Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 16281 til 16300 af 31547
-
Valget i USA / Valget i DK
ForumindlægHvad er ligheden mellen valget i USA og i DK? Hvad er forskellen mellem valget i USA og i DK? -
GRATIS...Husk det på SØNDAG
ForumindlægKæææmpe NYHED... Har lige fået besked fra en veninde som hun siger at S-tog Kører GRATIS på SØNDAG.. whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... såå det bare med at hygge sig søndag-dagen :P -
Spanien
ForumindlægHej Jeg går i øjeblikket med nogle tanker om at studere i spanien, men jeg har nogle problemer med at finde oplysninger. Jeg kunne godt tænke mig at tage nogle af mine kandidatfag (Universitetet) i Spanien. Er der nogen der ved, hvordan de spanske universitetsuddannelser er opbygget - og hv... -
Polynomium
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med denne her opgave. Man må ikke bruge lommeregner. Bestem k, så -2 er rod i polynomiet p(x)=x^3+kx^2-3x+6 På forhånd tak. -
Hvordan siger man?
ForumindlægByen er lige i nærheden af København? -
Antal ioner
ForumindlægEn celle med radius 6,0μm indeholder 120 mM Na+ ioner. Hvor mange Na+ ioner indeholder cellen? -
Netto og Fakta
ForumindlægEr i gang med at skrive min SSO lige i øjeblikket, og har valgt at skrive om Jan Sonnergaards "Netto og Fakta". Jeg er blevet lidt i tvivl om lejlighedens egentlige funktion i historien, og ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig der?? på forhånd tak -
relativitetsprincippet
ForumindlægEr der nogen der kan finde ud af denne? tak :) forestil dig, at du sidder i et tog eller på en færge, der beæger sig lige ud med konstant fart. a. benyt relativitetsprincippet til at forklare, at du uden problemer kan hælde en kop kaffe eller te op i en kop (dvs. uden at skulle tage højde for b... -
Meget hurtigt
ForumindlægHvad menes der (vi snakke demokrati)?? Der står: Oftes fremhæves der en lang række faktorer som gør USA til et exceptionelt tilfælde. Det drejer sig fx. om fraværet der er af klassepolitik, og den hurtige udbredelse af stemmeret til store samfundsgrupper plus den stærke individualisme USA h... -
Oversættelse
ForumindlægHej. Jeg har følgende oversættelse, som jeg ville blive utrolig glad for, hvis nogen ville rette. På dansk lyder den som følgende: En vintermorgen vækker Peiniger drengene og befaler dem at komme ned til søen. Nede ved søen har Peiniger hakket to huller i isen. Drengene skal dykke ned i det før... -
Hvorfor skal vi være prøvekaniner?!
ForumindlægJeg er lige faldet over en artikel på Politikens hjemmeside: http://politiken.dk/indland/article445629.ece Hvordan kan det være at vi skal være prøvekaniner, blot fordi Bertel & Co har besluttet at indføre en gymnasiereform der tydeligvis ikke fungerer..? -
Psykologi: Psykologiske teorier? - HJÆLP
ForumindlægHej.. Jeg har til opgave at skulle analysere Maslows teori (Behovspyramiden) udfra andre psykologiske teorier. Jeg har brugt Narcissisme (Freud) men det er jo ikke nok at skrive om 1 kun.. så jeg mangler nogle flere. Er der nogen derude som har nogle foreslag hvilke jeg også kan skrive om og sa... -
lineweaver burk plot
Forumindlægdataerne fra http://www.biotechacademy.dk/upload/institutter/bic/sites/biotech%20academy/enzymer/øvelser/mmdata.pdf har jeg plottet ind i en lineweaver burk graf. Men hvad bliver enheden på KM (normalt er den M, men har enheden af [S] (mg/ml) ikke en betydning ) når har jeg har fundet værdien ? -
1.G's danskopgave ..
ForumindlægHejj alle på Studi'.. Så skal jeg også snart til at skrive den store danske 1.g's opgave.. Vi har fået tilbudt følgende romaner: IB Michael: "Vanillepigen" IB Michael: "Brev til månen" Mikael Niemi: "Populærmusik fra Vittula" Klaus Rifbjerg: "Den kronis... -
Archimedes Spiral
ForumindlægHej.. Sidder og skriver studieretningsopgave, og er gået i stå ved Archimedes spiral, da bogen "bogen om pi", ikke har en gennemgang af beviset. Nogen der kan hjælpe, eller evt. ved hvor en god gennemgang af beviset kan findes? På forhånd tak. -
Funktions besværligheder
ForumindlægHar en funktion ved navn F = 9,6 *e^-a*t^2 + b*t konstanterne a = 2,5 * 10 ^7 s^-2 b= 2,5 * 10^4 s^-1 intervallet for sekunder er fra 0,1 til 1 s, når jeg sætter tallende ind for jeg 0 .. hvilket jeg ikke forstår.. ? nogen som kunne hjælpe mig ? -
Kan det virkelig passe?
ForumindlægJeg er ved at skrive studieretningsopgave. Derfor har jeg læst eventyret Down the Rabbit Hole (Alice i eventyrland) af Lewis Carroll i bogen Fairy Tales ved Jørgen Riber Christensen. Slutningen på eventyret er helt anderledes end jeg kender den. Her slutter den med hun spiser kagerne som skal gør... -
indledning
Forumindlægmå man skrive JEG i sin indledning? f.eks.: Jeg har valgt dette emne på baggrund af........ -
oxidationstal og krystalvand
ForumindlægJeg behøver lidt hjelp med at finde ud hvor mange krystalvand jeg ska ha i produktet i reaktionen af aminosyren Lysin og HCl (dannes et aminosyredihydrochlorid). Jeg har også det lidt travlt med at kunne førstå hvilken ladning molekylet har inden og efter. Hvad jeg førstår det som er aminosyren u... -
Noget med pc og lysår
ForumindlægHej Ved nogen hvordan man beregner d(pc) og d(lysår)? Altså hvilket formler, der skal bruges? Jeg har nogle resultater (v km/S), ved ikke, om det skal bruges til noget?
