Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 16181 til 16200 af 160718
-
Matematik eksamen HH 2 år.
ForumindlægNogen der har noget at sige til matematik eksamen? Er det kun mig der synes at der var en del halvsvære opgaver?!? -
Matematik b-niveau omkring holbæk
ForumindlægSøger en hjælpelærer i matematik på b-niveau i holbæk området nogle timer om ugen Skriv til mig her, på mail signenoes@hotmail.com eller på mobil 31102905 ;) -
Matematik B august 2008 hhx
ForumindlægHej - Er der nogen af jer der har opgaverne til matematik b august 2008? I er meget velkomne til at skrive til min mail jonasolesen23@hotmail.com hvis i har. Tak på forhånd hilsen jonas -
Eksponentiel vækst / funktion bestemmelse af a og b
ForumindlægHej, jeg har bare et spørgsmål omkring bestemmelsen af a og b i en eksponentiel funktion. Har jeg ikke ret i, at hvis man får udleveret en tabel med flere x og y koordinater, kan man ikke bare tage udgangspunkt i to sæt. Altså at man er nødt til at regner med hele tabellen og derfor udregne det p... -
Regression: Kender to relative tilvækster, find a.
ForumindlægHej med jer, Sidder med en opgave her, og er kørt lidt fast. Jeg har fået oplyst to relative tilvækster, lad os bare sige 20% på x-aksen, og 27% op y-aksen. Opgaven lyder, at jeg herefter skal finde hældningskoeffecienten for den funktionstype (potens) den danner. Nu er jeg kørt lidt fa... -
Omdannelse fra β-caroten til vitamin A i kroppens celler.
ForumindlægJeg har fået følgende opgave i bioteknologi: Gulerødder indeholder β-caroten, der omdannes til vitamin A (retinol) i kroppens celler. Omdannelsen er vist i figur 1. Forklar hvilken funktion NADPH har i processen. Som vist på billedet sker procesomdannelserne fra β-caroten til reti... -
Engelsk A & Mediefag C: D-Dag hovedspørsmål
ForumindlægHej alle! Ja som overskriften tyder, så skal jeg skrive en SRP i fagene Engelsk A og Mediefag C om emnet D-Dag. Jeg skal forsøge at udarbejde et hovedspørgsmål, men jeg er lidt i vilrede. Blandt materiale har jeg tænkt på disse: Serie: Band of Brothers Film: Saving Private Ryan Film: The Lo... -
Bestemmelse af punktet Q udtrykt ved a
ForumindlægJeg er i gang med at lave en aflevering, og mangler denne opgave, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal løse den, så jeg håber at der en en som kan hjælpe. Jeg har vedhæftet opgaven. -
Vis at -3 er en egenværdi for 3x3 matrice A
ForumindlægHej folkens. Jeg har lidt problemer med en opgave. Skal vise at -3 er en egenværdi for matricen A. Ved at jeg skal løse A-(-3)*E=0, men er ikke så sikker på hvordan det bliver vist. Matricen A ser således ud! ( 17 4 18) (30 3 27) (-10 -2 -12) Sætter tallet -3... -
vektorregning: find højden fra A på siden BC
ForumindlægOpg.: A(-4,6), B(1,-5), C(5,3) danner en trekant Find vha. vektorregning koordinatsættet til fodpunktet for højden fra A på siden BC Jeg har fået facit, men er ikke helt med på hvad der sker. der står: for at finde koordinatsættet for fodpunktet H, for højden fra A på siden BC. ... -
Ellipsens ligning (Mat A-Fy B)
ForumindlægHej! Under min problemformulering er der følgende spg.: "vis, at ellipsens ligning med origo i det ene brændepunkt er givet ved + Y^2/b^2 = 1, hvor a er den halve storakse, b er den halve lilleakse og e er excentricitet. -
Tegn en soundbox til Reconstrucdead af D-A-D
ForumindlægKalder alle musikgenier med tegne skills :) Jeg er ved at skrive en groove analyse til Reconstrucdead af D-A-D og jeg skal tegne en soundbox, for at visualisere det her nummers forskellige insrumenter(ja altså groove). Hvordan ville i selv tegne den? For jeg kan ikke helt selv se det for mig. ... -
Nye reform
ForumindlægHej er der nogen der kan forklarer mig hvordan engelsk i den nye reform foregår... og hvordan matematik foregår i den nye reform... I engelsk må man tage det hele med hjem og øve sig eller -
Matematik - funktioner f,g og h
ForumindlægFunktionerne f,g og h har følgende forskrift: f(x) = x +1 g(x) = x -1 h(x) = x Vis at f(g(x)) = h(x) gør rede for at g(x) = f opløftet i -1(x) -
Reducer (x^2+2x)/x og a^2+2ab-(a+b)^2
ForumindlægHejsa er der nogen som kan reducere de her for mig? a) (x^2+2x)/x b) a^2+2ab-(a+b)^2 -
I land A betaler man 30% i skat af indkomster
ForumindlægHJÆLP, har bevølet med denne opgave i et stykke tid nu. I land A betaler man 30% i skat af indkomster op til og med 400.000 kr. Hvis indkomsten er større end dette beløb betales herudover 60% af den del der overstiger 400.000 kr. I land B betaler man 50% i skat uanset indkomst. 1. Opskriv regnef... -
Arealbestemmelse (udregn b∫c ud fra a∫c
ForumindlægMin uvidenhed er tilsyneladende uden begrænsninger, men kan trøste jer med, at dette er sidste opgave om integralregning. Figuren til højre viser grafen for en kontinuert funktion, som har nulpunkterne a,b og c. Det oplyses at a∫cf(x)dx=22 og arealet af området M1 er 36 Bestem b&int... -
Værdierne for a, for hvilke cirklen har radius 5
ForumindlægJeg har svært ved opgave b. Jeg går ud fra at jeg skal bruge kvadratsætningerne, men forstår ikke helt præcist hvordan -
Aalborg: Lektiehjælp i Matematik og Fysik tilbydes
ForumindlægHej bor du i Aalborg eller Nordjylland? Går du på Alm. Gymnasium? HF? HTX? Er du gået i stå med Matematik eller Fysik? Har du problemer med at forstå dit Matematik/Fysik-pensum og lave dine ugentlige Fysik eller Matematik-opgaver? Så er hjælpen nær :) Cand.Scient i Matematik med Sidefag i Fy... -
Nogen der har erfaringer med 5 sproglige A fag?
ForumindlægNogen der har erfaringer med 5 sproglige A fag?
