Søgning på: historie noter stx. Resultater: 16221 til 16240 af 33650
-
AP eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til AP eksamen her om et par dage. Har i nogle gode råd til, hvordan man eksempelvis kan forberede sig til den? Hvad skal man have styr på? -
Hej allesammen jeg har virkelig et haste problem .....
ForumindlægHejsa .... på mandag d 8 skal jeg op i mundtlig matematik , men jeg har et stort problem. jeg har lavet en problemstilling , hvor jeg skulle finde ud af nogle ting angående ved indflytning i kollegieværelse. men der er nogle af tingene jeg bare ikke kan finde ud af og det er så her i kommer ... -
Bestemmelse af vikler i en retvinklet trekant
Forumindlæghjælp..Jeg kender alle trekantes sider, men kun en enkelt vinkel.Jeg skal nu finde de resterende vinkler.a=15b=20c=25vinkel c = 90 graderhvordan finder jeg de 2 sidste vinkler? -
Fysik eksamen 9.klasse haster!!!
ForumindlægHej jeg skal til fysik eksamen om 5 dage og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den and.... Vi kan trække Ioner, Syre&Base, Radioaktivitet og Magnetisme Jeg har alle forsøgsvejledninger men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal forklare dem til censor. Så er der nogle der har links til en hje... -
Betydning af kvantorer
Forumindlæg∀x≠Ø∃y∈x:y∩x=Ø Ovenstående udtryk er et aksiom jeg gerne vil inddrage i min opgave. Er det rigtigt forstået hvis jeg i min SRP om aksiomet skriver: "Hvis det for alle mængder x, gælder at de ikke indeholder den tomme mængde, skal der være en delmængde y, som skal h... -
Adobe `? ingen andre?
ForumindlægJeg tænkte lige på om der ikk er et progrem, hvor man gemme en adobefil i en tekst program hvor man kan skrive i den-eller hvor man poverførere det hele i et tekstdokument. PÅ alle andre måder mister man billederne, ellers skal man kopiere hver enkelt billed.Er der ikk et program for det ? -
haster lidt
Forumindlæghvordan vil i oversætte efterfølgende sætning:the superior stares of a sales assistent. -
Haster - Iongitter
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen og fumler lidt med iongitteret :) jeg skulle gerne kunne fortælle om opbygningen i iongitteret.. men kan ikk, så jeg tænkte at nogle kunne hjælpe? tak -
censor i fysik B- mikkel rønne
ForumindlægHejsa Nogen der kender Mikkel Rønne fra Brøndby gymnasium- han skal nemlig være min fysik censor :)? Hvordan er han :S ?? -
oversættelse
ForumindlægNogen der vil være sød og kigge den igennem for fejl? den skal afleveres idag inden kl 22.00. tak på forhånd for hjælpen, ;) Rosa L.Parks var 4o år gammel,da hun en dag i 1955 satte sig ned bag bussen i Montgomery på vej hjem fra en dags arbejde som syerske i en af Alabamas tekstilfabrikker. Ved... -
Hvad synes I jeg skal gøre?
ForumindlægHej! Jeg er en HF-elev, på andet år. Jeg har engelsk på B-niveau, og det skal jeg afslutte både mundtligt og skriftligt til sommer. Men jeg har lidt svaert ved oversættelser og grammatik generalt. Hvad synes jeg skal gøre for at jeg kan blive bedre til engelsk? Jeg prøver at øve mig ved at over... -
Hjlæp til ligning - Mat b
ForumindlægHej. Jeg skal undersøge om x = 4 er en løsning til denne ligning: √x + 2 = x + 3 . - synes ikke jeg kan finde frem til noget brugbart.. -
hjælp
Forumindlæghvordan siger man : Der findes i øjeblikket ingen effektiv behandling af Alzheimers, men acetylkolinesterase-hæmmere synes at have en vis effekt. Et amerikansk studie har fundet at riskoen for at få Alzheimer blev sænket for folk der drak juice flere gange om ugen. Virkningen kunne komme gennem ... -
Eksponentiel vækst
ForumindlægHvis Kinas befolkning vokser med 0.5 % årligt og indbyggertallet i 2013 var 1,34 milliarder, hvordan kan det så være, at fremskrivningsfaktoren a bliver 1,005, hvis man vækstraten er 0,5 % og jeg finder a ved at lægge én til vækstraten: 1 + 0.5 = 1.5? y = 1.34 * 1,005^x -
hjælp til oversættelse af nogle få sætninger
Forumindlægførst. eartwatch er en amerikanst almennyttig miljøorganisation. EARTWATCH is an american "almennyttig" miljøorganisation. jeg har skrevet "is an american non-profit environment organisation" Er det rigtig? og så: Samtidig indsamles vigtige videnskabelige data. "at... -
Opsætning - Kronik??
ForumindlægHej derude. Jeg sidder her og er ved at skrive en kronik og overvejer om jeg kan skrive den i spalter og bygge den op som en artikel???? En kronik bringes normalt i aviser og tidsskrifter, så det burde vel være okay at prøve at ramme genren? Nogle der har erfaring med dette? På forhånd... -
Reaktionshastighed: persulfat og iodid
ForumindlægHej Alle. Er i gang med at skrive rapport om ovenstående, og har et supplerende spørgsmål der lyder således Der er en fejl i forsøget, idet [S2O82-] ændrer sig, mens målingen af v står på. Hvor mange % ændres [S2O82-] under målingen? Kommentér fejlens betydning. Du kan eventuelt bruge ned... -
Lineær regression
ForumindlægHej :) Jeg har et eksamensspørgsål, som lyder: Redegør for lineær regression Det siger mig ikke noget og jeg har prøvet at læse lidt om det på nettet, men jeg har ikke forstået hvad det går ud på. Håber I kan hjælpe. På forhånd tak. Hilsen mig -
oversættelse
ForumindlægForlystelsesparken blev stiftet som et aktieselskab, hvor mange af aktionærerne var de håndværksmestre, som deltog i opbygningen. Tivoli blev d. 25 juni 1944 bombet af en såkaldt dansk modstandsgruppe. Det var dog ikke tilfældet, det var en tysk Schalburg-gruppe, kaldet Peter-gruppen, der bombede... -
2 små sætninger.
ForumindlægHvordan oversætter man følgende: "For 2 dage siden." "En af de nærmeste dage." På forhånd tak. :-)
