Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 16381 til 16400 af 163702
-
Årsprøve
ForumindlægSkal man også bevise sætninger i skriftlig matematik årsprøve (A-niveau 1.g)? Eller er det udelukkende opgaveregning man testes i? -
3.sætn. eng til dansk
Forumindlægmen nogle kvinders indkøbsture udvikler sig gradvist til indkøbsorgier.for i følge ham er der tale om et rent psykologisk problem. ved hele tiden at købe nyt forsøger man at stive selvværdet af. der er vist nogle fælder i disse sætninger, har ihvertfald svært ved at oversætte dem. håber nogle vil... -
2 Fremmedsprog på gymnasiet?
ForumindlægJeg skal starte på gymnasiet(STX) her efter sommerferien, og jeg er virkeligt løbet træt i Tysk og har slet ikke fulgt med det sidste år så jeg er langt bagud. Skal man have 2 fremmedsprog på gymnasiet? -
Hjælp til forståelse af Vietnam!
ForumindlægHej Alle, Et kort spørgsmål til min opgave omhandlende Vietnam: Efter den Anden Indokinesiske Krig (Vietnam Krigen) - Blev Vietnam et forenede land med kommunisme. Er det stadig kommunistisk i dag? Der er ingen hjemmesider (som jeg har kunnet finde) der fortæller konkret hvad Vietnam politisk er... -
imorgen !
ForumindlægHej alle, så er det imorgen jeg selv skal til eksamen, det er endelig den sidste, en nat så er det hat :) Jeg kunne tænke mig at vide hvordan denne eksamen foregår, det er engelsk A niveau, sproglig, gammel ordning.. nogen der kan beskrive den step by step så ville jeg blive meget glad , på fo... -
Skift af studieretning før skolestart?
ForumindlægJeg skal begynde på HTX til august i en klasse med kommunikation/IT A og design B, men jeg er virkelig blevet i tvivl om mit valg af studieretning. En af de vigtigste grunde til det er nok, at jeg i det sidste år er blevet meget interesseret i litteratur og sprog, og jeg er helt sikker på, at jeg... -
Eksamen d. 18., franskhjælp d. 17.
ForumindlægHejsa Jeg skal op i fransk d. 18. juni. Det er en 24-timers eksamen, dvs. at jeg skal op d. 17. juni kl. 08.15 og trække et spørgsmål. I denne forbindelse kunne jeg rigtigt godt tænke mig at have en franskhjælper til rådighed d. 17. juni, meget gerne fra efter jeg har trukket spørgsmålet. Jeg har... -
Spørgesmål
ForumindlægHejsa Er der nogen der kan give mig en forklaring, ved hjælp af grammatisk termenologi, på, hvordan man laver spørgesmål på engelsk? Er sådan set ret blank! -
So sad. :(
ForumindlægIm sad that cowards blow up random people in Pakistan. What a distortion of a beautiful religion...... :( -
Biologi C/B
ForumindlægHejsa igen Min studieretning og Ma-A, Ke-A, Fy-B. Jeg overvejer at hæve biologi til B også. Hvor meget tæler det på begge niveauer? Og der er kun en eksamen på begge niveauer ik? -
Essay
ForumindlægHvordan laver man en essay på engelsk? giv en god forklaring evt, begrundelse Tak på forhånd :) -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre? -
Hjælp til matematik søges.
ForumindlægJeg ved ikke lige, om jeg gør det her rigtigt, googlede lidt frem og tilbage, og fandt så frem til denne side. Men here it goes! Jeg er i gang med HF, hvor jeg har udelukkende kun naturfaglige og matematiske fag det første halve år, og så skal jeg aldrig have det igen! (heldigvis) Dog e... -
Dumpet eksamen
ForumindlægHej Studienet, Jeg lider af skizofreni, angst og depression. Dette gør naturligvis at jeg får medicin. Denne medicin har desværre også en ret irriterende bivirkning, som gør at jeg fysisk set ikke kan holde mig vågen (Jeg har prøvet energidrik, koffein piller, naturligt ginseng og koffein ekstra... -
Digt - Haster!
Forumindlæg"Engelske Socialister" af Holger Drachmann 1846-1908.Hvad handler den om, kort analyse og perspektivering, altså den generelle analysemodel. Hjælp bedes, vil blive meget glad, skal være i dag.MvhLe Duc. -
Rettelse
ForumindlægJeg har skrevet en meget lille tekst på engelsk. Den skulle skrives i nutid og jeg er lidt usikker på, om det er helt rigtigt og om der er nogle små fejl. Der vel ikke lige et sprogligt geni, som vil tjekke den igennem :-) (teksten står her under). It was a normal typical day in the villa... -
HTX eller STX
ForumindlægFor 2 uger siden skulle vi til brobygning jeg besøgte så HTX og STX Jeg går i 8 klasse og forventer at blive læge engang. Men jeg er meget i tvivl om hvilke gymnasie jeg skal vælge og om det ikke er svært at tage htx. Jeg ved godt at det også er krav om at man skal altid møde til tiden osv. ... -
Citatmetode?
ForumindlægEr det rigtigt forstået at man indleder citater med kolon? Og er det her et ordentligt citat Ralph er en enormt tiltalende dreng, han er bredskuldret og har milde træk om sig: ”Det var på nuværende tidspunkt tydeligt, at der kunne blive en bokser ud af ham, hvis det kom an på skuldrenes bredde ... -
HJÆÆÆÆÆÆLLLP
ForumindlægHej allesammen Jeg søger virkelig hjælp! Love, being young, American dream og changing the world. Hvad tænker i kunne være et spændene emne? og hvad havde i valgt som under emne? Jeg vil gerne høre jeres bud, for at sætter nogle tanker igang hos mig selv. BTW. til en mundtlig eksamen. TAk... -
Eksamensspørgsmål om monotoniforhold (bl.a.)
ForumindlægHej. Jeg har trukket mundtlig mat (A-niveau), og en af mine spørgsmål lyder således: Gør rede for sammenhængen mellem monotoniforholdene for en differentiabel f og for fortegnet for f’. Giv et eksempel på hvorledes differentialregning kan anvendes til løsning af en optimeringsopgave og in...
