Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 16261 til 16280 af 156873
-
ATtforberede til skrft. eksamen (STX)?
ForumindlægHvordan forbereder man/I sig/jer til skriftlig dansk? Er lidt nervøs :-S -
opgave 9015 : bestem forskrift ud fra differentialligningen vha. logistiske differentialligninger
Forumindlæghar en opgave her som går ud på: en funktion f, er løsningen til differentialligningen y'=2x + 5 - y og linjen med ligningen y=1 er tangent til grafen for f a) bestem forskrift for f? mit problem er at finde den rigtige logistiske ligning til y' =2x+5-y ville selv sige den måske ku være y... -
Kan nogen hjælpe mig med denne matematik/fysik opgave om kraftvektorer og kileremstræk
ForumindlægHvem end der hjælper please lav en grundig beskrivelse på hvordan man udregner det, da jeg ikke har nogen ide om hvordan jeg skal lave denne opgave. Jeg har vedhæftet et billede med både forklarende tekst, billede og opgave -
gnidningskoefficient
ForumindlægHar lige nogle lette spørgmål, som jeg gerne vil være sikker på, at jeg får besvaret. Kender nogen et skema over de forskellige gnidningskoefficienter? Dem jeg er ude efter er plastik mod træ og plastik mod glas. Hvis et legeme er tungt, burde kraften for at trække det over et underlag være st... -
Ghostwriter
ForumindlægHej alle.Søger en ghostwriter til min danske stil - mod betaling - , da jeg pga. familiære årsager er kommet lidt bagefter med afleveringerne. Opgaven er til 2.g niveau og skal være til absolut topkarakter. Smid din mail, så snakkes vi og jeg sender opgavebeskrivelsen. Venligst ingen moralprædike... -
Har brug for hjælp til at starte op på min SRO opgave i Psykologi-Samfundsfag! HASTER
ForumindlægHej alle Jeg har brug for hjælp! - Jeg har lige fået denne opgave i Psykologi-Samfundsfag og jeg aner ikke hvordan, jeg skal gribe det an :s Opgaven lyder: Det ønskes en redegørelse for psykologiske teorier, der kan forklare, hvad der kan ske, når et barn bliver omsorgssvigtet. Hvordan kan man ... -
Brug af TI-Nspire cx CAS software til opgave på comtuper?
ForumindlægHej er der nogen der lige hurtigt kan sige, hvordan jeg laver en mat. opgave på computeren softwaren til TI-Nspire cx CAS? på forhånd tak -
Please en sød sjæl som kan hjælpe i biologi med opgave b
ForumindlægEn som kan hjælpe med opgave b forstår den virkelige ik -
terminsprøve
ForumindlægHeeej med jer alle sammen. Er der nogen, som ha' været op i matematik? hvis jaa hvordan var det? var det mega sværet? :§ eller? -
Effekt
ForumindlægHvordan løser jeg denne opgave: Vurdér hvilken effekt, forsøgspersonen i gennemsnit yder under den del af bevægelsen, hvor armene strækkes. Tildel herunder passende værdier til relevante fysiske størrelser. Mit bud er, at man skal beregne den potentielle energi ved en armstrækning, så jeg har s... -
Hjælp det haster! Pleace kan npgen hjælpe mig med disse opgaver. vil gerne se udregningerne også.
ForumindlægOpgave 6.1 Opskriv strukturformler for følgende organiske stoffer : a. 3-methylpentan b. 2,3,4-trimethylhexan c. 5-methyl-2-octan d. 2-methyl-3-ethyl-1-heptan e. 2,2-dimethyl-4-nonyn Opgave 6.4 Færdiggør følgende reaktionsskemaer, idet du vælger sandsynlige reaktioner. Navngiv alle organiske st... -
Diskussion i forhold til opgavens resultater sat op imod en eksisterende litteratur
ForumindlægHejsa, Jeg har fået lavet en analyse og skal diskutere resultaterne i forhold til en eksisterende litteratur. Jeg tager vel ikke fejl når jeg siger at en diskussion ikke nødvendigvis behøver være kritikpunkter af modpartens arbejde med området? Hvis mine resultater understøttes af forfatteren, hv... -
Opgave 455 i Mat A STX3, planer og linjer i rummet
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder lige og knokler over en egentlig nem opgave, men kommer bare ikke videre. Jeg er givet en plan med ligningen 3x-7y+5z=1, og skal nu angive normalvektoren og et punkt i planen. Normalvektoren er jo (3,-7,5) fordi ligningen jo egentlig hedder a(x-x0)+b(y-y0)+c(z-zo)=0, o... -
Fysik A HTX idag
ForumindlægSå er den skriftlige fysik A eksamen blevet afsluttet her d. 4 juni. Hvad synes i om den? Personligt synes jeg den var ret svær, og klarede mig forholdsvis dårligt - dette er især i forhold til Mat A eksamen for lidt tid siden (se evt. https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=527245) ... -
1 funktion
ForumindlægVis at funktionene med forskrift f(x)=exp(x)-exp(-8x)/2*exp(x)+exp(-x) er voksende Jeg håber at der er nogle der vil hjælpe mig med at løse den her opgave :-) -
Astronomi
ForumindlægHej. Da jeg ikke kunne finde astronomi som fag herinde, så måtte jeg prøve i fysik. Er der nogen, der kan hjælpe med denne opgave? -
HG
ForumindlægNu har jeg været inde på en del hjemmeside der har domænet lektiehjælp og jeg har godt nok ikke fået noget hjælp. Det er lidt underlig at I behandler mange uddanelser, men ikke lige HG hvordan kan det være?? -
Hurtigst muligt! Er der nogle der kan hjælpe med nogle små fysik opgaver?
ForumindlægJeg har hurtigst muligt brug for lidt hjælp da jeg er gået helt kold!1)A ball is shot from the ground into the air. At a height of 9.1 m, its velocity is v = (7.6*i+6.1*j)m/s(vektor), with i horizontal and j upward. (a) To what maximum height does the ball rise? (b) What total horizontal distance... -
erhvervsøkonomi
ForumindlægHejsa!Er der ikke en, som har en rigtig godt emne til, hvad man kan skrive om i sso i erhvervsøkonomi? Da jeg helst vil skrive i dette fag,men jeg mangler bare et kanon emne.. En med et godt forslag? håber det virkelig meget.. -
Opg 14, maj 2013. Har jeg regnet rigtigt? Svær opgave
ForumindlægHej SP. Jeg sidder lige med opgave 13 i denne her. Og jeg er ikke sikker på, at jeg har regnet rigtigt. Er der en af jer der kan se om jeg har lavet fejl? http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130529%20stx131_MAT_A_2.ashx
