Søgning på: fysik disposition. Resultater: 16361 til 16380 af 18123
-
opgaver
ForumindlægOPG. 117)i 3 L demineraliseret vand hældes 200 mL saltsyre med koncentrationen 4 mol/LHvad bliver koncentrationenn af den fremstillede saltsyreopløsning?opg. 118) En fysik-kemi lærer ønsker at fremstille 5L fortyndet svovlsyre med koncentrationen 2 mol/L ud fra koncentreret svovlsyre. ( 18mol/L)H... -
Samfundsfag A
ForumindlægHej alle. Jeg står overfor det valg, at jeg skal vælge, om jeg vil have samfundsfag opløftet til B-niveau i 3.g. Selve faget interesserer mig rigtig meget, men det er ikke sådan at jeg føler overlegenhed i timerne. Derudover er min nuværende lærer rigtig dygtig på hele linjen. På mit gymnasi... -
Raketopgave
ForumindlægHej I skrivende stund er jeg i gang med min SRP i fysik/historie, men jeg har et problem med en opgave. Opgaven lyder: En raket opsendes lodret. Forbrændingsprodukterne udslynges med farten u=5,0*10^3m/s i forhold til raketten. Masseændring pr. tidsenhed er givet ved |dm/dt|=km0 hvor m0 er begynd... -
cirkelbevægelse
Forumindlægjeg sidder med en opgave i fysik , som jeg ikke helt kan komme videre med ... :( jeg har en vindmølle, hvor der på enden af vingerne sidder et beslag med m=1,8 kg. beslaget har en afstand fra omdrejningspunktet på 5,9 m og omdrejningsaksen er 19,9 m over den vandrette jord. Under en p... -
Termodynamiske processer - Udregn temperatur
ForumindlægHej Jeg sidder med fysik opgave (vedhæftet som billede). Jeg sidder med første opgave, jeg har inddelt processerne i isobar, isochor og isoterm, og hernæst for at beregne T_A vill jeg bruge følgende formel: pV=nRT <---- Er det rigtig iforhold til en isobar process Til den næste, isocho... -
Dynamik!!!
ForumindlægHej. Fordi jeg er mega nederen fysik har jeg brug for hjælp! 1) En klods med massen 4,3 kg ligger i hvile på et skråplan, der hælder 30° med vandret. Indtegn de kræfter, der må påvirke legemet, og bestem deres størrelse. 2) En blykugle med massen 50g kastes i en sø. Indtegn de kræfter, d... -
Bølgelængde, frekvens, svingninstid
ForumindlægFuck jeg har vidst ikke fulgt ordentlig med i fysik for tiden. Håber i kan hjælpe mig. Jeg har altså læst og kigget i bogen, men har alligevle svært ved det.Forklar hvad en transversal-bølge er og giv nogle eksemplerForklar hvad en longitudinal-bølge er og giv nogle eksemplerTidsrummet for een sv... -
HJÆLP TIL OPGAVE VEDR. SOLENS LEVETID
ForumindlægJeg sidder med en opgave i Fysik der omhandler Solen levetid, og opgaven er følgende: Bruttoreaktionen bag solens energifrigørelse er 411H+→42He2++2e++2v Da den samlede masse af de fire protoner er større end massen af heliumkernen, er der et massetab ved reaktionen svarende til den frig... -
AT Hjælp
ForumindlægSom så mange andre har jeg et kæmpe problem med AT. Et af mine store problemer er at jeg går på en ultra humanoir linje (Spansk A, Engelsk A, Mat B, Fys B, Idræt B, Samf C, Mediefag C, Psykologi C), jeg vil meget gerne undgå at bruge samf/mat/fysik, derfor har jeg mange problemer med at vælge eme... -
Tyngdekraft og motorkraft
ForumindlægHej Studieportalen! :-) En lastbil er på vej op til en alpehytte og kører med konstant fart op ad en bakke med en gennemsnitlig hældning på 12%. Lastbilen kører 3 km ad bakken. Jeg sidder med en fysik aflevering, hvor følgende spørgsmål indgår: Lastbilen vejer 3 tons plus lasten af 1200 L baye... -
Generel opfattelse af røntgenstråler, samtiden
ForumindlægHi folks, Mine omstændigheder: Jeg skriver SRP om Røntgen i Fysik A og Historie A. Mit spørgsmål: Jeg ønsker at finde noget redegørende tekstmateriale om befolkningens reaktion på de nyopdagede røntgenstråler, evt. reaktioner på andre opdagelser indenfor naturvidenskaben. Jeg ... -
Fourieranalyse af horns toner og overtoner?
