Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 16341 til 16360 af 32822
-
sso om pi
ForumindlægHej :) Jeg er stort set færdig med min opg, og tænkte om her var en som ville kigge/rette osv den? Hvis ja, så smid en mail herind så kan jeg sende den... På forhånd tak:) -
Reaktionshastighed
ForumindlægHej, Sidder lige med 2 problemer. Opgaveteksten: En portion ammoniumnitrit (NH4NO2) udrøres i 2,00 liter vand. Stoffet går straks i opløsning, og følgende reaktion forløber herefter NH4+(aq) + NO2- --> N2(g) + 2 H2O(l) Så er der en graf som viser den aktuelle koncentration af NH4+ som... -
Kollegie tæt ved matematiske fakultet København
ForumindlægHej Jeg bor på Færøerne, og er derfor ikke særlig god til at finde rundt i København. Jeg skal imidlertidig flytte til Danmark efter sommerferien, og er derfor begyndt at lede efter et kollegie. Jeg kan dog ikke finde nogle tæt på det Matematiske fakultet ved Københavns Universitet på KKIK.... -
hjælp til opgave om niveaukurver!!!
ForumindlægHej jeg har siddet og bøvlet med denne opgave.. Jeg skal vise at, x^2-4x+y^2+6y-13 = er en niveau kurve til funktionen: F(x,y) = 3sqr(x^2-4x+y^2+6y+14-3x^2+12x-3y^2-18y+40) Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, håber nogle kan hjælpe På forhånd tak -
nobelprisen
ForumindlægHvorfor mener i at forfattere som Orhan Pamuk er blevet tildelt prisen fremfor forfattere som Klaus Rifbjerg? Klaus Rifbjerg har jo haft en massiv betydning over skandinavisk modernistisk litteratur. Værker så som Konfrontation er jo banebrydende for de næste generationers digtere. -
Forskellen
ForumindlægREFORMATIONSTID OG RENÆSSANCEN ER DET IKKE DET SAMME?? FORDI JEG HAR HØRT NOGLE SIG AT DET ER DET SAMMEN BARE HVILKEN ORD MAN BRUGER? TAK PÅ FORHÅND :) -
Eksaminer i år
ForumindlægJeg går i 2g og vil gerne vide, hvor mange eksaminer jeg skal op i i år. Min studieretning er MatA, FysB og KemiB, som valgfag vælger jeg FysA og astronomiC. I 1g afsluttede jeg samf+bk, men var ikke op i nogen eksaminer. I år afslutter jeg old, rel, tysk og kemi B. Eng B kører vist 3-årigt for... -
Vektorer: projektion, skalarprodukt og længde
ForumindlægHej Kan nogen hjælpe mig med denne opgave eller i hvert fald med at få hul på den? Om to vektorer a og b gælder at: længden af vektor a = 7, længden af vektor b = 3 og a*b = 2 1) Beregn længden af projektionen af a på b En vektor v er bestemt ved v = 4a + 5b 2) Beregn a*v 3) Beregn længden af... -
Eksponentialfunktion
ForumindlægHejsa Har fået en opgave, der lyder: Bestem regneforskriften for eksponentialfunktionen f, hvis graf går igennem punktet (-4,6). Jeg har virkelig ingen ide om hvordan jeg starter :) -
Texas ti-89 titanium sælges
ForumindlægJeg har en næsten ubrugt texas ti-89 titanium til salg for 900,-. Alt medfølger (Kabler, software mm.) -
Eksamensspørgsmål - Eksponential funktioner 3
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål som kan trække til eksamen. Har brug for al den hjælp jeg kan få! Gør rede for sammenhængen y=b·a^x og dens graf, og forklar betydningen af a og b. Forklar begreberne fremskrivningsfaktor og vækstrate. Vis hvordan man kan bestemme a og b ud fra to punkter på graf... -
Drejeskive...
ForumindlægHej.. Jeg finder opg. b meget svært og ville gerne have lidt inspiration til hvordan den skulle løses.. http://peecee.dk/?id=34997 På forhånd tak.. -
J/mg til J/g?
ForumindlægKort og enkelt: Hvordan omregner jeg J/mg til J/g? -
Jeg er virkelig dårlig til problemregning
ForumindlægEr nogle der har/kan finde et doc som viser en guide til problemregning -
x0
ForumindlægJeg skal finde tagentens ligning, men kan ik' huske hvordan man finder x0 -
Eksponentiel funktion
ForumindlægEn eksponentielt voksende funktion f(x) går gennem punkterne (1,2) og (3,8). Bestem en forskrift for funktionen f(x). Nogen der kan hjælpe? -
Reynolds tal
ForumindlægHej Hvordan kan man regne Reynolds tal ud fra følgende informationer? -
Skriftlig eksamen 31 maj 2012
ForumindlægHej guys Var der nogen der var oppe i skriftlig eksamen her sidst i maj. Ville spørge om vi kunne sammenligne svar, for er hamrende nysgerrig om hvordan det er gået. -
Relativitetsteori
ForumindlægHej! Jeg står jeg skal skrive en opgave i fysik A om relativitetsteori - og jeg aner intet omkring det!! Er der nogen der har en rapport liggende eller bare vil skrive et link til en side, vil jeg blive meget glad! På forhånd tak... -
Forkortelser finansielregning
ForumindlægHej, Er lidt i tvivl over hvad disse forkortelser står for: r= renten eller rentefoden? n= antal terminer eller antal gange ydelsen indsættes? Mange tak!:)
