Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 16181 til 16200 af 52987
-
er dårlig til tysk det haster
ForumindlægEr der nogle fejl? Meine Winterferien ich war zusammen mit Freunde. Ich war in dem Kino Samstag mit Laura und sahen ”all inclusive”. Es war sehr gut und es was sehr komisch. Montag ich war in Ålsgårde, wo ich meine Freundin Naya mit Laura besucht. Wir haben sehr viele spass gemacht.... -
Kinas Kulturrevolution - HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen! Jeg er netop gået igang med min SRP opgave og er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe opgaven an, så jeg vil høre om der er nogen som har et par idéer. Mit problem er at jeg skal skrive i historie og samfundsfag, men jeg har svært ved at finde noget relevant teori jeg kan brug... -
Teksten Møtrikker af Mads Brenøe
ForumindlægHar nogen læst denne tekst?Hvorfor putter drengen møtrikker i sin fars mad? -
oversættelse
Forumindlægjeg har brug for hjælp til følgende sætninger (,der skal oversættes til engelsk) : Frygten for at verden ville ende som en giftig losseplads. Eller at en atomkrig ville udslette alt liv på få minutter. -
Praktikant????
ForumindlægHmm...hvorfor har jeg lige pludselig fået titlen "praktikant"????!!!! -
2 Tangenter
ForumindlægHej derude. Nu har set dette spørgsmål er besvaret 100 gange, men forståe ikke. så prøver lige igen, dog på en lidt anden måde. En funktion f er bestemt ved f( x)= x^3 - 3x^2 + 2x Det oplyses, at grafen for f har to tangenter med hældningskoefficient 11. Bestem førstekoordinaten til rø... -
fysik-kemi bøger
ForumindlægHej jeg mangler noget hjælp med at finde nogle bøger angående fysik/kemi. Jeg skal nemlig starte på 1 g mat linien her efter sommerferien. Og min viden på den område er gået ned pga. at jeg sidder på hhx nu og har fortrudt, nu vil jeg på det almene gymnasium. Jeg ved nemlig ikke hvad jeg vil med ... -
verktorer
Forumindlæghej... Et simpelt spørgsmål, som irriter mig grænseløst!!! Hvordan kan det være, at to vektorer prikket med hinanden giver et tal? á . á = et tal! ?? -
Dobbelt logaritme
ForumindlægJeg har fået en opgave hvor man skal tegne denne funktion ind:f(x) = 0,0116 * x^2,3149Man skal tegne den ind på:MillimeterpapirEnkelt logaritmepapirDobbelt logaritmepapirman skal gøre rede for at f(x) beskrives bedre ved en potensmodel end ved en liniær model.den er jo som bekendt "buet"... -
Opbygning SRP
ForumindlægEr det en god ide at have en kort indledning til hvert afsnit? Eller er det bare fyld? Er der nogle som har en god vejledning man kan følge :) Andet end den som er herinde self.. Tak på forhånd :) -
Mekanisk energi
ForumindlægJeg skal behandle den mekaniske energi i et tyngdefelt. Hvordan kan jeg gribe dette an? På forhånd tak. :) -
Densitet og korkprop
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere en fysik opgave i morgen, og stresser en smule over at jeg ikke kan finde ud af nedenstående opgave! En korkprop har massen 5,0 g. Hvor mange mL vin fortrængte denne prop, da den flød ifrit i borddamens fyldte vinglas. (ρ-vin =1,07g/mL) Jeg håber i vil hjælpe!... -
Hjæp til konklusin, dansk stil.
ForumindlægHej Jeg skal lave om på min konklusion, da vi har en øvelse i at lave bedre konklusioner. Jeg skal så lave om på min.. Det er meget svært fro mig, at ændre på den da jeg allrede har lavet en, derfor beder jeg om jeres hjælp... Er der ikke nogen der kan lave om på den?!Konklusion:Jeg mener, at W.S... -
ekspontielle fuktioner
ForumindlægHej jeg har en matematik aflevering :) håber nogen kan hjælpe mig med den, den handler om espontielle funktioner, og opgaven lyder sådan. Befolkningstallet i Sudan er i årene 1950-2000 med god tilnærmelse vokset med 2,58% om året. I 1950 var befolkningstallet 9,2mio. a) Opskriv en model, der besk... -
Eksamen
ForumindlægJeg skal snart til min første eksamen i min tid på gymnasiet. Jeg skal op i engelsk, som ikke lige er mit yndlingsfag. Er der nogen, der har nogle gode tips/råd til mig? -
PSYKOLOGI
Forumindlæghejsatænkte på om der var nogen der havde været oppe i psykologi?må man selv prioterer rækkefølgen af spørgsmål?? altså må man starte med at analysere casen, eller skal man komme med baggrundsviden først og kan man nå alle punkterne? -
Eksamen
ForumindlægHej med jer. Jeg skulle spørge om du/I har nogen 9. klasses eksame opg liggende, ville jeg meget gerne ha' hvis i nu ville uploader dem. Eller kender nogen hjemmesider hvor man kan se de gamle eksame opg.PÅ FORHÅND TAK! -
Nogle "13-tips"?
ForumindlægHeyJeg skal, som sagt før her i forummet, op i biologi (c-niveau).Jeg klarer mig rigtigt godt i bio og ku derfor godt tænke mig at få karakteren helt op at ringe....Derfor er jeg interesseret i nogle tips til 13-tallet, ikke generelt, men kun om biologividen. Måske et lille guldkorn eller måske l... -
Jura
ForumindlægHej..Er det muligt at komme ind på jurastudiet hvis man har et gennemsnit på 7.7 eller kan man ligeså godt droppe det! Tænker også på fritiden når man læser på uni.. kan man få tid til at dyrke sport osv. eller tager det helt overhånd med læsning.. hvor mange sider hver dag? -
Gyldendals elektroniske engelsk/dansk ordbog
ForumindlægHej, Jeg har været ude at købe gyldendals gylendals elektroniske ordbog den kostede 700 kr, men er den pengene værd? er den ligeså god som "bogen" eller er det noget lort. Hilsen Mikkel.