ForumindlægHej! Jeg sidder og skriver SRP i fagene fysik og musik. Jeg skal bl.a. vise hvordan klang og frekvens hænger sammen, og skal demonstrere det ved hjælp af et waldhorn og et naturhorn, der har forskellig klang og frekvens (men jo nogenlunde lyder ens). Derfor har jeg med labquest og logg... -
Er der nogen der vil tjekke om jeg har lavet opgaven rigtigt!
ForumindlægJeg lavet opgaven så hvis der er nogen der har tid er de meget velkommende til at tjekke om det er rigtigt! Opgaven ligger på:http://www.upit.dk/files/Fysik%20opgave%20E10.doca)P = U*II = P/UI = 700w / 36 vI = 19, 44 Ab)P = delta E / delta tDelta E = p* delta t = 700w * 2h = 1400whc)P = delta E /... -
opgaver om bølgelængde og den slags
ForumindlægJeg har meget svært ved denne opgave, og ved faktisk ik hvor jeg skal begynde, så jeg har valgt at skrive hele opgaven op, i forhåbning om der er et fysik geni, som kan hjælpe en flittig, men ikk såklog studerende. på forhånd tak!opgave 7 i orbit 2:blåt lys med bølgelængden 436 nm sendes gennem e... -
gnidningkoefficient?
ForumindlægHej hej.Jeg sidder med en fysik opgave, hvor jeg i en af opgaverne skal bestemme en gnidnings koeff. og den får jeg til at være negativ, det kan sådan en da ikke, vel?Opgaven ser således ud:http://madshmir.1go.dk/opg.20.jpgOpgaven jeg har problemer med er B.jeg bruger at F_g = (MY)*F_nog jeg find... -
Facitlister?
ForumindlægHej med jer, Jeg har selv opgavebogen "Fysikopgaver til Obligatorisk niveau og HF-tilvalg" 1. udgave. Og jeg regner med også at købe opgavebogen "Opgaver i fysik A-niveau" 1. udgave 2007, men da jeg skal bruge dem til lidt eksamenstræning, så jeg kan blive god, ville jeg rigti... -
Problemformulering - Den industrielle revolution
ForumindlægHej .. Jeg har valgt at lave synopsis omkring "Den industrielle revolution i England" i fagene Fysik og Historie Min overordnet problemformulering er: Hvilken betydning har dampmaskinen haft for den industrielle revolution i England? Og mine problemstillinger er indtil videre: &bul... -
Xylofonforstærker
Forumindlægf=1,028*(h/(L^2))*vEn xylofonforstærker er et instrument, hvor lyden frembringes når man slår på nogle træstave. Under stavene er der anbragt halvåbne resonansrør, som forstærker lydsignalet. I en simpel model for resonansrøret har den stående lydbølge knude i den lukkede ende og bug i den anden ... -
El magnetisme/Induktion/Selvinduktion/Transformation
ForumindlægJeg er igang med at læse fysik til afgangsprøve. Jeg er blevet forvirret over hvad forskellen er på Michael Faradays bro, selvinduktion og transformation. Er opstillingen af forsøget ikke det samme? Jeg synes nemlig det ser ens ud med en primær og sekundærspole. Er der nogle der kan forklare fors... -
argumentere :)
Forumindlæghey jeg skal argumentere for, at nuklidet 82Se kan omdannes ved et dobbelt betaminus-henfald, men ikke ved et almindeligt betaminus-henfald. jeg har slået op i databogen på side 221 der har 82Se en bindingsenergi på 712,849, jeg går så en takt ned altså et henfald, dvs 82Br, som har bindingsener...
