Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 16341 til 16360 af 43092
-
Europa og islam i middelalderen
ForumindlægJeg skal nok helt sikkert vide det følgende, men nogle der kan fortælle mig , hvilket kejserrige der er tale om ? “I middelalderen var der gang på gang krig i grænseområderne mellem Islam og kristendom. I Spanien kæmpede små kristne kongedømmer for generobringen af Spanien, og i Lilleasien f... -
heelp
Forumindlæghej nogen der kender et sted hvor man kan finde latinske ord der nedstammer fra spansk, fransk, tysk engelsk... -
Hvem havde troet?
ForumindlægHvem havde troet jeg skulle oprette en blog her på studieportalen. Stedet hvor det nærmest er umuligt være anonym. Jeg blogger også på en anden portal men jeg har efterhånden erkendt at mit liv i gåseøjne er for kedeligt til at blogge om på min anden blog. Egentlig har jeg forsøgt mig med Urban B... -
Skriftlige karakterer - hvordan er det gået??
ForumindlægVildt.. jeg fik 10 i dansk.. selvom jeg skrev om Barndommens gade! hvordan er det gået jer? -
HUH??
ForumindlægHEy,,,Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan skrive om i SOS-opg. i historie??HMM?? -
Ordopstillinger
ForumindlægJeg har en tekst på dansk der skal oversættes til engelsk. Men jeg har lidt svært ved ordopstillingen på engelsk. fx. I'll got lots of book from the library to day I'll got lost of book from the library Hvilken af dem er rigtgi og er der nogen der fortælle mig reglerne for hvordan man ove... -
Hjælp til FSA
ForumindlægHej, vi har fAet et fsa i dansk, hvor vi skal skrive en stil. Jeg vil gerne skrive om Etager, og der stAr skriv en historie der foregAr i dette hus, skal jeg sA skrive en histore, med at der var engang, eller noget andet, please help. -
Folk der er gode til spansk? HJÆLP.
ForumindlægHej allesammen, dejligt jeg ikke er den eneste der sidder fortabt på studieportalen en søndag eftermiddag :-) Jeg har en laaang spansk grammatik-aflevering for til i aften og mangler hjælp til følgende opgaver, resten var jeg i stand til at lave selv: Jeg skal: 1. Skrive en lille historie på... -
Problemformulering Mdnt. His A
ForumindlægHej folks Jeg sidder igang med min 24 - timers mundtlig Historie Eksamen. Jeg har trukket det emne vi havde der hedder 'Menneskerettigheder' som indebærer oplysningstiden, hvor vi er gået fra at fremme demokratiet til det senmoderne samfund, hvor vi stadig ønsker at fremme det, men inds... -
AT 2014
ForumindlægHej SP Årets AT-emne er "Mad og Mennesker" og har i den sammenhæng har jeg valgt at fokusere på religion, hvor mad jo spiller en enorm stor rolle. Mit hovedfokus ligger i at udpege de vigtigste symboler og ritualer, der sammenbringer mennesker via maden i kristendommen. Nadvaren bl... -
Spørgsmål
ForumindlægDa jeg lige er begyndt at læse om Kinas historie , er jeg ret forvirret. Dette har jeg læst : 1326-1620 : Kejserdynastiet Ming var det sidste dynasti ledet af han-kinesere. Det foregående, Yuan, blev ledet af mongoler, mens det efterfølgende, Qing, blev ledet af manchuer fra Manchuriet, der ... -
studie i England
ForumindlægHej!Jeg skal starte i 3.g efter sommerferien, og synes efterhånden, at jeg meget snart skal til at beslutte, hvad jeg vil efter gymnasiet. Jeg overvejer meget kraftigt at tage et eller flere år til England. Jeg vil gerne studere på 'University of Oxford' eller 'University of Cambridge... -
Integration Planck til Stefan Boltzmanns konstant
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave i mit SRP, hvor jeg skal vise at den samlede intensitet for en Planck kurve følger Stefan Boltzmanns lov. Her har jeg så læst mig til at jeg skal integrere, men jeg kan ikke finde ud af det. Plancks lov som den står oplyst i min bog og hvor den også bliver integreret... -
Kinetik som emne, hvor mat og kemi er beundet sammen? (Kemi/matematik-lærer?
ForumindlægHej Jeg skal ril at vælge fag til min SRP-opgave, hvor jeg tænker at kombinere kemi og matesmtik til at skrive om kinetik (reaktionshastigheder og differentialligninger af hvad jeg kan forstå), men vil gerne vide om der er noget matematik, der passer til min SEP, da jeg allerede har Mat a og haft... -
Hvad er nemmest?
ForumindlægJeg var til historieeksamen her den anden dag. Det gik ikke helt vildt godt. Jeg ville høre hvad i andre synes om eksamenssystemet. Jeg er selv på den gamle reform og synes ikke det er helt vildt nemt at afvikle en eksamen når ens fremtid essentielt afgøres på de 20min. man er derinde. Hvad je... -
Har dyrene rettigheder?
ForumindlægJeg skal snart til engelsk eksamen og en af de tekster der er opgivet er en artikel fra The Guardian som omhandler dyr rettigheder.Artiklen hedder Experiments in protest. Personligt har jeg lidt svært ved at vælge side fordi jeg på den ene side har ondt af dyrene, især fordi mange af dem lider un... -
Spørgsmål omkring gennemsnitsberegning!
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare på: Hvis man er på 3.år i hhx og ens gennemsnit ender med at ligge på omkring f.eks 1,963 (eller lignende). Må man så stadig gange med 1.03? (hvis man har 5 A Fag) Og tæller det som bestået ved afslutningen af uddannelsen? (er ikke i sådan en slags s... -
Problemstilling - HJÆLP!!
ForumindlægHej alle kloge hoveder Står i den situation, at jeg er ret dårlig til de der problemstillinger i AT. Kunne godt bruge noget inspiration, kloge ord og hjælp fra jer! Mit emne er: Afroamerikanernes rettigheder i USA, fra 1960 og til idag. - med fagene historie og engelsk Og overemnet er... -
AT - kampen om det gode liv - hjælp til metode.
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i AT, hvor jeg har valgt historie og engelsk til at belyse min problemstilling med overskriften "kampen for gode liv". Jeg har godt styr på metoderne, og hvordan jeg har brugt dem, men jeg bliver pludselig i tvivl, hvordan fagene i min opgave har arbejdet ... -
Jura
ForumindlægHej folkens, jeg vil virkelig virkelig gerne læse jura. Har lige fundet mit snit og det ligger på 8.1 Problemet er, jeg tror ikke det rækker til kvote 1. Dog kan jeg søge ind på kvote 2 hvor de tager standpunkt i 3 fag Historie A, Engelsk B, Samf A Eller Dansk A Jeg fik 12 i Historie, både ti...
