Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 16341 til 16360 af 26896
-
Potensfunktioner
ForumindlægHej... Mig og min veninde har brug for lidt hjælp. Vi skal give en kort redegørelse for potensfunktioner og deres grafer + en redegørelse for den karakteristiske egenskab ved potensvækst. Da både mig og min veninde er ret så dårlige til matematik (ergo, vi forstår det ikke!), ville det være supe... -
ligevægt.
ForumindlægFe^(3+) + SCN^(-) <---> FeSCN^(2+).så lyder spørgsmålet, opskriv ligevægtsloven for ovenstående ligevægt. Okay, ligevægts loven er jo Y = K så skal man bare skrive Y= FeSCN^(2+)/(Fe^(3+) xSCN^(-)) = K eller er jeg helt off, har egentlig bare brug for confirmation eller en forklaring ... -
Medianen Mb
ForumindlægHej allesammen , Hvordan beregner jeg medianen i en vilkårlig trekant? I vil nok sige cosinusrelationen, men det forstår jeg ikke . Så en uddybende forklaring ville være dejligt? Trekanten ABS har sidelængden AB = 21, AC=15, CB =10 og A=26,05 grader og Arealet er 69,167 . Medianen går fra vinkel ... -
Giddens Tredje Vej?
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SRO, som jeg skriver i engelsk-samfundsfag. Et af mine spørgsmål i opgavebeskrivelsen er: "Diskuter hvilke konsekvenser Giddens ide om ´den tredje vej´ vil have for uligheden. Men jeg kan ikke rigtig finde konkret ud af hvad ´den tredje vej´ er, og hvad den indebære... -
International økonomi - udvikling
ForumindlægHejsa :) Jeg har nogle spørgsmål, som jeg gerne vil ha lidt hjælp til. Disse to: b) Hvad kan være forklaringen på, at uligheden ofte øges i lande med kraftig økonomisk vækst? og d) Er stigende ulighed en nødvendig pris at "betalt for udvikling - og tror du, at den kan undgås? Og bør den... -
2 molekyler i planter, hvori grundstofferne i gødnings saltene indgår i.
ForumindlægJeg har fået spørgsmålet "Nævn mindst to molekyler i planter, hvori grundstofferne i gødningssaltene indgår i." og i en anden opgave "Redegør for hvordan næringssalte og vand fordeles i planten. Desuden nævn mindst to molekyler i planter, hvori grundstofferne i gødningssaltene indg... -
planer
ForumindlægHej. Er der nogen der lige vil sætte mig igang med den her opgave? bare en forklaring på hvad man kan gør ? " I et koordinatsystem i rummet er givet tre planer med ligningerne x+y+z=6 2x-y-z=1 x+y-2z=3 Gør rede for, at de tre planer har netop ét punkt fælles, og bestem koordinatsættet til ... -
Metode afsnit i AT synopsis
ForumindlægHej alle.. :) Jeg sidder og prøver at skrive mit metode afsnit i min AT synopsis, jeg har samfundsfag A og Fysik B, men jeg har ingen ide om hvilken/hvilke metode jeg skal skrive om i Fysik, da jeg ikke har laver nogen forsøg, men kun har forklaring på hvordan en raket virker m.m. Nogen som ved d... -
0,0084 * 125?????!
ForumindlægFor det første, ved jeg godt det her er simpelt matematik. Men kan bare ikke selv klarer den. Opgaven lyder "500g ærker koster 8,40kr" Hvor meget koster 125g ærter 8,40 / 1000 = 0,0084 0,0884 * 125. Har altid VÆRET lort til gange, og det forvirrer mig med alle de nulle... -
Lineær..
ForumindlægHej, Nogen som kan regne den her funktion ud for mig og eventuelt give en forklaring til hvordan man regner sådan nogle typer ud? L = 2000 * (1 + 75 * 10^-6 * (t - 20) L er længden af en akrylstang der ændres med temperaturen. T betegner temperaturen målt i C* Tak på forhånd! -
Matematik HJÆLP, TAK
ForumindlægHej guys, jeg er helt væk, så jeg håber at nogen kan hjælpe med denne opgave. Danmarks areal er ca. 44000 km2 Angiv sidelængden på et kvadrat med arealet 44000 km2. Håber at nogen kan hjælpe, og en forklaring ville være rart. Tak på forhånd! -
Jeg har brug for hjælp til en ligning
Forumindlæg(x+1)+(x-2)^2((x-2)(x+2))=0 Jeg kan ikke gennemskue denne ligning, kunne godt tænke mig en løsning og en forklaring så jeg kan få noget forståelse hvis i kan hjælpe mig :) tak på forhånd venner -
Ligning med variable
ForumindlægNu vil jeg ha' det afklaret en gang for alle :) Hvordan skal man skrive den næste ligning op hvis man bytter rundt med variablerne. fx V = L * ((t-T)r)/s Skal den så være: (V/L)*S = (t-T)r, eller (V*S)/L = (t-T)r eller en hel anden løsning? Udover det, hvordan finder jeg t? En god forklaring? -
hjælp: vand
Forumindlægjeg sidder lige med nogen spørgsmål om vand som jeg ikke rigtig kan besvare. pls hjælp mig tak.. 1. Hvad gøres der for at beskytte drikkevandet i Danmark 2. Hvordan er grundvandets pH – fordeling i Danmark? Hvad er forklaringen på dette mønster? 3. Beskriv 2 typer naturlig forurening tusind... -
Det er vigtigt!!! Eksamen
ForumindlægHej, er der nogen der vil være sød at hjælpe mig?? "Det Moderne Storbyliv" hvad kan jeg skrive om det i min synopsis? Jeg skal aflevere den imorgen? Jeg kan ikke finde nogen forklaring på det, og om hvad jeg skal skrive i min synopsis? please, hjælp mig! Jeg har virkelig brug for hjæl... -
omskriv til uforkortelig brøk!!
ForumindlægHeej har lige et problem.. Vil i hjælpe mig med at løse nogle spørgesmål.. a . 10% b. 60% c. 45% d. 33 1/3% ( 1/3 er en brøk) e. 25% f. 90% g. 110% h. 250% i. 48% j. 75% P.S I må osgså meget gerne skrive en forklaring på hvordan man gør ;D -
Of-konstruktion
ForumindlægHeej.. :D Jeg skal rette nedstående sætning og give en forklaring, altså jeg skal forklarer reglen jeg bruger.. The houses' windows were filthy. Jeg har skrevet den om til: the windows of the house's were filthy. Jeg kan ikke rigtig forklarer reglen, håber I kan hjælpe mig.. -
guitarstreng og åbent rør
ForumindlægJeg undrer mig over, hvorfor ''bølgehastigheden på strengen er den samme uanset hvilken tone vi betragter.'' Er der nogen der har en forklaring? Desuden er jeg i tvivl om, hvorfor lydbølgerne reflekteres i et åbent rør som f.eks. en fløjte - hvad er det der gør, at de bliver r... -
Fejlsætning
ForumindlægHej, Er der en venlig sjæl, som vil hjælpe med at spotte fejlen i følgende sætning og meget gerne give en tilhørende forklaring "The English teacher learned the students about many global issues." Mit bedste bud er, at learned skal byttes ud med taught, fordi det er en lærer, so... -
Proof sentence
ForumindlægGiv et direkte (dobbelt!) induktionsbevis for at l*!(n -l)! går op i n! for ethvert par af tal, (l og n tilhører mængden af naturlige tal (0 er med), og n er strengt større end En der kan hjælpe med en pædegogisk forklaring? Hilsen Anders S.
