Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 16301 til 16320 af 119569
-
Andengradspolynomier: løsningsform til andengradsligninger
ForumindlægHeeey. Er der en der kan hjælpe mig med at gøre rede for løsningsformlen til andengradsligninger? Jeg har matematik på B-niveau . -
Aflevering
ForumindlægJeg er gået helt død i en opgave i min aflevering. opgaven er fra stx matematik B december 2009. og lyder på: grafen for en lineær funktion f(x) går gennem punkterne a(3.7) og b(9.25) Bestem en forskrift for f(x). Jeg har bare brug for en hint til hvordan man gør.. Hilsen Mia Ps. Svar hu... -
Eksm. opg. i mat. A nivau: opgave 2.008 beregn længden af projektionen a a på b
Forumindlægjeg skal beregne længden af projektonen a på b? hvordan gør man det ud fra de oplysninger jeg har? jeg ved at b=3/2a+a hat og længden a af er 3 jeg har selv fundet ud af at arelaet =9 længden a b= kvadraetrod 29,25 vinklen mellem a og b= 33,69 længden af a-b= kvadratrod 11,25 vinklen mellem vekto... -
Bestem en enhedsvektor, i vektor a's retning og en enhedsvektor i vektor b's retning
ForumindlægJeg har en opgave, der lyder: "Bestem en enhedsvektor, i vektor a's retning og en enhedsvektor i vektor b's retning". Vektor a = (-3,2,5) Vektor b = (2,-2,2) Har fundet ud af, jeg skal bruge formlen: enhedsvektor = vektor a/længden af vektor a Og jeg har også beregnet længden... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i mundtlig matematik, og jeg ved ikke rigtigt hvordan det foregår. Jeg ved at man skal fremlægge beviset for det man trækker, men hvad skal man udover? Nogen der har en god fremgangsmåde? -
Laserstrålens intensitet, Vejen til Fysik B, Opgave 54 side 80 (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægLysstrålen fra en He-Ne-laser sendes ind i en såkaldt termosøjle, der måler lysstrålens effekt til 0,5mW. Lysets bølgelængde er 633nm. a) Strålingens fotonenergi er bestemt f = 3,0 * 108 m/s / 6,33 * 10-19 m = 4,73 Hz b) Antal fotoner der rammer termøsøjlen pr.sekund er bestemer først E E = ... -
DIFFERENTIALREGNING
ForumindlægER DER NOGEN DER KAN FORTÆLLE MIG HVORDAN MAN LØSER OPGAVE 8021 I VEJLEDENE OPGAVER I MATEMATIK 2006 FOR HTX A-NIVEAU? -
5 A-Niveau fag=Gange med 1,03??
ForumindlægHej.. Når man vælger at have 5 A-niveau fag på gymnasiet, skal man så gange sit gennemsnit med 1,03? Eller skal man have 6? -
Hvad gør jeg?
ForumindlægHey jeg har et snit på 5,2 uden bonussen på 1,08. Jeg er interesseret i politik, historie,sprog og kultur. Ved i hvilken uddannelse jeg skal søge ind på? Jeg skal desuden supplere matematik på B-niveau i et halvårligt forløb. -
Hf efter 9.klasse
ForumindlægEr det en mulighed? Jeg ved godt at man normalt skal have 10.klasse eller have været gang med noget andet, men kan man godt tage en hf efter 9.klasse? Tak på forhånd. -
Jeg forstår KK hvordan jeg udregner 1.a og 1. B nogle der Lan hjælpe se billag
ForumindlægHjælp -
hi
Forumindlægskriftlig eksamen nogen som her været i fs10 matematik? hvilke slags ? opg navn -
Notater
ForumindlægNogen her der har nogle gode afsætnings notater til niv A på HH ? :) har sygt travlt med IØ, EØ, dansk og engelsk... er villige til en byttehandel :) har ca 50 siders notater til IØ. -
Bestem ligning for cirklen på formen (x-a)^2+(y-b)^2 = r^2
ForumindlægVi kender kun: Værdien af d=44,875 cm -
engelsk skriftlige eksamen 2010
Forumindlæghej hvad hedder emnerne til eksamenssættet for henholdsvis : stx b maj 2010 stx b august 2010 stx b december 2010 -
Eksamens-læsning
ForumindlægJeg er så heldig at skulle tage mine afsluttende 3.g-eksaminer i tysk + de to fag jeg fra start havde bandlyst, nemlig historie og biologi. Om fire dage starter mine skriftlige, men jeg har fuldkommen tabt pusten. De mundtlige er tre A-niv. og de to af dem er simpelthen direkte uoverskuelige ford... -
Hjælp til opgave 6.5.1 af Orbit B Htx/Eux læreplan 2017 (Atom fysik, emission)
ForumindlægHej - jeg har lidt problemer med denne fysik opgave. Det ville glæde mig meget med en smule (meget) hjælp. (opgaven er også i bogen Orbit B Htx/Eux læreplan 2017. - kapitel 6.5 opgave 6.5.1) For lidt kontekst lyder første del af opgaven således: Natriums spektrum her en emissionslinje med en b... -
FSA 2004 maj-juni, matematik, opgave 2.5 målestoksforhold
Forumindlæghej. Opgaven lyder: Tegn bunden af container 2 i målestoksforholdet 1:10 Der er mål på tegningen, som 250mm, 1500mm og 1900mm. Hvad skal de så være på min tegning? -
bestem halveringstiden for f, når f går gennem punkterne A(0,8) og B(10,2)
Forumindlæghej allesammen jeg har problemer med denne opgave og håber i vil hjælpe som det fremgår i titel skal halveringstiden for f udregnes. f går gennem punkterne A(0,8) og B(10,2) jeg vil sætte pris på udregninger på forhånd tak :-) -
Hvilke karakterer tæller med i mit gennemsnit..?
ForumindlægHej Jeg har hørt rigtigt meget og hvor for nogle karakterer, som tæller med... og ærligt talt er jeg blevet lidt forvirret .. Så hvad for nogle karakterer kommer til at tælle i mit gennemsnit, og kommer jeg op i alle fag, lige meget hvilken niveau det er ? På forhånd tak..
