua til at øve på. Vil blive glad hvis nogen gad at lægge et link ind med en årsprøve ;) På forhånd tak -
Nedbør
ForumindlægHej. Jeg skal finde ud af hvor mange kubikmete nedbør der er faldet på et parvelhusgrund i løbet af et år?? Hvis der er nogen der er virkelig gode til matematik, må du meget gerne skrive det, for har nemlig brug for hjælp. Tak på forhånd. -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej venner Jeg skal snart til skriftlig eksamen i matematik på b-niveau, og tænkte i den forbindelse om der nogen som kendte hjemmesider, eller andet, hvor man kunne træne sin færdighedsregning, hvor pågældende hjemmeside også har facitliste? :) -
Hvordan foregår eksamen?
ForumindlægHvordan foregår eksamen i matematik på HTX på B niveau? Vi har fået et opgave sæt, som jeg går ud fra vi skal forsvare. Men da der er forberedelse tid, så skal vi vel også trække et emne. -
(xy+x^2)/xy
ForumindlægDer var på et tidspunkt en artikel i politiken om en matematiklærer, der brokkede sig over, at folk ikke kunne matematik. Han kom med eksemplet, at folk ikke engang kunne reducere ovenstående... Jeg er sgu selv i tvivl...:( Hvorledes?? -
Eksamen
ForumindlægHej alle Skal op til skriftlig matematik b om 7 dage, noget jeg skal være opmærksom på? Hvis I sidder med nogle gode tips må I gerne dele dem. Og jo, skal nok huske vand og læse op.
