Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 16241 til 16260 af 52987
-
Unipolært verdensbillede?
ForumindlægHej. Mener I at USA kan vedligeholde deres position som verdens eneste supermagt både økonomisk og militært? Og hvem skulle kunne true dem, Rusland, Kina, Terrorisme? hilsen Palle -
Historieopgave
ForumindlægEr der nogen der kan give mig nogle ideer til et emne, som vil være godt at skrive historieopgave i? -
Opdrift
ForumindlægHej allesammen. jeg sidder med det her projekt med en ballon, hvor jeg skal beregne opdriften på ballonen. Det jeg har beregnet ind til videre er, Volumen af ballonen 0,999 m3 Vægt plastik: 70,62g Vægt tape: 6,34 g Dernæst tænkte jeg på, at beregne den luft der er omkring ballonen dvs. atmos... -
Differentialigning
ForumindlægEn funktion f er læsning til en differentialligning af formen:d^2y/dx^2 = k, k E R, Der skal så redegøres for at f er et andengradspolynomium:Så har jeg "diff tilbage":f`= dy/dx = kx + k, k E R <=>f = y = 1/2 x^2k + kx, k E R er det rigtigt??PÅ forhånd tak!! -
Kommunikationsmodel
ForumindlægHej Jeg sidder og skal til eksamen, og får stillet en opgave der hedder : - Breskriv en kommunikationsmodel og beskriv hvordan der kan opstå støj i kommunikationen. Jeg ved vi har arbejdet noget med - Forespørgsel – Tilbud – Ordre – Ordrebekræftelse Men jeg kan ikke finde noget... -
Integrale
ForumindlægNogen der kan svarer på opgave f) i dette opgavesæt? http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/vinter/ud0285V.pdfpå forhånd tak :) -
engelsk aflevering - EATING SUGAR?
ForumindlægHej :) jeg er lidt sent ude, men mangler lidt hjælp til eksamens sættet med novellen eating sugar? Nogen der har lavet den? :) -
2 opgaver med differentiallgninger
Forumindlægløsning og teori ønskes. evt. udledning, mathcad-dokumenter, grafer ell. lign. kan sendes til:esben[SLET]@musicchart.dk1)givet:dy/dx=y(cos(x)+sin(x))søgesa) løsning f(x) der går gennem P((pi/2);1)2)givet:(d^2*m)/(dx^2)=-3x, xE[0;4]søges:a) fuldstændig løsningb) løsning m(x) der opfylder m(0)=0, m... -
Synopsis
ForumindlægHeeey i skønne mennesker her i SP :) Så jeg skal snart få afleveret min synopsis, har allerede fundet mit emne og læren er gået med til det.. Dog har jeg et lille problem... Jeg ved ikke sådan helt, hvad sådan en synopsis skal indeholde... har lavet et par stykker før, men det var så i folkesko... -
Airhockey-bord Opdrift.
ForumindlægJeg er i gang med at konstruere et airhockeybord, som er mit eksamens projekt i Design og Produktion. Jeg har dimensioneret hulpladen og selve bordets udformning, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at finde effekten på den blæser jeg skal benytte.Jeg kender emnets tryk på pladen, (spille bri... -
Fysikopgaver til fredag
ForumindlægKan I hjælpe med at sætte mig igang? Jeg er totalt væk i denne: - takEn bil er 20 m fra et lyskryds og har en hastighed på 70km/h, da den begynder at bremse.Den når kun lige netop at bremse op for rødt lys.a) bestem accelerationb) hvor lang tid tager opbremsningen?jeg har fået at vide, at dert i... -
Jura kvote 2?
ForumindlægHej allesammen! Jeg er lige nu en gymnasieelev med et snit på 7. Ville lige høre om hvad mulighederne for at studere jura på kvote 2 er? Har i nogle erfaringer med jer selv eller venner der er blevet optaget og hvad har deres snit eller erhvervserfaring været ? Studiet må meget gerne enten vær... -
mat
Forumindlægpå tegningen er angivet målene på grund 30m 40m og det er en rettangel. men bagefter kommer der en cirkel og dens mål er 14m hvordan skal jeg regne det ud Bergen grundens areal? skal jeg så ikke gange 30*40= 1200 hvad med den anden del hvad skal jeg med den? har også et andet spørgsmål! Anne,bo o... -
lektor doktor?
Forumindlæghvordan blir man lektoer eller doktor eller noget ander her???man startet jo som praktikant, hvordan blir man så noget andet? -
Tysk "retter" søges!!!
ForumindlægKunne én ikke lige tjekke om dette ser rigtigt ud???A. Übersetzung:In das Zentrum den Großstädten siezt es chaotisch aus. Der Abfall liegt über al, die Hauswänden sind mit Graffiti verschmiert und an dem Strassen Ecken stehen Gruppen von jungen Leuten, die nichts zu tun haben. Viele Menschen füh... -
Vis følgende:
ForumindlægHejsa, jeg spørger lige om noget helt banalt. hvis jeg vil vise at: Kan jeg så ikke bare forlænge brøken på højre side: og så vise at nævneren på venstre siden er større end nævneren på højre siden. Det er vel en ok fremgangsmåde ?? -
Tørst
ForumindlægJeg har i min eksamensrapport skrevet et spørgsmål "Hvordan fungerer følelsen af tørst?" - og jeg kan ikke umiddelbart finde svar på det. Jeg har søgt på nettet uden held, jeg har også spurgt min gamle biologilærer der har givet mig dette link:http://www.fi.au.dk/~os/Undervisning/3S/Nyr... -
Søger en Texas TI 89 Titanium
ForumindlægHejsa Jeg søger en en Texas TI 89 Titanium lommeregner. -
Hvorfor følges løn og priser ad?
ForumindlægLige et ekstra spørgsmål:Hvordan kan det være at priserne stiger når lønningerne stiger??Det gør de jo f.eks. under en højkonjunktur, men det kan da ikke være fordi virksomhederne mangler penge - når det er højkonjunktur?? -
Histoooooorieeeee!!
Forumindlæghey...Har lige et spørgsmål som kører i mit hoved. Hvad er det der skete på børsen i Wall Street?? der var et tidspunkt hvor det gik heeeelt galt for den... altså priserne faldt eller lign.. Vil meget gerne have hjælp til og forstå hvad der skete den dag...tak på forhånd.
