Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 16361 til 16380 af 18649
-
vektorfunktioner
ForumindlægHej med jer! Jeg er i gang med at skrive SRP, og mit emne er bevægelse i to dimensioner. Jeg har valgt matematik/fysik og jævn cirkelbevægelse. min problemformulering lyder således: Gør rede for følgende: - Teori om vektorfunktioner - Teori om keglesnit - En jævn cirkelbevægelse - Eksperi... -
Differentialligninger - Seperation af de variable
ForumindlægSRP :( Hej. Sidder med en differentialligning der hedder g-b*v2=v', hvor b er en konstant pga (1/2*p*A*Cw, noget indenfor fysik, og g er tyngdeaccelerationen og v er farten) Skal bruge metoden seperation af de variable, til at løse differentialligningen, men kan ikke komme videre end til a... -
Arbejdsspørgsmål
ForumindlægHej, vi mangler et arbejdspørgsmål i geografi til vores eksame. Samt mangler vi også en problemstilling Her er de vi har ( alle tre fag), vi har trukket Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan GEOGRAFI: Hvor i verdenen er det mest oplagt at have vindmøller? Og så er det her vi ... -
Kemi-hjælp
ForumindlægJeg har cirka 30 opgaver som jeg skal løse:jeg ved ikke helt hvordan jeg skal det, fordi jeg slet ikke er god til kemi? Og desværre står opgaverne ikke i min bog, men i min folkeskole bog, på grund af de opgaver er letopgaver. I folkeskolen havde jeg en dårlig lærer til fysik/kemi faget og kan de... -
Magnetisk fluxtæthed og magnetfelt
ForumindlægJeg har så "heldig" at have trukket fysik A til eksamen i år. Men elektromagnetisme er just ikke det, der er min spidskompetence. Jeg er blevet superforvirret over nogle ting. 1. Hvad er det helt præcis forskellen er på et E-felt og B-felt? 2. Hvad er fortæller magnetisk flux noget om ... -
Kosmologi og Q-værdier. Hvordan får man 12?
ForumindlægVi har lige fået en aflevering for der går ind under emnerne kosmologi og Q-værdier. I den sammenhæng har jeg gået og overvejet lidt, hvordan man får 12 i fysik? Opgaverne skal være korrekte, samt fremgangs måde og betydende cifre, så har jeg kigget min opgave igennem flere gange og jeg kunne go... -
Gennemsnit i gymnaiset
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g. Mine årskaraktere er ikke ligefrem suveræne, jeg ligger på 4 og 7. I min fysik eksamen, som er den eneste eksamen jeg har været til indtilvidere, hvor jeg fik 10. Jeg er nærvøs for at mit endelige snit ikke er godt nok, til jeg kan læse historie på universitet eller journalis... -
AT - Ide til emner?
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med forberedelse til AT eksamen 2015 og enmet er jo komunikation - muligheder og begrænsinger. Jeg er selv på den Naturvidenskabelige linje (Mat, Fysk, kemi) og synes selv dette emne er skod. Jeg ville derfor hører om i havde nogle idéer til enmer da jeg selv er helt... -
Jeg har bruge for hjælpe
ForumindlægHar en fysik opgave om nogle gutter der observere nogle bølger i deres jolle hvor de måler at det tager 2,5s for jollen at bevæge sig fra det højeste punkt på bølgerne til det laveste punkt og distancen er ca. 0,62m. De bemærker også at afstanden imellem bølgetoppene er ca. 6m. Opgaven lyder på:... -
Emne til eksamen?
ForumindlægHej alle, Jeg skal til eksamen i fysik i år, og skal derfor i gang med det afsluttende eksamensprojekt. Her er jeg dog helt lost i hvilket emne jeg skal tage, og hvilke(t) forsøg jeg skal lave. Derfor vil jeg høre jer om der er nogen der har en god ide til et emne og forsøg, som er godt egnet ti... -
Regning med enheder i brøker.
ForumindlægHej Det er lang tid siden jeg har haft fysik, så har glemt lidt hvordan man regner med enheder. Jeg skal regne hvor mange m2 jeg kan dække med en bestemt mængde plantefrø. Jeg har 60 g frø, og man skal bruge . Det vil se sådan ud , og jeg ved det endelige svar bliver 30 m2, men det jeg er i ... -
Kan jeg skifte studieretning efter 8 måneder på gymnasium
ForumindlægHej Studieportal jeg går i en Mat, fysik og kemi linjen og efter 5 måneder i den, kan jeg slet ikke lide klassen vi kun 3 piger og hvis jeg skal være ærlig kan jeg slet ikke se dem som nogen jeg ville være sammen med, jeg vil bare spørger om det muligt at skifte fra nu af, til biologi, kemi lin... -
Tvivl om forsøg til projekt
ForumindlægHej. Jeg står i den trælse situation af at jeg skal til at skrive et afsluttende projekt i Fysik A, men jeg står uden et forsøg da jeg ikke kan finde et som både er højt nok niveau som kan gøres på et HTX laboratorie. Jeg har valgt at skrive omkring gasser hvor der indgår termodynamik og Van Der ... -
Bil på skråplan
ForumindlægHej, jeg er igang med en fysik aflevering og jeg har fuldkommen glemt hvordan man arbejder med mekanik og kan derfor ikke helt løse den her opgave. Opgaven lyder således: En bil kører på en vandret glatbane med farten 50 km/t. Føreren træder på bremsen og bilen glider hen ad banen med en konsta... -
Potenssammenhæng mellem frekvens og længde, samt potenssammenhængen mellem frekvens og masse af streng
ForumindlægHej Jeg skal skrive en rapport i fysik angående en stående bølge på en streng. I rapporten skal jeg undersøge sammenhængen mellem frekvens, f, og længden L, hvorved masse af streng og lod er konstant. Der skal gerne være en potenssammenhæng mellem frekvens og længde. Mit resultat giver også en ... -
Hvor mange eksamener er det 3.g'erne på HTX skal op i - 2023?
ForumindlægJeg går på Mat/Prog linje på HTX og har indtil videre været til 3 eksamener: Samfundsfag (1.g) Teknologi (2.g) Fysik (2.g) Jeg fandt en artikel som sagde at årgangen før kun skulle op til 4 eksamener: "Eleverne skal til skriftlig eksamen i dansk, de skal forsvare deres SRP/SOP ved en mun... -
SRP - kvantemekanik
ForumindlægHej. Skriver en SRP i fysik og matematik om kvantemekanik. Jeg har tænkt mig at redegøre for det grundlæggende indenfor kvantemekanikken, samt introducere schrödingers ligning i én dimension (tidsafhængig og tidsuafhængig). Jeg vil løse problemet om den uendelige brønd, hvor man kan finde bølgefu... -
SRP - kvantemekanik
ForumindlægHej. Skriver en SRP i fysik og matematik om kvantemekanik. Jeg har tænkt mig at redegøre for det grundlæggende indenfor kvantemekanikken, samt introducere schrödingers ligning i én dimension (tidsafhængig og tidsuafhængig). Jeg vil løse problemet om den uendelige brønd, hvor man kan finde bølgefu... -
Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget
ForumindlægHej. Er ny til dette så ved ikke rigtig, hvordan det fungerer. Jeg er i gang med at lave min FFFO (fællesfaglig fokusområde). Jeg har trukket produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget og har besluttet mig for at skrive om bæredygtigt landbrug. Fysik/biologi/geografi er virkelig ikk... -
Keplers 3. lov med Jupiters måner
ForumindlægHej alle. Jeg har i fysik fået en opgave, hvor jeg skal finde ud af, om Keplers 3. lov (T2/a3=1) gælder for Jupiters måner, som den gælder for planeterne i solsystemet. Jeg har fået et skema/datasæt over månernes middelafstand (a/106km) og deres omløbstid om Jupiter (T/døgn). Udover det har je...
